Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:47:00 GMT

قاچاق دام مولد به اقتصاد کشور آسیب وارد می کند

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۸۰۷۰

قاچاق دام مولد به اقتصاد کشور آسیب وارد می کند

اصفهان- ایرنا- معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فریدن گفت : قاچاق دام مولد به اقتصاد کشور آسیب وارد می کند از این رو باید مردم را از خطرات آن آگاه کرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا روستایی روز پنجشنبه در جلسه کمسیون برنامه ریزی هماهنگی ونظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز در سالن اجتماعات فرمانداری فریدن افزود: قاچاق دام مولد موجب اختلال در تولید گوشت و فرآورده های حاصل از آن خواهد شد و این موضوع زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت : اگر هدف فقط مصرف گوشت است باید از دام نر استفاده شود و کشتار دام مولد و کم سن ممنوع است.
روستایی با بیان اینکه حمل دام نیازمند اخذ مجوز و بارنامه الکترونیکی است، ادامه داد: افراد سودجود دام سبک و یا گاهی دام سنگین را از کشور خارج می‌کنند، وقتی که عرضه کم و تقاضا وجود داشته باشد، افزایش قیمت گوشت را به دنبال خواهد داشت.
وی اضافه کرد : دام به ویژه از نوع مولد از ناحیه غربی کشور به ترکیه و عراق و از ناحیه جنوبی کشور هم به امارات، عمان، قطر و کویت قاچاق می‌شود که در صورت نبود مدیریت لازم، کبود دام مولد و به دنبال آن گرانی شدید را به دنبال خواهد داشت.
روستایی از تلاش های نیروی انتظامی در امر کنترل و مبارزه با قاچاق قدردانی کرد و افزود: با هوشمندی نیروهای خدوم انتظامی، شهرستان از نظر سرقت احشام خروجی ندارد.
به گفته وی سه سارق احشام درهفته گذشته در فریدن دستگیر شدند، این سارقان احشام را از سایر شهرها مانند تیران به سرقت برده بودند.
وی تصریح کرد: خروج دام از منطقه در بازه زمانی شب تا صبح روز بعد ممنوع است.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فریدن از کشف هزار و 300 لیتر سوخت قاچاق در سه ماه اخیر در فریدن خبر داد و افزود: با تلاش 67 گشت مشترک مجموع کشفیات قاچاق شهر ستان در این بازه 730 میلیون ریال بوده است.
وی بیان کرد : 6 پرونده تعزیرات حکومتی در این مدت تشکیل شد که از این تعداد 2 پرونده مربوط به قاچاق سوخت، 2 پرونده دیگر مربوط به کشف سیگارخارجی ، یک پرونده مربوط به مواد غذایی و یک پرونده قاچاق لوازم آرایشی بهداشتی بود.
روستایی بر ضرورت اعمال نظارت های بیشتر در راستای مقابله با قاچاق پوشاک در شهرستان و فروش قانونی اجناس در بستر فضای مجازی و نظارت مستمر بر این موضوع تاکید کرد.
به گفته وی مبارزه با قاچاق کالا یکی از کلیدی ترین محورهای مدیریت اقصادی است که چنانچه این موضوع کنترل نشود ضربه‌های بسیار شدیدی بر پیکره اقتصاد ما وارد خواهد کرد.
به گفته کارشناسان ، شهرستان فریدن به‌دلیل موقعیت جغرافیایی از معابر اصلی استان و شاهرگ حیاتی اتصال استان به غرب کشور است که این مساله در کنار فرصت ارزشمندی که ایجاد کرده است از نظر گذرگاه کالای قاچاق نیز نوعی تهدید محسوب می شود.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
6026/9861

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد فريدن قاچاق كالا كشفيات قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه لقمانی گفت: پرونده قاچاق سه هزار کیلوگرم هیزم به ارزش ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز یاسوج رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده و به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط هیزم کشف شده، متهم را به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم و برای خودرو حامل هیزم قاچاق نیز، حکم به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال معادل ارزش هیزم قاچاق صادر کرد و در مجموع متهم به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. محکوم شد.

لقمانی گفت: شعبه همچنین مالک هیزم های قاچاق را به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی افزود: ماموران منابع طبیعی و آبخیزداری با کشف هیزم قاچاق از یک کامیون، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093336

دیگر خبرها

  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است