Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگارحوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشخص شدن محل سینمای رسانه و نحوه برگزاری این دوره با توجه به ایام فاطمیه و چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: برای اولین بار این اتفاق افتاد که ۳ فیلم انیمیشن سینمایی در جشنواره حضور دارد و ۱۰ فیلم هم کارگردانان اول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی فیلم هم طبیعتا نتوانستند در بخش مسابقه حضور پیدا کنند.

وی افزود:ما در حال بررسی هستیم اگر امکانش فراهم شود در جدول نمایش فیلم‌ها بتوانیم زمانی را خالی کنیم و این فرصت را به فیلم‌های انتخاب نشده بدهیم تا در بخش خارج از مسابقه نمایش داده شوند.

داروغه زاده درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برخی فیلم‌ها از جشنواره انصراف دادند، اظهار کرد: فکر می‌کنم دو تا فیلم اعلام انصراف کرده اند. یک فیلم به دلیل کامل نکردن فیلمبرداری و موارد فنی نرسید و هیات انتخاب شانسی برای یک فیلم دیگر هم برای حضور در منتخبان قائل نبودند.

وی درباره تعیین تکلیف سینمای رسانه و محل آن بیان کرد: گزینه‌های مختلفی را بررسی کردیم که پردیس ملت هم یکی از آن ها است و به زودی این موضوع را اعلام می‌کنیم. در ضمن سینمای ملت به لحاظ سالن‌های سینما و کیفیت نمایش مناسب برگزاری جشنواره است و برای صاحبان آثار هم این موضوع که فیلم هایشان باکیفیت خوبی نمایش داده شود، بسیار مهم است.

داروغه زاده با اشاره به اینکه معضل ترافیک فقط برای ایام جشنواره نیست و اساسا شهر تهران با این مشکل مواجه است، افزود:با توجه به تجربه سال قبل سعی می‌کنیم که امسال مشکلات کمتر باشد. شهردار تهران و دوستانمان هم در شهرداری حتما به ما کمک خواهند کرد تا مشکلات کمتری را در این زمینه داشته باشیم.

دبیر جشنواره فجر درباره گمانه زنی‌های داوران جشنواره و اعلام اصغر فرهادی و مجید مجیدی به عنوان داوران جشنواره در برخی رسانه‌ها ، تصریح کرد: هیچ صحبتی با کسی انجام نشده و هفته آینده ما جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره را با مسئولان برگزار خواهیم کرد که در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

وی درباره فیلم‌های کوتاهی هم که با انتشار بیانیه از فیلم فجر انصراف دادند، گفت: ما اعلام کردیم آیین نامه جشنواره فجر در این بخش فیلم کوتاه داستانی زیر ۱۵ دقیقه است و هر فیلم زیر ۱۵ دقیقه و داستانی می‌تواند در این بخش حضور داشته باشد که ۴ فیلم این شرایط را داشتند.

داروغه زاده همچنین درباره قرعه کشی فیلم‌ها و انتخاب شدن چند فیلم مورد توجه برای روز‌های آخر جشنواره اظهار کرد: شانس فیلم‌ها این بود که در روزهای آخر باشند، اما داوری‌های همزمان با برگزاری جشنواره انجام می‌شود و حتما تا روز آخر نتایج مشخص خواهد شد و هیچ مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی در پایان درباره همزمانی چهل سالگی انقلاب اسلامی با سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر مهمترین آیین در ایام مبارک دهه فجر است و امسال هم به دلیل این تقارن مبارک سعی خواهیم کرد جشنواره را پر شور‌تر برگزار کنیم و حتما برنامه‌ ویژه‌ای در نظر داریم که به زودی اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره فجر سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکونام قهرمانی استقلال را قطعی کرد (ویدیو)

به گزارش ورزش سه، 15 اردیبهشت 1392 برای استقلالی‌ها یک روز خاص است و در چنین روزی با تک گل جواد نکونام قهرمانی در لیگ برتر را قطعی کردند و جام قهرمانی دوازدهین دوره لیگ برتر را بالا بردند.

استقلال در این مسابقه با ترکیب سیدمهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، پژمان منتظری، علی حمودی،هاشم بیک‌زاده، خسرو حیدری، جواد نکونام، مجتبی جباری،جیلوید ساموئل، سیاوش اکبرپور و فرهاد مجیدی به میدان رفت.

دقیقه 19 بازی استقلال و فولاد لحظه سرنوشت ساز این مسابقه بود، فرهاد مجیدی با نفوذ به محوطه جریمه فولاد مهدی امیرآبادی را در شرایطی قرار داد که او را سرنگون کند و پنالتی به سود استقلال اعلام شود و جواد نکونام سرمربی حال حاضر استقلال این توپ را به گل تبدیل کند.

در ادامه مسابقه آبی‌ها توانستند از تک گل خود دفاع کنند و با بسته نگه‌داشتن دروازه یک هفته زودتر از پایان لیگ برتر به عنوان قهرمانی لیگ برتر برسند.

ویدئو: 236969

سال‌ها از این روز می‌گذرد و پایه گذار تک گل قهرمانی استقلال فرهاد مجیدی به همراه این تیم و به عنوان سرمربی موفق شد با این تیم جام قهرمانی را بالا ببرد و در حال حاضر جواد نکونام سرمربی آبی‌ها پنج هفته تا قهرمانی لیگ برتر فاصله دارد و در صورت پیروزی در هفته های آینده بدون هیچ قید و شرطی به همراه این تیم قهرمان خواهد شد.

سرمربی استقلالی‌ها که سابقه قهرمانی با این تیم را در لیگ برتر دارد حالا به عنوان سرمربی برای کسب این عنوان تلاش می‌کند، سالروز قهرمانی استقلال در لیگ برتر برای استقلالی‌ها دو نام درخشان دارد، فرهاد مجیدی و جواد نکونام و باید دید شماره 6 سابق استقلال می‌تواند مسیر هم‌تیمی سابق خود را ادامه دهد و جام قهرمانی را به عنوان سرمربی بالای سر ببرد یا برای کسب این عنوان باید انتظار بیشتری بکشد و سال‌های آینده برای کسب این عنوان تلاش کند.

دیگر خبرها

  • احتمال برگزاری انتخابی بین یزدانی و قاسمپور/ شروع تمرینات زارع
  • ناظر داوری بازی گل گهر و شمس آذر: لباس دو تیم در جلسه هماهنگی مشکلی نداشت، زیر نور مشکل ایجاد شد!
  • نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • حنیفی و یزدانی فاتح هفته دوم تور جهانی تنیس ساری
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • نکونام قهرمانی استقلال را قطعی کرد (ویدیو)
  • احتمال جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی
  • عکس| واکنش فرشاد احمدزاده به انتقاد پیشکسوت استقلالی
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور