Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت-ایرنا- زهره زمانی بانوی فیلمساز ایرانی به عنوان رییس برنامه ریزان در هفدهمین دوره جشنواره فیلم داکا حضور دارد.

وی که برای شرکت در جشنواره به بنگلادش سفر کرده روز پنجشنبه در مصاحبه تلفنی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 26 فیلم ایرانی در این دوره از جشنواره از روز 10 تا 18 ژانویه ( 19 تا 27 دی ماه ) 19 تا 27 دی ماه حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این جشنواره توسط بنیاد سینمایی رنگین کمان ، قدیمی ترین و فعالترین نهاد سینمایی کشور بنگلادش برگزار می شود.
به گفته وی در این دوره 220 فیلم از 58 کشور جهان در بخش های مختلف نمایش داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل علاقمندی مخاطبان بومی و آشنایی جامعه ی هنری، دانشجویان سینما و منتقدان بنگلادش به سینمای ایران همه ساله تعداد قابل ملاحظه ای فیلم ایرانی در این جشنواره پذیرفته می شود وامسال نیز سینمای ایران حضور چشمگیری در جشنواره دارد.
وی خاطرنشان کرد: در بخش فیلمهای ایرانی بخش اصلی مسابقه آسیا- استرالیا فیلمهای انزوا به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی ، درساژ ساخته پویا بادکوبه ، آپاندیس از حسین نمازی ، گرگ بازی از عباس نظام دوست نمایش داده می شود.
این فیلم ها در این بخش با فیلم هایی از کشورهایی چون کانادا، انگلستان، فرانسه ، قطر، هلند، عراق، کره ، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، فیلیپین، کره جنوبی ، ترکیه ، اردن ، امارات و ازبکستان رقابت خواهند کرد.
در بخش سینمای جوان نیز فیلم های گل نسا از ستار چمن گل ، فصل شکار از داریوش یاری ، آذر از محمد حمزه ای ، لینا از رامین رسولی ، در وجه حامل ساخته بهمن کامیار ، hat trick از رامین لوافی حضور دارند.
به گفته وی در بخش رقابتی فیلمسازان زن : نبات از پگاه عرفی، جاده قدیم از منیژه حکمت و ' من اما در خواب می بینمش ' از نیلوفر موسوی نمایش داده می شود.
وی افزود: همچنین در بخش معناگرا فیلمهای بازگشت از شهریار پور سیدیان، ویدئوچک ساخته مهیار صیفوری و مسعود محمدی تکامی ،همیشه اول تو سلام بگو از سعید نجاتی ، برگ جان از ابراهیم مختاری ، سهیلا شماره 17 ساخته محمود غفاری ، زونا ساخته طوفان نهان قدرتی حضور دارند.
وی یاداور شد: کشورهایی چون ارمنستان، بلژیک ، چین ، آلمان ، انگلیس، استرالیا، هند ، اوکراین ، ایتالیا، مکزیک ، امریکا ، قرقیزستان ، پاکستان، کانادا، صربستان ، ترکیه و بنگلادش شرکت می کنند.
به گفته وی در بخش کودک و نوجوان نیز سه فیلم از ایران با عنوان هندی و هرمز ساخته عباس امینی ، کتی و ستاره ساخته رضا مجلسی ، چهل کچل ساخته صادق دهقانی نمایش داده می شوند.
زمانی ادامه داد: در بخش کوتاه و مستقل فیلم های اختلاف ساخته ی علی اسدالهی ، یک کیلو بال مگس ساخته رضا سبحانی، آک کنت از داوود رجبی ، شرم بودا ساخته مرتضی آتش زمان حضور دارند.
این بانوی فیلمساز خاطرنشان کرد:85 مهمان خارجی متشکل از فیلمسازان تهیه کنندگان و دبیران جشنواره های متعدد در این جشنواره شرکت دارند.
وی یاداور شد: پوستر این دوره جشنواره نیز توسط مرتضی شمیسا گرافیست ایرانی طراحی شده است.
زمانی گفت : یکی از برنامه های ویژه ی این جشنواره که توانسته توجه دست اندرکاران سینما و ادبیات جهان را به خود معطوف کند برگزاری پنجمین دوره کنفرانس زنان و سینما می باشد .
وی تصریح کرد: در این سمینار زنان فعال در رشته های مختلف سینما، ادبیات ، تئاتر و فعالان اجتماعی گرد هم آو مقالات و سخنرانی هایی مرتبط با عنوان کنفرانس توسط زنان فعال و پیشرو در این عرصه ارائه می شود .
زمانی با اشاره به بزرگداشت هنرمند فیلمسازی در هر دوره و مروری بر آثار هنرمندان اظهار داشت: امسال هم بزرگداشت و مروری بر آثار گوران پاسکالیویچ کارگردان صرب و نمایش هفت فیلم این کارگردان در برنامه است.
*زمانی فیلمساز داور و برنامه ریز
زهره زمانی زاده ی سال 1348 است . او از سال 79 فعالیت خود را با شرکت در کلاسهای فیلمسازی انجمن سینمای جوانان انزلی و کار ساخت فیلم آغاز کرد.
وی تاکنون حدود 10 فیلم ساخته (دو فیلم مشترک) که اغلب در بخشهای مختلف جشنواره های داخلی و خارجی مورد تقدیر قرار گرفته است.
از جمله این فیلمها می توان به پاسور ،نامه ای برای اندره ، مثل شب، پا برهنه آقا، قصه قدیمی اشاره کرد.
زمانی ، سال2010 از داوران بخش بین الملل جشنواره فیلم مذهب امروز، سال 2012 از داوران بخش آسیا-استرالیا (بخش اصلی مسابقه)جشنواره بین المللی فیلم داکا ، سال 2014 رییس هیات داوران بخش فیلمهای کوتاه و مستقل جشنواره فیلم داکا بود.
وی سال 2014 برای داوری جشنواره جیپو فیلیپین و همچنین جشنواره فیلم هند دعوت شد که با توجه به مسئولیت به عنوان مدیر انجمن سینمای جوانان انزلی از این کار انصراف داد.
زمانی همچنین از سال 2012 جزء برنامه ریزان جشنواره بین المللی فیلم داکا بود و سال گذشته رییس برنامه ریزان فیلمهای خارجی شد و با حضور در جشنواره های مختلف برای این جشنواره فیلم انتخاب می کند. این بانوی فیلمساز اهل انزلی همچنین برنامه ریز جشنواره مذهب امروز و رنگین کمان لندن نیز هست .
زهره زمانی هم اکنون ریاست انجمن سینمای جوانان انزلی را به عهده دارد .
6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هنر سينما گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش بانوی کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، در این دوره از رقابت‌ها که با حضور ۷کشور ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان ایران و افغانستان برگزار شد  فاطمه عروجی توانست در رشته کاتا با غلبه بر حریفان قدرتمند خود نائب قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند.

در این مسابقات  سه ورزشکار از شهرستان خوشاب  حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • درخشش بانوی کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • نظارت فینال لیگ قهرمانان آسیا برعهده بانوی ایرانی
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد