Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: امسال یکهزار و 37 فقره پرونده تخلف از واحدهای صنفی و غیرصنفی این شهرستان تشکیل شده است.

صادق قادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد پرونده در قالب 14 هزار و 708 بازرسی طی سال جاری تشکیل شده که نسبت به سال قبل 11 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده بیش از 188 میلیارد ریال است و 17 برابر مدت مشابه سال گذشته است.
وی اضافه کرد: بیشترین تخلف ثبت شده مربوط به صنف مواد غذایی، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی است و درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، گران فروشی و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی به ترتیب بیشترین موارد تخلف را به خود اختصاص داده است.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد تاکید کرد: شهروندان می توانند در صورت برخورد با هرگونه تخلف و گرانفروشی با شماره 124 تماس بگیرند و تخلف ها را گزارش دهند.
قادری گفت: چهار گروه 2 نفری مشترک از اتاق اصناف در قالب بازرسی و نظارت در سطح شهرستان به منظور کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها در 2 نوبت صبح و عصر برای نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و غیرصنفی در حال فعالیت هستند.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار و واحدهای صنفی مهاباد در قالب گشت های مشترک با هدف نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی ارایه دهنده کالا و خدمات از اول مرداد ماه آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت دارای 6 هزار و 800 واحد صنفی است.
9903/3020/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بازار بازرسي از اصناف مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۸۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر

 عبدی اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان اهر به همراه نمایندگان اتحادیه‌های صنفی نظارت بر فعالیت صنوف را در سطح این شهرستان در دستور کار خود قرار داده و از واحد صنفی بازدید کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح طی هفته جاری از تعداد ۷۲ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که تعداد ۱۸ واحد صنفی متخلف اعم از (سمساری، خواربار، کافه خانه و دفتر مشاوره ازدواج) به علت عدم رعایت قوانین صنفی و عدم توجه به اخطار‌هایی داده شده پلمب شد و متصدیان واحد‌های صنفی متخلف با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر با اعلام تداوم و تشدید این طرح‌ها و اقدامات کنترل و نظارت پلیس گفت: با صنوف و افرادی که شئونات اسلامی را رعایت نکنند نیز برخورد قانونی خواهد شد و از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی