Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:44:47 GMT

350 متر از حریم محور میاندوآب - میانه آزادسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۵۵۰۴

350 متر از حریم محور میاندوآب - میانه آزادسازی شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل نقل جاده ای میاندوآب گفت: 350 متر از حریم قانونی محور میاندوآب - میانه ( جاده سرچم ) این شهرستان که مورد تصرف قرار گرفته بود، آزادسازی شد.

علیرضا اشرف زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رفع تجاوز در حریم قانونی راه و در محدوده روستای باش بلاغ در بخش باروق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این محور ٣٥٠ متر از حریم قانونی راه توسط شخصی که مالک زمینی در آن محل بود، پس از خرید اراضی در سال های گذشته توسط این اداره برای احداث جاده سرچم، اقدام به ساخت استخر و کاشت درخت در آن کرده بود‌.
اشرف زاده گفت: این اقدام مانع عبور خط لوله گاز از انتهای حریم حفاظتی راه می شد و پیمانکار طرح گازرسانی را با مشکلاتی مواجه ساخته بود.
وی بیان کرد: این کار همچنین باعث می شد در سال های آینده در صورت اجرای طرح توسعه محور میاندوآب - میانه و چهار بانده کردن آن، اجرای عملیات با مشکل روبه رو شود.
وی گفت: طی عملیات راهداری با راهبری اداره ایمنی راه و حریم و با حکم مقام قضایی، این ساخت و ساز غیرقانونی و تاسیسات فاقد مجوزهای لازم با حضور نیروهای راهداری و با کمک مقام انتظامی رفع تصرف شد.
رییس اداره راهداری و حمل نقل جاده ای میاندوآب ادامه داد: از مدت ها پیش، اخطاریه های لازم برای ساخت و سازهای غیرقانونی و تصرف حریم راه براثر فعالیت های صنفی صادر شده بود و با تداوم و تسری گشت های روزانه راهداری و نظارت مستمر بر چگونگی پروسه های مورد بحث، شاهد کاهش عملیات‌ های عمرانی غیرمجاز در داخل حریم های حفاظتی محورهای ارتباطی این شهرستان هستیم.
به گزارش ایرنا، عملیات عمرانی جاده میاندوآب به سرچم با هدف دسترسی ساکنان جنوب آذربایجان غربی به اتوبان پیامبر اعظم (ص) و کاهش 150 کیلومتری تا پایتخت، 25 سال قبل آغاز شده است و هنوز به پایان نرسیده است.
میاندوآب در شاهرگ مواصلاتی سه استان کشور شامل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان واقع شده است.
این شهرستان دارای 250 کیلومتر راه اصلی، 380 کیلومتر راه روستایی، 80 کیلومتر راه شوسه و 100 کیلومتر راه دسترسی دوم است.
9871/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حريم راه رفع تصرف مياندوآب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت تداوم تلاش‌ها در زمینه ارتقای کیفیت و ایمنی راه‌های این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت _در جلسه دیدار با داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به تشریح موقعیت جغرافیایی و اقلیمی استان پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه خراسان‌جنوبی به واسطه واقع شدن در مسیر دو کریدور اصلی شمال به جنوب و غرب به شرق، شاهد ترددهای بی‌شماری است، ارتقای کیفیت و ایمنی راه‌های استان در راستای حفظ امنیت جانی مسافران را ضروری خواند.

استاندار خراسان‌جنوبی ضمن تشکر از عملکرد مثبت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، تصریح کرد: توسعه این خدمات به حمایت‌های ویژه و تأمین تجهیزات نیاز دارد.

وی با ارائه درخواست تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات ایمنی محورهای مواصلاتی در خراسان‌جنوبی، درباره وضعیت روکش راه‌های سطح استان گزارشی ارائه کرد.

قناعت متذکر شد: اصلاح و بهسازی نقاط حادثه‌خیز از اقداماتی است که به‌طور ویژه در دستور کار استان قرار دارد و تسریع در روند اجرای این مهم، حمایت‌های سازمان راهداری را می‌طلبد.

داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی به واسطه نوع فعالیت و اقدامات مثبت، اداره برتر کشور است، خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای شرایط موجود با نظر مثبت هر کمکی که نیاز باشد، انجام می‌شود.

امانی درباره تأمین اعتبار و پیگیری موضوع شتاب دادن به روند اجرای رفع نقاط حادثه‌خیز استان نیز قول مساعد داد.

کد خبر 751050

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان باید مقابل ترفندهای دشمن هوشیارانه عمل کنند
  • دانشگاهیان باید در مقابل ترفندهای دشمن هوشیارانه عمل کنند
  • رفع نقص ۸ نقطه پرتصادف در راه‌های خراسان شمالی
  • ◄ محدودیت و محرمیت جدید برای اتوبوس های مسافربری جاده ای از ابتدای خرداد
  • ساخت باند دوم محور ‌قیدار_ زواجر شهرستان خدابنده در دست اقدام است
  • گذرگاه جنایت
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان