Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسارت میلیاردی تصادف‌های ساختگی امروز قضات و کارشناسان پلیس و بیمه و پزشکی قانونی را دور یک میز کشاند تا چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دادگستری گلستان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در این نشست گفت: بر اساس آمار سالانه ۱۲ تا ۱۳ درصد پرونده‌های تصادفات، ساختگی است که خسارت پرداختی به این تصادفات سالانه میلیاردها تومان به بیمه‌ها زیان وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام «مهدی قاسمی وناجمی» افزود: دریافت خسارت از یک تصادف از چندین شهرستان مختلف و ایجاد جراحت‌های ساختگی از جمله ترفندهایی است که سودجویان برای دریافت خسارت از آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: به این منظور کارگروه صنعت بیمه در معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان تشکیل شده است تا راهکارهای کاهش این تصادفات را بررسی و چاره‌اندیشی کنند.

به گفته قاسمی وناجمی، استفاده از نظر کارشناسان بیمه و طراحی نرم‌افزاری برای شرکت‌های بیمه تا از پرونده‌های خسارتی به‌صورت یکپارچه آگاه شوند از جمله راهکارهای پیشنهادی در جلسه امروز بود.

«ایوب شرافتی»، رئیس راهور گلستان هم در این نشست، گفت: صدمه به بدن، انتخاب محورهای کم‌تردد، استفاده از خودروهای تصادفی و تصاف در ساعات پایانی شب از جمله شگردهای باند های تصادفات ساختگی است.

«حسین زارعی»، مدیرکل پزشکی قانونی استان هم در این نشست از سازمان‌یافتگی تصادف‌های ساختگی خبر داد و گفت: پارسال ۵ باند در استان شناسایی شد.

زارعی افزود: پارسال ۷۰ پرونده در خصوص تصادفات ساختگی تشکیل شد که ارزش این پرونده ۵ تا ۶ میلیارد تومان بود.

به گفته وی، در این پرونده‌ها برای ۶۰ نفر در  مراجع قضایی اعلام جرم شد.

مدیر کل پزشکی قانونی گلستان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال هم ۳۳ پرونده تصادفات ساختگی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تصادف منطقه گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر

بارش های سیل آسای اخیر به زمین های حاصلخیز کشاورزی در روستای عباس آباد از توابع شهرستان مینودشت استان گلستان خسارت زد. به گفته شهروند خبرنگار ما یکی از دلایل این خسارات نامساعد بودن بستر رودخانه نرماب است که هر ساله به خاطر لایروبی نشدن برای کشاورزان در حوزه کشت گندم، چغندر، نخود فرنگی و دیگر محصولات مشکل ساز شده است.

 شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از مسولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: جمال سرحدی - گلستان

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر