Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره اهمیت فعالیت جسمانی و ورزش در مدارس گفت: نشاط یکی از لازمه های مدارس به شمار می رود و اصلی ترین مولفه نشاط و سرزندگی، درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و براساس اعلام فدراسیون ورزش های دانش آموزی، «سیدمحمد بطحایی» که در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزش دانش‌آموزی سخن می گفت، با اشاره به دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی اظهار داشت: با همت همکارانم در وزارت آموزش‌ و پرورش و همراهی وزارت ورزش و جوانان؛ فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با تلاش‌های صورت گرفته توانسته سیر تکاملی داشته و دستاوردهای خوبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اصلی‌ترین مؤلفه نشاط و سرزندگی در مدارس، تربیت‌بدنی است، گفت: جای تأسف است که در اخبار می‌خوانیم و مشاهده می‌کنیم که نوجوانی درگیر آسیب‌های اجتماعی می‌شود. برای پیشگیری از این حوادث باید در مدارس توجه زیادی به مؤلفه‌های نشاط - که ورزش است - بشود البته این‌ها در آموزه‌های تربیت اسلامی ما وجود دارد اما به ‌طور مطلوب به آن پرداخته نمی‌شود.
وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌ها در آموزش‌ و پرورش، ورزش قهرمانی و کشف استعدادها است، اظهار کرد: آنچه برای ما در کنار ورزش قهرمانی بسیار اهمیت دارد ورزش همگانی است و از منظر تربیتی باید نگاه به فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با دیگر فدراسیون‌ها متفاوت باشد. مهم است دانش‌آموزانی که دارای استعدادهای ورزشی برتر هستند با نام‌آوران ورزشی در اردوهایی شرکت کرده و از اخلاق و رفتار آنان الگوبرداری کنند و ان‌شاا... بتوانیم بیش از گذشته در زمینه ورزش همگانی و قهرمانی موثر باشیم، همچنان که رتبه ایران در المپیک جوانان از رتبه 26 در سال 2010 به رتبه 7 در سال 2014 ارتقا پیدا کرده است.
مجمع عمومی سالانه فدراسیون ورزش های دانش آموزی عصر روز گذشته (چهارشنبه) در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. در این مجمع افزون بر سید محمد بطحایی، مهرزاد حمدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارتخانه سخنرانی کرد و در پایان نیز گزارش خزانه دار، بازرس و برنامه های آتی فدراسیون قرائت و مورد تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.
ورزشی**2052**1597

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش سيد محمد بطحايي ورزش دانش آموزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۹۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است