Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@12:34:52 GMT

ثبات قیمت طلای سرخ طی ۲۰ روز گذشته در بازار

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۵۰۱۶

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران از ثبات قیمت طلای سرخ طی ۲۰ روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۶ میلیون و حداکثر ۱۱ میلیون تومان است.

به گفته وی، با توجه به پایان تعطیلات ژانویه، انتظار می‌رود که صادرات زعفرانبه روال سابق خود بازگردد چرا که روند صادرات به خاطر تعطیلات تا حدودی کُند شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میری ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور، مسائل تحریم و روابط با دیگر کشور‌ها، نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به افزایش صادرات طلای سرخ برای ماه‌های آتی داشت.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه تعدیل قیمت پایه گمرگی تا حدودی بر کنترل قاچاق اثر گذار است، بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های اتحادیه صادرکنندگان، قیمت پایه گمرکی تا حدودی کاهش یافته، این امر موجب شده است تا صادرکنندگان مجبور نشوند از طریق کارت‌های یکبار مصرف و قاچاق اقدام به صادرات طلای سرخ ایرانی کنند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد زعفران تولیدی به بازار‌های هدف صادر می‌شود، افزود: با توجه به اهمیت بالای صادرات زعفران از دولت تقاضا داریم که موضوع پیمان سپاری ارزی را به سبب تسهیل در روند صادرات تعدیل کند، چرا که در شرایط کنونی امکان بازگشت ارز به داخل کشور وجود ندارد و از طرفی صادرکنندگان، وارد کننده نیستند که بتوانند در قبال صادرات به امر واردات بپردازند، ضمن آنکه به سبب تامین سفارش‌های بعدی در زمان مقرر، نیاز به نقدینگی دارند تا بتوانند به تعهدات خود عمل کنند.

به گفته میری، با توجه به آنکه اکثر زعفران تولیدی به بازار‌های هدف صادر می‌شود، از این رو مقررات سخت گیرانه و کاهش صادرات منجر به کاهش قیمت و نابودی کشاورزان می‌شود چرا که در بسیاری از مناطق زعفران کاری، به سبب خشکسالی و کم آبی امکان کشت دیگر محصولات وجود ندارد.

این مقام مسئول قیمت زعفران را تابع عرضه و تقاضا دانست و افزود: با وجود آنکه در شرایط فعلی بازار متعادل است و دیگر خبری از حباب کاذب قیمت‌ها نیست، اما نمی‌توان پیش بینی خاصی راجع به وضعیت قیمت در بازار داشت.

وی در پایان از رشد ۱۵ درصدی تولید زعفران طی امسال خبر داد و گفت: اگرچه آمار دقیق تولید زعفران را باید وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید اعلام کند، اما بنده معتقدم که امسال، تولید  به ۴۰۰ تن رسیده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: زعفران تعطیلات اقتصاد قاچاق دولت ارز واردات نقدینگی کاهش صادرات خشکسالی رشد وزارت جهاد کشاورزی خشکسالی رشد زعفران نقدینگی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«حسین غیاثی» از حوزه انتخابیه شبستر به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

من به طور مستقل وارد انتخابات شده‌ام، خط قرمز من مردم و نظام جمهوری اسلامی است که برای رفاه مردم و بهتر نمودن شرایط معیشتی مردم تلاش خواهم نمود.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

مهمترین موضوع مبحث اقتصاد و معیشت مردم است. اقتصاد و معیشت رابطه مستقیمی با افرایش یا کاهش ازدواج و طلاق، استرس و آرامش، پیشگیری و درمان بیماری، بداخلاقی و شلوغی و کاهش، مراجعات به دادگاه‌ها دارد.

راه حل در تقویت تولید است (تولید در هر بخش کشاورزی و صنعت و دامپروری و …) رونق تولید با رونق صادرات محصولات غیرنفتی رابطه مستقیم دارد. برای بهبود صادرات باید موانع را برداریم که عمده ترین آن رفع تعهدات ارزی صادر گنندگان می‌باشد که متأسفانه تیشه به ریشه صادرات و تولید وارد کرده است.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

اولویت من با توجه به شغل اکثریت اهالی کمیسیون کشاورزی یا کمسیون صنایع خواهد بود.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

۱. خشک شدن دریاچه ارومیه
۲. کیفیت پایین خدمات بهداشت و درمان
۳. جاده‌های مواصلاتی
۴. مشکلات کم آبی در حوزه شرب و کشاورزی

کد خبر 6099508

دیگر خبرها

  • خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۸ اردیبهشت؛ ثبات قیمت سکه طی ۲۴ ساعت گذشته
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • ریزش قیمت طلا و انواع سکه در پی کاهش نرخ ارز
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت؛ سکه ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ ریزش شدید قیمت‌ها در بازار