Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:39:44 GMT

شب شعر شمس لنگرودی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۶۳۸۶

شب شعر شمس لنگرودی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با اختتامیه نمایشگاه آثار الیانا شمس لنگرودی با عنوان «تو هم میبینی همونی که من میبینم؟» در گالری آس، شب شعر محمد شمس لنگرودی، شاعر، نویسنده و هنرپیشه هم در این گالری برپا میشود.

محمد شمس لنگرودی با اشاره به فعالیت‌های هنری دخترش عنوان کرده بود:  من در شروع کار شعریم تلخ‌بین بودم و اشعارم تیره‌گون بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعدها بود که به دلایل عدیده راهم عوض شد و تحت تاثیر درک حافظ از زندگی رویکردی پذیرا و خوش‌خویانه نسبت به زندگی پیدا کردم. تغییر درکم به تعییر زیبایی‌شناسی من کمک کرد و پس از آن بود که طنز و سوررئال و سهل‌نمایی در شعرهایم راه پیدا کرد. من و الیانا هرگز در این موارد با هم حرفی نزده بودیم، حیرت من از دیدن کارهای او از همین زاویه بود؛ از این زاویه که می‌دیدم شوخی‌ها و شیطنت‌های سوررئالیستی و رنگ‌های شاد که حکایت از ارزش‌گذاری به زندگی دارد چه فراوان در کارهایش موج می‌زند؛ سوررئالیسمی رنگین و شیطنت‌بار به گونه‌ای که انگار بر حجمی از فاجعه رنگ پاشیده باشی. چیزی که در کارهای الیانا به این وضع زیبایی‌شناختی کمک می‌کند، در کنار هم نهادن غول‌ها در کنار موجوداتی کوچک است که به اثر معصومیتی کودکانه می‌بخشد. در کار او فیل غول معصومی است که بر چهارپایه بچه‌ها می‌نشیند. اردک از باران به چتری پناه می‌برد که ابر هم‌زاد اوست. فضانوردان از اعماقِ آسمانی سرنگون شده، از اعماق زمین، به زمینی نامطمئن صعود می‌کنند که ماشین‌هایش بر سطحی لغزنده قرار دارند.

این نمایشگاه، بعد از سه نمایشگاه گروهی در نیویورک، لس انجلس، واشنگتن دی سی و ایران، نخستین نمایشگاه فردی الینا شمس لنگرودی است.

شب شعر محمد شمس لنگرودی و اختتامیه «تو هم میبینی همونی که من میبینم؟» پنجشنبه ۲۰ دی ماه ساعت ۲۰ خواهد بود و علاقه مندان میتوانند جهت شرکت در این برنامه به شریعتی، بالاتر از پل رومی، جنب بانک پارسیان، شماره ١٨٣١، گالری آس مراجعه کنند.

کد خبر 4509152

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی زیر آوار جنایات رژیم صهیونیستی

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • طرح ملی زندگی با آیه ها از نگاه قرآنی ها
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • زندگی زیر آوار جنایات رژیم صهیونیستی
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود