Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مرحله اصلی و فاز عملیاتی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، صبح امروز با رمز مقدس «یا حسین(ع)» در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه سیاسی خبرگزاری میزان، مرحله اصلی و فاز عملیاتی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، صبح امروز با رمز مقدس «یا حسین(ع)» در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رزمایش با شرکت کلیه پایگاه های شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی در حال برگزاری است.

کدام پایگاه‌های نیروی هوایی در رزمایش فداییان حریم ولایت مشارکت دارند؟

علاوه بر پایگاه شهید بابایی اصفهان، پایگاه‌های مهرآباد تهران، شهید نوژه همدان و شهید دوران شیراز به صورت مستقیم در رزمایش شرکت کرده‌اند.

کدام جنگنده‌ها و هواپیماها در رزمایش امروز نیروی هوایی ارتش به پرواز درآمدند؟

امیر «علیرضا انگیزه» سخنگوی این رزمایش در جمع خبرنگاران گفت: هواپیماهای بمب افکن سنگین راهبردی سوخو ۲۴ و اف ۴، اف ۵، اف ۷، میگ ۲۹، اف ۱۴، صاعقه، هواپیماهای سوخت‌رسان بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷، هواپیماهای ترابری و پشتیبانی c۱۳۰ به همراه انواع هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به موشک‌های نقطه زن و بمب‌های هوشمند برد بلند که از روز ها قبل به پایگاه شهید بابایی گسترش پیدا کرده‌اند، در هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت به پرواز درآمدند.

تشریح مهم‌ترین اقدامات نخستین روز رزمایش فداییان حریم ولایت/ از تیراندازی هوا به هوا تا بکارگیری بمب‌های هوشمند و بومی

امیر سرتیپ دوم خلبان «علیرضا انگیزه» در حاشیه برگزاری هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت در جمع خبرنگاران گفت: انجام تیراندازی های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در روز و شب، با استفاده از بمب های هوشمند، بومی و ارتقا یافته سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک های لیزری، تلویزیونی، حرارتی، راداری و انواع راکت ها و بمب های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور، یکی از بخش های مهم رزمایش امروز است.

وی ادامه داد: افزایش حجم قدرت آتش و دقت در اصابت اهداف متحرک و ثابت زمینی و هوایی، استفاده از مهمات نقطه زن و دور ایستا با قدرت تخریب بسیار بالا یکی دیگر از نقاط قوت این رزمایش است و بخشی از توان رزمی نیروی هوایی ارتش را به معرض نمایش می گذارد.

سخنگوی رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت با بیان اینکه همزمان با اجرای عملیات های رزمی، عملیات مردم یاری با اعزام اکیپ های سیار پزشکی و مددکاری با حضور پزشکان متخصص و متعهد نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی هشتمین رزمایش هوایی فداییان ولایت در حال اجراست، افزود: پیش از آغاز فاز عملیاتی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش، هواپیماهای شناسایی و عکسبرداری آر اف ۴، هواپیماهای جمع آوری اطلاعات سیگنالی و شنود الکترونیکی به همراه پرنده های بدون سرنشین هوشمند شناسایی نهاجا به رصد، شناسایی و عکسبرداری از اهداف از پیش تعیین شده پرداخته اند.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رزمایش فداییان حریم ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۵۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران: گفت: در پی اعلام حادثه غرق شدگی در آب بندان شهرستان سیمرغ شب گذشته (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان ، سه گروه عملیاتی و متشکل از ۸ نیروی عملیاتی بکارگیری شدند.

غلامعلی فخاری افزود: در این عملیات با اعزام گروه امدادی از شهرستان های سیمرغ و قائمشهر به محل مورد نظر با همکاری آتش نشانی، نیروی انتظامی،نیروهای امدادی و عملیاتی پس از حدود ۷ ساعت جستجو موفق به پیدا کردن جسد مرد ۵۵ ساله در آب بندان لاله زار شهرستان سیمرغ  شدند.      فخاری اظهار داشت ؛ جسد فرد به نیروی انتظامی تحویل داده شد.  

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی