Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: اصلاً پذیرفته نیست که دربسته و بر اساس اطلاعات غلط، مسائل سیاسی را در مدیریت شهری و انتخاب شهردار داخل کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی روز پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان گفت: طبق آماری که مرکز آمار منتشر کرده، درصد نرخ بیکاری استان از پاییز سال ۹۶ تا پاییز سال جاری، ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد کاهش داشته است.

آقازاده اظهار کرد: این کاهش نرخ بیکاری نوید خوبی برای استان مرکزی است که در یک سال درصد نرخ بیکاری از ۸.۴ درصد به ۶.۹ درصد رسیده است.

استاندار مرکزی با اشاره به فصل بودجه تصریح کرد: متأسفانه اخبار خوبی برای بودجه استان در سال ۹۸ نداریم.

وی افزود: رشد اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها برای سال آینده در حدود ۳۲ درصد است اما برای استان مرکزی کمتر از این مقدار و در حدود ۲۹ درصد در نظر گرفته‌شده است.

رشد اعتبارات هزینه مرکزی کمتر از سایر استان‌های کشور است

آقازاده ضمن اشاره به افزایش اعتبارات استان‌ها تصریح کرد: در استان‌های دیگر شاهد افزایش اعتبار خوبی هستیم مثلاً استان تهران ۱۳۲ درصد رشد اعتبار استانی داشته و قم حدود ۲۰ درصد و اعتبار استان‌های دیگر ازجمله همدان و لرستان و ... نیز افزایش مناسبی داشته‌اند اما افزایش اعتباری که برای استان مرکزی در نظر گرفته‌شده در حدود ۷ درصد است.

وی تأکید کرد: پیشرفت‌های استان در حوزه اشتغال، کشاورزی و صنعت و ... نباید تبدیل به تهدید برای استان شود و گفت: نباید به خاطر پیشرفت‌های استان، سرمایه‌گذاری دولت در استان مرکزی کمتر شود و مجمع نمایندگان بایستی به این موضوع واکنش نشان دهد.

آقازاده ادامه داد: با توجه به انقباضی بودن بودجه در سال آینده، این مسائل باعث می‌شود که استان مرکزی فشار مضاعفی را متحمل شود.

استاندار مرکزی با اشاره به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان که شامل حال شهردار پیشین شد و انتخاب شهردار جدید از سوی شورای شهر اراک گفت: شورا در انتخاب شهردار وقت‌کشی نکند.

وی افزود: بنده و آیت‌الله دری در خصوص انتخاب شهردار اراک با اعضای شورای شهر صحبت کردیم و علیرغم این صحبت‌ها هیچ توجهی به توصیه ما نکردند.

آقازاده با اشاره به اینکه انتخاب شورا موردحمایت همه مسئولین است تصریح کرد: گفتیم کسی را انتخاب کنید که حائز همه شرایط باشد درحالی‌که فرد منتخب شما حائز شرایط نیست.

وقت‌کشی اعضای شورا در انتخاب شهردار اراک

وی با اشاره به اینکه شهر نباید در این شرایط ضرر کند، افزود:همان افرادی که به شهردار پیشنهادی رأی دادند به ما گفتند که می‌دانیم این شخص رد می‌شود اما به دلایل حزبی و پروسه سازمانی و ... به او رأی دادیم. و این گفته‌ها نشان از وقت‌کشی اعضای شورا در انتخاب شهردار است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: شورای شهر در انتخاب شهردار امتیاز منفی گرفت.

وی خطاب به اعضای شورای شهر اراک افزود: بایستی اعضای شورا در انتخاب بعدی با احترام به نظر مردم، جبران کنید.

آقازاده با تأکید بر پذیرفته نبودن عملکرد شورای شهر اراک اظهار کرد: ما از انتخاب شورا حمایت کرده و می‌کنیم ولی به‌عنوان نماینده دولت و در دفاع از مردم و قانون باید به شما می‌گویم که این کار شما وقت‌کشی است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه اعضای شورا منتخب مردم هستند گفت: شما منتخب مردم هستید و بایستی نظر مردم را در نظر بگیرید.

وی با اشاره به اهمیت نظر مردم ادامه داد: سمینار بگذارید و ببینید چه کسی می‌تواند این شهر را با این مشکلات اداره کند.

نباید مسائل سیاسی را در مدیریت شهری و انتخاب شهردار دخالت داد

آقازاده اظهار کرد: اصلاً پذیرفته نیست که دربسته و بر اساس اطلاعات غلط، مسائل سیاسی را در مدیریت شهری و انتخاب شهردار داخل کنید.

وی مسئولین را امانت‌دار مردم دانست و عنوان کرد: ما امانت‌داریم و باید امانت را به‌سلامت به منزل برسانیم و هرچه در این ۴۰ سال به کشور ضرر  رسیده ناشی از تفکرات بسته بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید رضایت مردم در نظر گرفته شود، افزود: باید مسیر اصلح و صلاح و فلاح را در نظر بگیریم نه اینکه در کدام حزب و گروهیم، چراکه این نگرش برای کشور هزینه دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۰۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشور‌های در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشور‌ها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشور‌های دیگر به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.


دیگر خبرها

  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد