Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از راه‌اندازی سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا جهت جلوگیری از قاچاق کالا خبر داد و گفت: تاکنون 2522 انبار استان زنجان در این سامانه ثبت شده است.

به گزارش ایرنا؛ امیرعلی مسیبی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه‌اندازی این سامانه، یکی از سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز جهت جلوگیری از قاچاق و افزایش هزینه‌های آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که حوزه تجارت الکترونیکی این سامانه به وزارت صمت واگذار شده است، خاطرنشان کرد: منشا تمام کالاها تولید و یا واردات است که حجم زیادی از آن در محلی به نام انبار دپو می‌شود.
مسیبی افزود: این سامانه به‌صورت کامل فعال نشده و بخش‌به‌بخش در حال اجرا است که در مرحله اول، اطلاع‌رسانی عمومی جهت ثبت انبارها انجام شده است و گستره آن تمام اصناف، صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و تجارت را شامل می‌شود.
این مسئول گفت: تمام واردات و حمل و نقل کالا در داخل کشور باید در این سامانه ثبت و بارنامه‌های داخلی نیز باید در سامانه، بارگذاری شود.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه سامانه باربری در حال ارتباط با سامانه انبارها است، تصریح کرد: در این صورت حمل و نقل درون کشور از طریق سامانه رصد و نظارت می‌شود اما اگر بدون صدور بارنامه، منتقل شود هم نسبت به قوانین راهداری و حمل و نقل تخلف شده و هم محموله بیمه نخواهد شد.
وی مزیت این ثبت را جلوگیری از قاچاق کالا خواند و گفت: دولت، دایره شمول کالاهای قاچاق را گسترش داده تا همه اصناف ملزم به ثبت کالاهای خود در این سامانه شوند.
مسیبی خاطرنشان کرد: انبارهای ثبت شده در حوزه‌های مختلف از جمله اصناف، کشاورزی، معدن، صنعت، بهداشت، دام و طیور و آبزیان بوده و اکنون نیز ثبت نام انبارها ادامه دارد.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان آمار واردات کشور در 8 ماه سال جاری را 29 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: این آمار در استان زنجان 190 میلیون دلار است که 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش یافته است.
وی با بیان این که عمده صادرات استان، محصولات غیرنفتی است خاطرنشان کرد: هدف دولت مبنی بر صادرات غیرنفتی به صورت کامل در استان محقق شده است.
مسیبی افزود: صادرات کشور با احتساب میعانات گازی 31 میلیارد دلار و بدون احتساب میعانات گازی 28 میلیارد دلار است که حدود 12 درصد رشد دارد.
وی ادامه داد: صادرات استان بیش از 30 درصد رشد داشته که نشان از آسیب کم واحدهای صنعتی، تولیدی و تجاری ناشی از خروج آمریکا از برجام و تحریم‌ها است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در خصوص صادرات فرش دستبافت استان گفت: عمده بافندگان و صادرکنندگان فرش، زنجانی هستند اما به دلیل سرآمد شدن استان قم در این صنعت و به‌رغم آمادگی گمرک استان زنجان جهت صادرات، عمده فرش از استان قم صادر می‌شود.
وی بیمه تامین اجتماعی را یکی از دغدغه‌های بافندگان فرش دانست و خاطرنشان کرد: بافندگان فرش دستبافت نیازمند حمایت سازمان تامین اجتماعی هستند که انتظار می‌رود سهولت لازم در این زمینه به عمل آید.
9556/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ثبت انبار سامانه كالا صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: ساعت ۱۸:۵۴ امشب آتش سوزی گسترده در یک مجتمع انباری در خیابان شهید رجایی بعد از بیمارستان شهدای هفت تیر به سامانه ۱۲۵ اعلام و با توجه به گستردگی حادثه ماموران پنج ایستگاه آتش نشانی به همراه تانکر، لودر و سایر خودرو‌های پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در یک محوطه‌ای که چندین انبار کالا وجود داشت یک انبار ۵۰۰ متری به همراه یک هزار متر از فضای باز دچار آتش سوزی شد.

ملکی با بیان اینکه بیشتر لوازم داخل انباری لوازم یدکی دوچرخه بود گفت: صدای چندین انفجار نیز شنیده شد که احتمال دارد بدلیل وجود عطر، ادکلن و اسفنج دچار انفجار شده است.

وی ادامه داد: در مجاورت محل حادثه چندین انبار کالا و کانتینر‌های کالا وجود داشت که با تلاش آتش نشانان این آتش سوزی به این نقاط سرایت نکرد.

ملکی با بیان اینکه بدلیل شدت حرارت سقف انباری محل حادثه تخریب شد، گفت: آتش نشانان مشغول مهار آتش هستند و تا این لحظه به فردی آسیب نرسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی