Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@12:04:41 GMT

نقش ازلی و ابدی

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۵۰۲۴

نقش ازلی و ابدی

تعدادی از بازیگران هستند که تنها به واسطه ایفای یک نقش، شهره شده‌اند و باقی عمر هنری خود به همان نام یا لقبی که در آن یک کار داشته‌اند، شناخته می‌شوند. مهم نیست بعد از آن فیلم یا مجموعه چه کارهایی کرده باشند و چه نقشی را ایفا کرده باشند، نام و آوازه شان همواره و برای همیشه از آن کار نخستین می‌آید. در این مقال به برخی چهره‌ها پرداخته‌ایم که چنین پیشینه‌ای را به ثبت رسانده‌اند و ما آنها را با همان نام می‌شناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامد جیرودی خبرنگار  هوشیار و بیدار مجموعه تلویزیونی «هوشیار و بیدار» یکی از برنامه‌های بسیار موفق شبکه یک سیما بود که در دهه ۶۰ با نویسندگی و کارگردانی محمد اِوَزی و صادق عبداللهی و با اجرای مهدی بهنام به مدت 4 سال هر جمعه بعد از ظهر از تلویزیون پخش می‌شد. «هوشیار و بیدار» در سال‌های ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴ در 3نوبت تولید و پخش شد که با ایام جنگ مقارن بود. محسن یوسف‌بیک در نقش «هوشیار» همراه با علیرضا خمسه در نقش «بیدار» اجرای مسابقه هوشیار و بیدار را برعهده داشتند که در زمان پخش خود، یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان بود. زنده یاد محسن یوسف‌بیک در ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ در شهر کرج درگذشت اما خیلی‌ها هنوز او را با نقش «هوشیار» به یاد دارند و علیرضا خمسه در نقش «بیدار» به یاد ماندنی است.    علی کوچولو «علی کوچولو» نام سریالی بود که توسط مجید راستی نوشته شده و در دهه 60 از تلویزیون پخش می‌شد. شخصیت اصلی این مجموعه پسرک خردسالی به اسم علی با بازی امید آهنگر بود که پدرش به جبهه رفته بود و با مادرش که نقش آن را فرزانه کابلی ایفا می‌کرد، در یک خانه کوچک با حیاط نقلی زندگی می‌کرد. این سریال به شیوه «فتوانیمیشن» ساخته شده بود؛ یعنی از شخصیت‌های اصلی داستان عکس گرفتند و تمامی عکس‌ها را روی تصاویر پس‌زمینه که نقاشی هستند قرار داده‌اند. امید آهنگر با نقش علی کوچولو همچنان در اذهان باقی مانده است.    ماجراهای آقای نیکی شاید کمتر کسی باشد که در دهه 70 برنامه «ماجراهای آقای نیکی» را دنبال نکرده باشد و از شیوه اجرای طنزش نخندیده باشند. شخصیتی با بازی «امیر نیکیار» که یکی از پایه گذاران طنز نمایشی پس از انقلاب است. آقای نیکی شخصیتی بود که پشت چهره ساده‌اش پر از معنی و مفهوم بود و اکنون جایش در جعبه‌های جادویی خانگی به عقیده بسیاری کارشناسان احساس می‌شود. نیکیار درباره آقای نیکی می‌گوید: «این نقش مانند بهلول بود و پشت هر خنده و حرفه آقا نیکی هزاران پند و اندرز و انتقاد نهفته بود و مردم با درک درست بخوبی می‌دانستند که طنزهای بنده تنها خنده صرف را به همراه نداشت بلکه تأمل و اندیشه چاشنی آن بود.»    آقای اقتصاد «سیمای اقتصاد ما» یک مجموعه تلویزیونی محصول سال ۱۳۶۶ به کارگردانی محمدرضا پاسدار بود که از شبکه یک پخش شد. این برنامه اقتصادی ترکیبی از نقد، تحلیل و آیتم نمایش‌های طنز بود. دلیل محبوبیت برنامه در میان مخاطبان تلویزیون آن بود که هر کس به نوعی مسائل و مشکلات اقتصادی خود را در آن می‌دید. اجرای این برنامه اقتصادی را «احمد مندوب ‌هاشمی» به عهده داشت که در میان مردم با نام «آقای اقتصاد» معروف بود. در آیتم‌های نمایشی محمد شیری، عباس محبوب، شاپور شهیدی و نیاز سلیمی به ایفای نقش‌های مختلف می‌پرداختند. احمد مندوب‌ هاشمی در سال 1379 در 61سالگی درگذشت.    علی و آتقی «آینه عبرت» مجموعه‌ای تلویزیونی است که در دو سری ساخته شد. سری اول آن را (۱۳۶۸–۱۳۶۷) در ۵قسمت به کارگردانی «علی نقی‌لو» بود و سری دوم آن را (۱۳۷۰–۱۳۶۸) «محسن شاه‌محمدی» کارگردانی کرد و از شبکه یک سیما پخش شد. این سریال که در آن به مشکلات مواد مخدر در خانواده می‌پرداخت شخصیت‌های معروف آن «علی» و «آتقی» بودند که این نقش‌ها را به‌ترتیب محمود دینی و جواد گلپایگانی ایفا کردند. با گذشت سال‌ها هنوز بسیاری این دو بازیگر را با این نقش‌ها می‌شناسند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دیت دختران و پسران حزب اللهی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 پس از پخش برنامه بلایند دیت یک شخصی به نام وینی که با پیگیرد وی همراه شد، حالا برنامه دیت دختران و پسران حزب اللهی منتشر شده که آنها از شرایط شان برای ازدواج می‌گویند. بخشی از این برنامه که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • وجدان بیدار دانشجویان آمریکایی آن‌ها را به صحنه آورده است
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • برنامه دیت دختران و پسران حزب اللهی