Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@03:28:05 GMT

تأثیر کوهنوردی در رفع خستگی در نظر امام علی(ع) +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۷۷۶۹

تأثیر کوهنوردی در رفع خستگی در نظر امام علی(ع) +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها استرس و فشارهای روحی بخشی از زندگی افراد به خصوص شهرنشینان شده که بالطبع آن با بروز بیماری‌های روحی و به طور کلی با خستگی روحی همراه است. رهایی از خستگی روحی دائم نیازمند یک درمان قطعی و خوب می باشد که بتواند سطح گسترده استرس را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين يک واقعيت است که روح و جسم هر دو بر اثر کارهاى مختلف خسته مى‌شوند چراکه توان نيروى انسان محدود بوده و اين محدوديت سبب خستگى جسم و جان مى‌شود اما خداى متعال که انسان را براى ادامه زندگى آفريده، به او قدرتى داده که مى‌تواند جوششى از درون ايجاد کند و اين جوشش، نيرو و توان جديدى براى کارهاى مجدد به او دهد.

یکی از راهکارهای کلیدی و مؤثر در رفع خستگی روح، این است که انسان به نحوی خود را با طبیعت درگیر کند و زمینه را برای تغییر فضا در زندگی خود ایجاد کند و همچنین اجازه دهد طبیعت تأثیرات مثبت خود را بگذارد.

این موضوع در روایات گفته شده از امیرالمؤمنین نیز  به خوبی بیان شده؛ امام علی(ع) فرموده‌اند: زمانی که خسته هستید به طبیعت و یا باغی سرسبز بروید و خود را در محیطی طبیعی قرار دهید.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان نیز در یکی از سخنرانی‌های خود به مسئله خستگی روحی و راه درمان آن اشاره کرد. او در این سخنرانی کوهنوردی را روشی مؤثر در تغییر حال روحی انسان معرفی کرد که یک درگیری خوبی با طبیعت ایجاد می‌کند.

در ادامه می‌توانید بخشی از این سخنرانی را مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شنیدنی ها ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین

به گزارش خبرنگار مهر، حمید عباس‌زاده صبح سه شنبه به خبرنگاران بیان کرد: این برنامه با شعار با طبیعت مهربان باشیم و با حضور جمعی از ورزشکاران، کارکنان ادارات، اعضای باشگاه‌های کوهنوردی، سمن‌های محیط زیست، هیأت‌های کوهنوردی و ورزش‌های همگانی اجرا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات ضمن تقدیر از مدیریت باشگاه بزرگمهر قاینی که در طول سال‌های گذشته نیز به دفعات این برنامه را تدارک دیده‌اند و تشکر از عزیزانی که در برگزاری آن مشارکت کردند، گفت: منطقه گردشگری بوذرجمهر قاینی از جمله مناطق نمونه استان است که همه روزه مورد مراجعه تعداد زیادی از همشهریان و مسافرین قرار می‌گیرد.

وی افزود: مشکل آلودگی محیط زیست را نه یک مشکل منطقه‌ای، بلکه مسأله‌ای جهانی دانست که نتیجه عملکرد خود ماست که در پی پیشرفت فن‌آوری و صنعت به صورت تصاعدی افزایش یافته است. بنابراین جلوگیری از آلودگی‌ها اهمیت داشته و جا دارد مسائل محیط زیست، جزو مهم‌ترین نگرانی‌های ما باشد.

کد خبر 6092800

دیگر خبرها

  • گربۀ محله مهم است
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • ویدیو کامنت| دلایل خستگی دائمی چیست؟
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)