Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،مراسم تکریم دکتر مجید بلالی و معارفه دکتر ابراهیم شمشیری مدیر عامل انتشارات سروش ، عصر امروز ( چهارشنبه ۱۹ دی) در ساختمان سروش برگزار شد.

در این مراسم دکتر شعر دوست مدیر اسبق سروش و دکتر حسن خجسته و دکتر رضایی سرپرست صندوق بازنشستگی صداوسیما ، دکتر نیلی ریاست هیئت مدیره انتشارات سروش حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حسن خجسته معاون اسبق صداوسیما در این نشست گفت: محیط رسانه بسیار متحول شده و فرصت های جدیدی ایجاد شده است. در یک مقطع از زمان برخی موافق تعطیلی سروش شدند که البته دکتر ضرغامی با این مسئله مخالفت کردند.

خجسته با اشاره به این که ارتقا و رشد سروش وابسته به کارکنان آن است ، ادامه داد: روزی به یکی از شبکه ها رفتم که مدیر آن شبکه گفتند نیروهای ما خوب و کار بلد نیستند. من به ایشان متذکر شدم که اگر نیرو های انسانی کاربلد و موفق نباشند به مدیریت و کنترل مدیر باز می گردد که باید مدیران ظرفیت کارکنان را مدیریت کنند.

رضایی سرپرست صندوق بازنشستگی صداوسیما گفت: فعالیت در حوزه نشر دشواری های خود را دارد به خصوص در شرایط فعلی سرمایه گذاری در مسائل فرهنگی سود آور نیست ولی نباید از این طریق به دنبال کسب سود بود که خوشبختانه این تفکر در سروش نیست.

وی افزود: فلش فعالیت های سروش نشان می دهد که سروش به سمت پایداری های مشخص رفته است البته این شرکت با مشکلاتی مواجه شد که دکتر بلالی آن را کنترل و مدیریت نمود و مشکلاتی از قبیل بیمه و مشکلات مالیاتی و... را حل کردند و امروز سروش در شرابطی قرار گرفته که می تواند خود را برای کارهای بزرگ آماده کند. ما از مدیر جدید دکتر شمشیری انتظار داریم راهکارهای جدید و ارتباط خوبی با سازمان صداوسیما برقرار کند تا این مسئولیت را به خوبی به سرانجام برسانند.

دکتر مجید بلالی در این نشست گفت: بعد از دوران آقای شعر دوست و فیروزان ، سروش نتوانست با سیر سریع تحولات خود را وفق دهد.

وی ادامه داد: بخش زیادی از خانواده فرهنگی کشور زمانی را در سروش گذرانده اند و سروش یکی از جریانات فرهنگی کشور و از سرمایه های  سازمان صداوسیما است.

بلالی در خصوص روند تحولات سروش در سال های اخیر گفت: طی پنج سال گذشته اتفاقاتی در صنعت نشر رخ داد که صنعت نشر نتوانست خود را با آن وفق دهد و روزی نیست که شاهد تعطیلی دفتر مجله و نشریات نباشیم. سروس قدمتی چند ساله دارد ولی از اوایل دهه نود سیل مشکلات مختلف بر سروش وارد شد و این فشارها سبب شد تا سازمان به فکر تعطیلی آن بیفتد.

وی افزود: اما دکتر علی عسگری با دور اندیشی جلوی این اقدام را گرفتند و به من دو سال برای احیای سروش فرصت دادند تا شرکت را به شرایط طبیعی بازگردانم. زمانی که به عنوان مدیر وارد سروش شدم با حجم مشکلات روبه رو شدم بنابراین با مدیران و کارکنان یکصدا شده و دوره بحرانی را پشت سر گذاشتم و به حمدالله الان سروش در وضعیت خوبی است که می تواند اوج بگیرد.

ابراهیم شمشیری مدیر جدید انتشارات سروش در این مراسم گفت: بار مسئولیت بسیار سخت و همواره باید مراقب آن بود، بزرگ ترین سرمایه هر مجموعه ایی نیروهای انسانی آن است که امیدواریم تلاش های ما در سروش نتیجه داده و هر روز شاهد رشد آن باشیم.

شمشیری درخصوص بحث ظرفیت های سازمان در حوزه کتاب افزود: تلاش جدی ما برای بالا بردن این ظرفیت ها است ولی این تلاش ها باید دو جانبه باشد و سازمان صداوسیما نیز کمک خود را دریغ نکند ، همین کمک ها سبب می شود تا ظرفبت های سروش افرایش یابد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رسانه ملی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!

 
به گزارش تابناک به نقل از اطلاعات آنلاین، علی رغبتی مشاور وزیر ورزش و جوانان درباره نظارت بر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: در قانون اهداف وزارت ورزش، این وزارتخانه ناظر بر کلیه فعالیت فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها است. ما یک قانونی داریم قانون تاسیس باشگاه‌ها و ورزشگاه توسط مردم با نظارت دولت و صدور پروانه باشگاه‌ها و مقررارت آن را در اختیار وزارت ورزش قرار داده است. حتی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم باید هر ۳ سال یک بار باید تمدید پروانه کنند. ما در این جا یک نظارت قانونی داریم. در وهله دوم درباره مقررات فیرپلی مالی و ما سپردیم به فدراسیون‌ها و ما حضور کارشناسی داریم. پرسپولیس و استقلال به تنهایی ارزش ندارند و در جمع لیگ ارزش دارند.

 وی افزود: انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیران عامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دخالتی نداریم. انتخاب این افراد با خودشان است. درباره انتخاب اعضای هیات مدیره حتما قوانینی بر آن حاکم است، چه از حیث قوانینی که از سمت قانون تجارت و سازمان خصوصی سازی در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره تغییرات مدیران عامل سرخابی‌ها گفت: ما پیشنهاد می‌کنیم از مدیران تا پایان فصل حمایت کنند تا باشگاه‌ها به سرانجام برسند. می‌توانند هر تصمیمی بخواهند بگیرند، وزارت ورزش و جوانان آمادگی مشورت را دارد و اگر کمکی بخواهند کمک می‌کند، اما قطعا در انتخاب مدیران هر دو باشگاه هیچ دخالتی نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!
  • هوش اجتماعی مدیران چیست؟!
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد
  • آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کاشان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی