Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: یک دستگاه پیشرفته ماموگرافی به همراه سه دستگاه مانیتور مدیکال برای مرکز غربالگری تشخیص زود هنگام سرطان نیکشهر خریداری شده و بزودی به این شهرستان منتقل می شود.

دکتر کامران کردی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه ماموگرافی شهرستان نیکشهر با تلاش و پیگیری های مستمر دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و با دستور وزارت بهداشت از کشور ژاپن خریداری شده و با نظارت نمایندگی مربوطه بزودی پس از انتقال به این شهرستان عملیات نصب و راه اندازی و آموزش آن انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: پیش از این مردم شهرستان نیکشهر بدلیل نبود این دستگاه باید با صرف هزینه زیاد و پیمودن مسافت های طولانی به مرکز استان و شهرستان های همجوار مراجعه می کردند که انشاءالله با راه اندازی بخش ماموگرافی در مرکز غربالگری سرطان و بیماری های خاص شهرستان نیکشهر، کلیه خدمات مربوطه در همین شهرستان انجام می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر افزود: ماموگرافی ابزاری برای کشف زودرس سرطان های پستان است و می تواند غده سرطانی پستان را 10 سال قبل از آنکه قابل لمس شود شناسایی کند و این موضوع اهمیت وجود این دستگاه در شهرستان نیکشهر را به وضوح نشان می دهد.
وی گفت: مراکز غربالگری شهرستان های ایرانشهر و نیکشهر در سفر اخیر وزیر بهداشت مورد بهره برداری قرار گرفتند و مرکز غربالگری چابهار نیز بزودی راه اندازی خواهد شد.
دکتر کردی خاطر نشان کرد: هم اکنون دو دستگاه ماموگرافی در شهرستان های ایرانشهر و چابهار به مردم خدمات دهی می کنند و سومین دستگاه هم بزودی در شهرستان نیکشهر به بهره برداری خواهد رسید.
7314 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت درمان سرطان ماموگرافي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 

شبنم علوی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت:در راستای خدمت رسانی به شهروندان هندیجانی باحمایت سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  یک دستگاه سونوگرافی پیشرفته با هزینه‌ای بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال جهت ارائه خدمات تشخیصی در بیمارستان شهدا هندیجان خریداری و در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ وارد بیمارستان  گردید.

او می‌گوید: این دستگاه یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها در سطح کشور است که قابلیت‌های منحصربفردی دارد و تمام سونوگرافی‌ها را پوشش میدهد و در استان خوزستان تنها تعداد محدودی از شهرستان‌ها دارای این دستگاه می‌باشند.

علوی ادامه داد: یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال با هزینه‌ای بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال و یک دستگاه سی‌ای اسکن ۱۶ اسلایس با هزینه‌ای بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال خریداری و در اسفند ماه ۱۴۰۲ وارد بیمارستان گردید.

مدیرشبکه بهداشت درمان هندیجان گفت: به زودی با افتتاح و بهره‌برداری از این دستگاه ها، دسترسی سریع و به موقع با کیفیتی بالا، جهت بیمارانِ شهرستان هندیجان فراهم‌ می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته