Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-09@02:20:29 GMT

تأمین جدید آب، عطش مصرف آب را بیشتر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۳۳۰۴

تأمین جدید آب، عطش مصرف آب را بیشتر می‌کند

رویداد۲۴ رضا اردکانیان امروز در نشست راهبردی اندیشکده آب، محیط زیست، امنیت غذایی و منابع طبیعی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با تأکید بر اینکه به هر میزان تأمین جدید آب بیشتر می‌شود، عطش مصرف آب را بیشتر می‌کند، گفت: مهار آب‌های سطحی از اقدامات درستی بود که در قرن حاضر در کشور انجام شد، اما اینکه در نیمه دوم قرن بیستم ۴۶ تا ۴۷ هزار سد بزرگ در جهان ساخته شد، نشان داد که دنیا بر روی مهار آب‌های سطحی متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه این مسأله به معنای نادیده گرفتن مجموعه ملاحظات زیست محیطی نیست، اظهار داشت: برای حکمرانی خوب در بخش آب باید از نقطه اصلاح ساختار به عنوان یک شرط لازم شروع کنیم. 

وزیر نیرو ادامه داد: زمانی که وارد دوره مدیریت توأم عرضه و تقاضا شده‌ایم، قطعاً بهداشت، صنعت و مصارف توسعه پیدا کرده است و نیاز آبی بیشتر شده است. همان‌گونه که در مقیاس جهانی برای مصرف صحیح شیوه‌های نوین اتخاذ شده است، پس ما نیز باید در کشور فکری و چاره‌ای برای تأمین نیازهای آبی بیندیشیم و از نگاه بخشی به موضوع آب باید اجتناب کنیم.

اردکانیان افزود: باید پذیرفت که بیشترین ضربه از ناحیه ساختار خورده‌ایم پس در اصلاح شرایط برای یک حکمرانی خوب حتماً باید از نقطه اصلاح ساختار به عنوان یک شرط ضروری شروع شود.

وی با بیان اینکه این تغییر و اصلاح شرایط در وزارت نیرو آغاز شده است، تصریح کرد: اصلاح ساختار اقدامی است که بدون اعمال جراحی وسیع در سازمان دولت باید شروع شود، چرا که هیچ اقدام و فعالیتی به جلو نمی‌رود، مگر اینکه تصمیم‌ها با مشارکت تمامی ذی‌مدخلان و ذینفعان باشد. 

وزیر نیرو اضافه کرد: شدیداً نیازمند این هستیم که ساختار فعلی آب در درون مجموعه اصلاح شود، پس ما قطعاً باید همانند سایر جوامع به فکر ارتقای سطح زندگی و به دلیل رشد جمعیت به دنبال تولید آب، غذا و انرژی بیشتر برای مردم ایران باشیم، اما متأسفانه با پدیده‌ای مثل مشک سوراخ مواجه هستیم. 

اردکانیان با اشاره به اینکه ضرورت دارد چاره‌اندیشی برای اصلاح مصرف صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اولین خطر پرداخته نشدن به این مسأله در زمان خشکسالی این است که ذهن خود را متوجه تأمین آب جدید کنیم و زمان را برای پرداختن به اصلاح شیوه‌های مصرف در بخش‌های مختلف از دست بدهیم و حتی در صورت تأمین آب جدید عطش مصرف نیز بیشتر شود. 

وی در مورد مغفول ماندن اقتصاد آب نیز ابراز داشت: یکی از بحث‌های مهم و مناسب برای استقرار هم‌بست آب، انرژی و غذا، حوضه‌‌های آبریز مشترک است. چراکه در حوضه‌های آبریز مشترک بین چند کشور امکان بروز درگیری‌ها به جهت استفاده از آب در بالادست و پایین‌دست وجود دارد پس در این زمینه می‌توان از چارچوب‌های علمی استفاده کرد و با ایجاد منافع از تسهیم آب زمینه‌های ایجاد تنازع و درگیری را کاهش دهیم.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مصرف آب وزیر نیرو محیط زیست رضا اردکانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو گفت: بنابر بر قول مساعدت رئیس مجلس، مقرر شده است تا بر اساس نوع ارزی که داده می‌شود بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، فرشته میرزازاده درباره بودجه دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: عدد پیشنهادی ما برای بودجه سال جاری ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود که عدد مطرح شده در مجلس شورای اسلامی ۷۵ هزار میلیارد تومان عنوان شد، اما با تمهیدی که رئیس مجلس در نظر گرفت، مقرر شد که بر اساس نوع ارزی که داده می‌شود، این بودجه تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اصلاح شود.

وی افزود: بخش عظیمی از سهمیه ارزی سازمان غذا و دارو که حدود ۳.۵ میلیارد دلار است، ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی بوده که تا سقف ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و امیدواریم از این عدد کمتر نشود.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو گفت: به بخش کمی از تجهیزات پزشکی نیز در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد، بخش اعظمی از دارو، تجهیزات و شیرخشک با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و بخشی از اقلام زیبایی و بخش اندکی از فراورده‌های سلامت‌محور خانگی ارز تالار دوم دریافت می‌کنند.

کد خبر 751399

دیگر خبرها

  • عکس | بوی گل، عطر گلاب | روز ملی گل محمدی و گلاب
  • با این روش‌ها در فصل بهار سرما نمی‌خورید
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی طبق قانون افزایش یافته است
  • از دیگر مزیت‌های آسپرین بیشتر بدانیم
  • تاثیر تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی / افزایش انگل‌های روده‌ای با مصرف آب غیربهداشتی
  • طرح‌های مهم تأمین و انتقال آب به تهران در پیچ و خم اعتبارات
  • توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت
  • ادعای هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه یزد صحت ندارد
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • دو ماده غذایی که انگل روده را از بین می‌برند