Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش «پارسینه»، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در نشستی با مدیران کل ستادی و استانی سازمان تعزیرات حکومتی در شهر مشهد گفت: از همه شما و خصوصا رئیس سازمان تعزیرات حکومتی تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم که خروجی این نشست برای مردم عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مفید و موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به فرازی از نامه حضرت امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر به اقتضای موضوع برخورد با تخلفات حوزه مسائل اقتصادی و اقلام و اجناس و کالا‌هایی که مورد نیاز مردم است، گفت: این یک دستور حکومتی است، به مالک می‌فرماید که مالک در حوزه اقتصادی و در بازار که باید نیاز‌های مردم را تامین کنید، از احتکار جلوگیری کن و زمانی که ابلاغ کردی که کسی حق احتکار ندارد اگر کسی مرتکب این تخلف شد؛ باید برخورد کنی، اما مراقب باش که در مجازات آدم محتکر هم زیاده روی نکنی!

دادستان کل کشور تصریح کرد: امروز با یک جنگ تمام عیار اقتصادی طرف هستیم و دشمن تمام توانش را به کار گرفته تا نظام جمهوری اسلامی ایران را ساقط کند و این توطئه‌ها از همان روز‌های نخست انقلاب شروع شد.

حجت الاسلام منتظری با بیان این مطلب که اگر بررسی کنیم، یک سیر تاریخی توطئه را در این ۴۰ سال انقلاب به خاطر می‌آوریم، اظهار داشت: از کودتا تا به جریان طبس و به کارگیری تمام توانشان در جنگ ۸ ساله و خلاصه از هر چیزی که در توانشان بوده کوتاهی نکردند، اما از آنجا که خداوند متعال اراده فرموده که این نظام باقی بماند، مسائل حیرت آوری را از جمله نصرت الهی در جنگ ۸ ساله و جبهه‌های جنگ شاهد بودیم.

وی افزود: پس از جنگ اتاق فکر‌های دشمن به کار افتاد و تلاش کردند در عرصه‌های گوناگون، کشور را تحت فشار بگذارند؛ یکی از این جبهه ها، جبهه فرهنگی بود و تلاش می‌کنند که اعتقادات و ایمان مردم و حوانان را مورد هدف قرار داده و تضعیف کنند.

دادستان کل کشور با بیان این مطلب که خواستگاه انقلاب از گرایش مردم به مسائل دینی بوده و بس و این اعتقادات مردم بود که آن‌ها را از جنگ ۸ ساله نجات داد، گفت: آن‌ها برای گرفتن این ابزار اصلی به دنبال این هستند که مردم را از ایمان و اعتقاد به مبانی دینی تصعیف کنند و نهایتا تخیله کنند.

وی خاطر نشان کرد: جبهه دیگری که دشمن برای مبارزه انقلاب به راه انداخته جبهه اقتصادی است و بقای اسلام و مسلمین بسته به برگشت به ارزش‌ها است و اگر یک کشور آلوده شد؛ دیگر نمی‌توان انتظار بقا برای آن کشور داشت.

حجت الاسلام منتظری گفت: آن‌ها گزینه نظامی را دیگر از روی میز برداشته اند، زیر می‌دانند نه توانش را دارند و نه امکان پذیر است، چون زمانی که قدرت نظامی نداشتیم؛ مردم کشور در مقابل دشمن ایستادند؛ امروز که دیگر جرات نمی‌کنند چپ به کشورمان نگاه کنند.

وی افزود: بسیاری از مردم که در فشار اقتصادی هستند می‌گویند که ما این مسائل را تحمل می‌کنیم، اما در مقابل هدف دشمن زانو نمی‌زنیم! برخی از برنامه‌های دشمن برای بیرون کشور و برخی نادانسته است.

حجت الاسلام منتظری بیان کرد: مشکلات اقتصادی کشور را امروز نمی‌توان بدون فعالیت‌های جهادگونه، کار کرد بلکه جنگ اقتصادی، لازمه اش کار جهادگونه است.

وی با بیان این سوال که چطور در جنگ نظامی می‌توانیم یک شرایط عادی در کشور پیاده کنیم؟، تاکید کرد: شرایط اقتصادی کنونی ما یک شرایط طبیعی نیست و مسئولان باید در برخی موارد تصمیمات فوری بگیرند و اینکه کسی تصور کند باید تصمیمات اقتصادی در یک شرایط عادی گرفته شود، این خیانت به مردم است و همه مسئولان این را به خوبی می‌دانند که در جنگ اقتصاد باید شرایط جنگی را پیاده کنیم و نمی‌توان مشکلات اقتصادی را با شعار دادن یا تصمیمات طولانی گرفتن حل کنیم.

دادستان کل کشور اظهار داشت: شما عزیزان در سازمان تعزیرات حکومتی یک وظیفه و مسئولیتی بر دوشتان است و وظیفه برخورد با کسانی را دارید که به دنبال تزریق نامیدی اقتصادی به مردم هستند.

وی افزود: به شما خسته نباشید می‌گویم بری زحمات یک ساله اخیر، اما جنگ اقتصادی شوخی نیست و باید آماده باشیم و متناسب با حملات آن‌ها به میدان بیایم و آنجا که می‌توانیم تدافعی و آنجا که می‌شود تهاجمی از خودمان دفاع کنیم.

حجت الاسلام منتظری گفت: باید نقشه دشمن، توان، تاکتیک‌ها و راه‌های نفوذ دشمن را بشناسیم و این موارد مولفه‌هایی است که در جنگ نظامی و اقتصادی موثر است و این موارد را باید به مردم هم بگوئیم.

وی بیان کرد: به وظیفه خودتان عمل کنید و سعی کنید رضایت عامه را در نظر بگیرید، در حال حاضر در تامین مایحتاج مردم اعم از گوشت، مرغ، تخم مرغ و سایر اقلام مشکلاتی داریم و وظیفه ما است که نگذاریم کسی از آب گل آلود، ماهی بگیرد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: جریمه‌ها باید متناسب باشد و طوری نباشد که اصل کار به سخره گرفته شود، بنابراین اگر قانون مشکل دارد، طرح دو فورتی و سه فوریتی به مجلس برده و جریمه‌ها را اصلاح کنید.

وی افزود: بخش اعظم مبارزه با قاچاق کالا با تعزیرات حکومتی است و یک بخشی به عهده قوه قضائیه است، اما باید در چارچوب قانون و با تقابل و همکاری و هم افزایی به این موارد رسیدگی کنیم.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به افزایش غیراصولی و هیجانی اقلام، اظهار داشت: این در کشور شده یک مساله ای، از قیمتش می‌رود بالا و وقتی قیمتش پائین می‌آید؛ دیگر قیمت سایر اقلام کم نمی‌شود، چه کسی مسئول است؟ خوب من و شما مسئول هستیم. ما باید از مردم حمایت کنیم و نگذاریم به مردم فشار بیاید.

وی با بیان این مطلب که واسطه‌هایی که آمده اند بخشی از افزایش قیمت‌ها بخاطر این‌ها است، تصریح کرد: اگر واسطه کاری انجام می‌دهد، این اشکالی ندارد، اما امروز واسطه‌هایی را می‌بینیم که با تلفن کارشان را انجام می‌دهدند و بدون صرف وقت و انرژی و هزینه کردن، سود‌های زیادی می‌برند.

حجت الاسلام منتظری اضافه کرد: دستگاه قضائی وظیفه خود می‌داند از سرمایه گذاران، کارآفرینان و هر چیزی که نقش موثری در پیشرفت کشور دارد؛ حمایت جدی کند و حمایت جدی هم می‌کند. در سطح کشور نباید بگذاریم یک واحد تولیدی فعالیتش را متوقف کند، زیرا این مساله علاوه بر آسیب به تولید و بازار کار، باعث بیکاری کارگران می‌شود.

در این نشست دادستان انقلاب مشهد مقدس، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز دادستانی کشور و مشاور دادستان کل کشور نیز حضور داشتند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دادستان کل جنگ اقتصادی تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی بعد از ظهر شنبه در جمع تأثیر گذاران شهرستان آستانه اشرفیه اظهار کرد: امانت بزرگ انقلاب اسلامی راحت به دست نیامده است بلکه پاک‌ترین خون‌ها پای آن ریخته شده و حالا بعد از ۴۵ سال به ما سپرده شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان بیشترین تحریم‌ها و فتنه‌ها را علیه نظام اسلامی به کار گرفته‌اند، تصریح کرد: ایران اسلامی به لحاظ قدرت علمی رتبه شانزدهم دنیا را داراست در صورتی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در این بخش رتبه پنجاه و هفتم را داشت.

وی با بیان اینکه در برخی رشته‌ها جز ۱۰ رتبه برتر دنیا هستیم، افزود: در حوزه نظامی پیشرفت زیادی داشتیم که گوشه‌ای از نتیجه آن در گوشمالی اخیر رژیم غاصب صهیونیستی دیدیم.

آیت‌الله رمضانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت منطقه است و بعد از انجام عملیات «وعده صادق» امروزه جز بازیگران قدرتمند در عرصه جهانی مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم پیشرفت‌های موشکی و نظامی، در برخی مسائل داخلی مانند صنعت خودرو، عقب ماندگی و کوتاهی داریم، افزود: نظام اسلامی مقدمه ظهور حضرت مهدی (عج) است و اگر به این انقلاب صدمه وارد شود تا سالیان زیادی از اسلام حرفی به میان نخواهد آمد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه در جنگ ترکیبی اخیر دشمنان به دنبال ترویج ولنگاری بودند ولی قدرت نظام اسلامی اجازه ولنگاری را نمی‌دهد، ادامه داد: دشمنان در حوزه فرهنگی، بودجه‌های کلانی علیه کشور تصویب می‌کنند.

تلاش دولت سیزدهم برای حل مسائل اقتصادی

وی با بیان اینکه در بخش رسانه‌ای که مقام معظم رهبری از آن به امپراتوری رسانه‌ای تعبیر کردند که امروزه در اختیار صهیونیسم است، باید بیشتر کار شود، اضافه کرد: علاوه بر رسانه، در سه بخش اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور باید خیلی کار کنیم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به ضرورت اقدام جدی در حوزه اقتصادی در سطح کشور و استان گفت: خوشبختانه دولت فعلی، تمام قد برای حل مسائل اقتصادی کشور در حال تلاش است.

وی در ادامه ضمن اشاره به برخی معضلات فرهنگی در کشور، گفت: در حوزه فرهنگی متولیان مختلفی داریم که باید در مقابل هنجارشکنی‌ها راهکار ارائه دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با وجود مقام معظم رهبری، در حوزه سیاسی کشور آسایش خیال داریم و در انتخابات اخیر نیز رهنمودهای ایشان، انتخابات سالم را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری سلامت خود را حفظ کرده و در مسائل فرهنگی دغدغه دارد.

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: تقویت کشاورزی، می‌تواند استان گیلان را به قطب کشاورزی کشور تبدیل کند و می‌تواند در این بخش به جای واردات، صادرات داشته باشیم.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: همه جهانیان وظیفه دارند تا در برابر ظلم به کودکان غزه، اعلام انزجار کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) اظهار کرد: اعتراضات امروز در آمریکا با حضور گسترده دانشجویان و اساتید برای حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، نمایانگر بیداری وجدان‌های بشری است.

کد خبر 6096526

دیگر خبرها

  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۷ اردیبهشت ماه
  • جدیدترین قیمت طلای ۱۸ عیار و انواع سکه در بازار؛ سکه یک گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • مدیر برنامه جهانی غذا: شمال غزه به «قحطی تمام عیار» دچار شده است
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است