Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه باید از مطالب زائد اجتناب کنیم، گفت: در یک طرح، مباحث فقهی را در ۵ جلد خلاصه می‌کنیم که طلاب می‌توانند برای هر جلد یک سال و نیم وقت مطالعه بگذارند. ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری امروز در دیدار نخبگان کشوری حوزه علمیه قم با اشاره به کوتاه کردن دوره فقه اظهار داشت: مباحث مختلف فقه همانند دریایی بی کران است و خواندن همه مطالب سالیان زیادی به طول می‌انجامد به همین دلیل طرح خلاصه نویسی مباحث فقهی را آغاز کردیم؛ در این خلاصه نویسی، روح و عمق علمی مطالب فقهی از بین نمی‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با تحقق کوتاه کردن دوره فقه، تحولی در نظام حوزه اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: ما متناسب با توان طلاب این مسیر را طراحی کردیم و اکنون جلد اول رو به اتمام است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه باید از زوائد اجتناب کنیم، گفت: در مجموع در این طرح، مباحث فقهی را در 5 جلد خلاصه می‌کنیم که طلاب می‌توانند برای هر جلد یک سال و نیم وقت مطالعه بگذارند.

وی ادامه داد: خواندن برخی مباحث فقه از جمله حج، 8 سال زمان نیاز دارد و این مسئله برای طلاب ما سخت است به دلیل اینکه از خواندن و همچنین درک و فهم دیگر مسائل فقهی باز می‌مانند؛ اینگونه درس‌خواندن در حقیقت «بدبخت کردن» طلاب است. طلاب باید از بلاتکلیفی خارج شوند.

اهواز| 1400 استعداد جوان در حوزه‌های علمیه سراسر کشور شناسایی شدبیش از 3 هزار برنامه بزرگداشت مقام شهدا در خوزستان برگزار می‌شودجزییات بدهی 333 هزار میلیارد تومانی دولت به 3 طلبکار عمده/بدهی 72 هزار میلیاردی شرکت نفت به بانکها + جدول

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به این‌که در قدم اول باید هدف از خلاصه نویسی مباحث فقهی را برای طلاب و اساتید روشن کنیم، افزود: یکی از دلایل خلاصه‌نویسی مباحث فقه، کمبود وقت طلاب با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی است.

زعیم حوزه‌های علمیه استان خوزستان با اشاره به طرح معرفی طلاب نخبه کشوری تصریح کرد: در خوزستان طلاب نخبه زیادی وجود دارد به عنوان مثال نیمی از طلاب حوزه علمیه فاطمیون اهواز نخبه هستند.

انتهای پیام/ ت

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رفعتی نوایی ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با توجه به نیاز روز افزون استان خوزستان به منظور درمان نوزادانی که دچار بیماری و نیازمند بستری در بخش نوزادان هستند، بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان تحت عنوان ان‌آی‌سی‌یو (NICU) در بیمارستان طالقانی اهواز راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: بخش یادشده با برخورداری از ۱۲ تخت NICU، ۱۸ تخت نوزادان و همچنین با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات و حضور پزشکان متخصص، فوق تخصص و اعضای هیأت علمی دانشگاه، در یک فضای فیزیکی بسیار مناسب راه‌اندازی شده است.

رفعتی اظهار کرد: با راه‌اندازی بخش مذکور، بار مراجعات به سایر مراکز ارائه‌دهنده خدمات به نوزادان کاهش خواهد یافت که خدمتی دیگر در راستای ارائه مطلوب خدمات درمانی به مردم استان خوزستان است.

کد خبر 6098242

دیگر خبرها

  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • بارش باران در اهواز
  • تیم تراکتور امروز در اهواز به میدان می‌رود
  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان