Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-08@20:24:32 GMT

جزیره خورشیدی در مالدیو

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۰۷۹۳

جزیره خورشیدی در مالدیو

شرکت طراحی CAA Architectcts برای طراحی یک ساختمان نوآورانه که از انرژی های پاک استفاده می کند برنده مسابقه «توسعه منطقه تجاری فروگاه مالدیو» شده است.

این طرح برای توسعه قسمت شرقی جزیره Hulhumale ارائه شده است. طرح مذکور با الهام از طبیعت، اقیانوس را به شهر متصل می کند. سقف سازه های این طرح با گیاهان و پنل های خورشیدی پوشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پنل ها می توانند تمام انرژی مورد نیاز سازه را تولید کنند.

این طرح توسط شرکت «Beijing Urban Construction Group Co» با همکاری دولت مرکزی مالدیو ساخته می شود و نمونه ای از شهرهای حافظ محیط زیست است.

گرمایش جهانی و افزایش سطح دریا از نگرانی های اصلی ساکنان مالدیو به حساب می آیند. در راستای این نگرانی ها ساختمان های این پروژه مجهز به سیستم های تولید انرژی هستند تا از اتکا به سوخت های فسیلی در جزیره کاسته شود. پنل های خورشیدی روی سقف ساختمان ها و سازه های خیابان ها نصب می شود. علاوه بر آن این پروژه از انرژی امواج نیز استفاده می کند. به این ترتیب انرژی خورشیدی و امواج بیش از ۷۰ درصد برق مورد نیاز پروژه را تامین می کنند. این طرح در ۲۰۲۱ میلادی تکمیل می شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی هرمزگان؛ سید محمد نور موسوی با اعلام این خبر افزود: این حجم آبگیری در سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های بستک، بندرلنگه و پارسیان ذخیره شده است.

وی بیان کرد: حفظ پوشش گیاهی، افزایش آب سفره‌های زیر زمینی، رونق کشاورزی در پایین دست سازه‌ها، ایجاد اشتغال در جوامع محلی، افزایش رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک مهم‌ترین فواید سازه‌های آبخیزداری است.

کد خبر 6098388

دیگر خبرها

  • اولین نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی کشور در قاین افتتاح شد
  • جهش صنعت تولید برق در خراسان شمالی
  • تسلط چین بر فناوری‌های پاک/ اروپا و آمریکا از انحصار بازار نگرانند
  • تسلط چین بر بازار فناوری‌های پاک/ نگرانی‌های اروپا و آمریکا از انحصار بازار
  • اجرای ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی در کشور هدف گذاری شده است
  • آماده‌باش چین برای شراره‌های خورشیدی
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی