Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سفیر ژاپن در مسکو برای توضیح در مورد نظرات رهبری توکیو درباره حل اختلافات چند دهه‌ای با روسیه بر سر تعدادی از جزایر مورد مناقشه فراخوانده شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در تلاش برای انعقاد یک قرارداد با روسیه بر سر جزایر مورد اختلاف این دو کشور در هنگام دیدارش با باولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، طی ماه جاری است، اما مسکو تاکنون هیچ تمایلی به واگذاری کنترل این جزایر نشان نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه و ژاپن به مدت هفت دهه است که بر سر جزایر تصرف شده توسط شوروری سابق در روزهای آخر جنگ جهانی دوم با یکدیگر اختلاف دارند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای نماینده ژاپن را برای توضیح در مورد نظرات ارائه شده توسط ژاپن مبنی بر رسیدن به تفاهم با روس‌های ساکن این جزایر هنگام واگذاری کنترل آنها به ژاپن فراخوانده است.

وزارت امور خارجه همچنین در بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به نظرات توکیو مبنی بر امتناع مسکو از پرداخت غرامت برای اشغال این جزایر اعلام کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی

به گزارش همشهری آنلاین، زارع‌پور در صفحه خود در یک شبکه اجتماعی بومی نوشت: «خلیج‌فارس، دریایی استراتژیک و راهبردی در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است. سال گذشته با همت متخصصین کشور و با دانش بومی، جزایر سه‌گانه همیشه ایرانی خلیج‌فارس از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند تا زیرساخت لازم برای ارائه ارتباطات پایدار و پرسرعت به هموطنان عزیز ساکن جزایر فراهم شود.»

وزیر ارتباطات در پایان پیام خود از هشتگ خلیج فارس هم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

زارع پور: وزارت ارتباطات مسئول فیلترینگ نیست کد خبر 848142 برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات خلیج فارس تکنولوژی (فناوری) اینترنت

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد