Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم بیدخام در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: مهد کودک هایی که بدون مجوز از بهزیستی اقدام به نگهداری از کودکان می کنند باید در اسرع وقت نسبت به دریافت مجوز قانونی مبادرت کنند.

بیدخام گفت: سازمان بهزیستی کشور موظف است براساس مقررات بند یک ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی و دولت مصوبه ۲۷ بهمن سال ۸۰ به بررسی درخواست متقاضیان مهدهای کودک اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فقط مهدکودکهای قانونی باید نسبت به نگهداری از کودکان زیر سن دبستان اقدام کنند اما متاسفانه برخی دستگاه ها با عناوین مختلف مجوزصادر می کنند و مراکزی شبیه به مهدکودک ایجاد می شود.

بیدخام تاکید کرد: دستگاه های اجرایی که قصد تاسیس مهدکودک برای کارمندان مجموعه خود را دارند باید از طریق قوانین بهزیستی اقدام کرده و در این رابطه هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین  یادآورشد: همه دستگاه های اجرایی و دارنده مجوز شبه مهدهای کودک باید در اسرع وقت براساس قوانین موجود نسبت به دریافت مجوز اقدام کرده و اداره کل بهزیستی نیز وظیفه نظارت دارد.

وی صدور مجوز توسط دستگاههای غیرمرتبط را از چالش های این بخش دانست و اظهارداشت: باید شاخص های آموزشی، بهداشتی، تغذیه ای در این مراکزجدی گرفته شود.

بیدخام با اشاره به اهمیت مهدکودک ها در رشد و اعتلای کودکان اضافه کرد: رشد همه جانبه و یکپارچه کودکان از دغدغه های اصلی خانواده هاست و باید در این خصوص نظارت جدی بر کیفیت آموزش و استاندارد بودن این نوع مکان ها صورت گیرد.

وی یادآورشد:صدور مجوز مهدکودک از مراجع دارای صلاحیت با رعایت تمامی جوانب قانونی ضروری با نظارت قانونی، کیفیت نگهداری کودکان، میزان شهریه دریافتی و بهداشتی مهدهای کودک در پیشگیری از بروز مشکلات و آسیب های احتمالی موثر خواهد بود.

کد خبر 4508835

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین مهد کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: حامیان نیکوکار سال گذشته بیش از ٣٨ میلیارد ریال به کودکان یتیم و نیازمند مورد حمایت این نهاد در استان کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، ناصر مرادی پویانی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران حامیان نیکوکار با بیان اینکه سال گذشته بیش از ٣٨ میلیارد ریال به حساب کودکان یتیم و نیازمند واریز شده است، اظهار کرد: تعداد ۴ هزار کودک یتیم و نیازمند مورد حمایت کمیته امداد استان است.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود ١١ هزار حامی از استان‌های کشور برای سرپرستی از کودکان یتیم و نیازمند اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به مشارکت مردم در طرح ارزشمند و معنوی، اضافه کرد: شهروندان با حضور به ادارات امداد در سطح استان، و یا به درگاه www.ekram.emdad.ir و یا ارسال عدد ١ به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۸۴ ثبت نام، و حمایت از یک یا چند فرزند یتیم را عهده‌دار شوند.

کد خبر 751243

دیگر خبرها

  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • ۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • ۲۵ اردیبهشت، آخرین مهلت اصناف برای دریافت شناسه یکتا
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • تصادف منجر به فوت با گواهینامه جعلی قتل عمد محسوب می‌شود؟
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی/ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت