Web Analytics Made Easy - Statcounter

اثر خبرنگار پایگاه خبری عصر اترک در سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان شمالی حائز رتبه‌ برتر شد و به مرحله کشوری جشنواره راه یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک؛ آیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ویژه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و تحلیلی شب گذشته با حضور جمعی از مدیران رسانه ها و خبرنگاران در محل سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثر "سمانه قهرمانی" خبرنگار پایگاه خبری عصر اترک در بخش خبر رتبه سوم را از آن خود کرد و در این آیین تجلیل شد.

همچنین در بخش سردبیران برتر خبرگزاری‌های استان نیز "رقیه گریوانی" مدیر مسئول و سردبیر پایگاه خبری عصر اترک به عنوان دومین سردبیر برتر این جشنواره معرفی شد.

 گفتنی است؛ سومین جشنواره رسانه ای ابوذر در هشت محور و موضوع مقاومت و دفاع مقدس، بصیرت و دشمن شناسی، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی، مسائل صنفی خبرنگاران، اقتصاد مقاومتی، آسیب های اجتماعی و چهل سالگی انقلاب در سه بخش گزارش، خبر و عکس به همت سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی برگزار شد و 242 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

 

نتایج سومین جشنواره رسانه ای ابوذر خراسان شمالی:

 

بخش خبر :

۱.فاطمه مقدسی باجگیران ایرنا

۲.سمیرا نیستانی شبستان

۳.سمانه قهرمانی عصر اترک

 

بخش گزارش:

۱.مهری شهرکی صدا وسیما

۲.مجید پیشینیان فارس

۳.سمیرا علی آبادی ایرنا

۴.ربابه صانعی ایرنا

۵.مهسا طهماسبی اتفاقیه

 

بخش عکس:

۱.وحید خادمی ایرنا

۲.مریم داورنیا مهر

۳.سعید طلوعی تسنیم

 

بخش تولیدات چند رسانه ای:

نفر برتر آنونس رادیویی سمانه سفیدگر

نفر برتر مستند رادیویی امین عربشاهی

نفر برتر گزارش رادیویی علی یزدانی

نفر برتر موشن گرافی مرتضی رحیم زاده

 

بخش سردبیران برتر جشنواره:

سید حسین قدسی ایرنا

رقیه گریوانی عصر اترک

میلاد حسین پور فارس

امین عربشاهی تسنیم

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلوغ‌بازی رسانه‌ای برای دروغ‌پراکنی

جوین‌وست مولف «چرندنویسی در رسانه‌ها» می‌گوید که در شلوغ بازی‌ها هدف این است که «به جای انتقال یک داستان منسجم، مخاطب با تعداد زیادی داستان، کاملا گیج شود.»

اصطلاح «شلوغ بازی رسانه‌ای» معانی مختلفی دارد؛ جلب کردن توجه رسانه‌ها به یک موضوع خاص، به ویژه زمانی که هدف، جلب نظر عمومی یا ایجاد حاشیه باشد، یا ارائه تصویری نادرست از واقعیت در اخبار و گزارش‌ها برای گمراه کردن مخاطب از جمله دلایل شلوغ بازی رسانه‌ای است. در ادامه برخی از رایج‌ترین دلایل آورده شده است:

جلب توجه: در دنیای شلوغ رسانه‌ها، سازمان‌های خبری همیشه در حال رقابت برای جلب توجه مخاطبان خود هستند. یک راه برای انجام این کار، گزارش اخبار به گونه‌ای است که جنجالی یا هیجان انگیز باشد، حتی اگر کاملاً دقیق نباشد.

افزایش رتبه‌بندی: رسانه‌ها در حال رقابت برای افزایش رتبه‌بندی خود هستند. اخبار جنجالی می‌تواند تعداد بینندگان یا مخاطبان را افزایش دهد، که می‌تواند منجر به افزایش درآمد از طریق تبلیغات شود.

پیشبرد یک دستور کار خاص: برخی از رسانه‌ها از راهبرد شلوغ بازی برای پیشبرد یک دستور کار خاص یا هدفی مشخص شده، مانند حمایت از یک فرد یا جریان خاص یا برای تخریب و سیاه نمایی استفاده می‌کنند.

برای مصون ماندن در مقابل شلوغ بازی‌های رسانه‌ای و کاهش احتمال فریب خوردن، باید اخبار را از منابع خبری معتبر دریافت کنیم، همچنین با بررسی اخبار از منابع مختلف و بسنده نکردن به یک منبع خبری، تصویری کامل از داستان به دست آوریم.

همیشه در خاطر داشته باشیم که نباید اخبار را کورکورانه قبول کرد بلکه محتوای خبری را با دید انتقادی بررسی کرده و جانبداری رسانه‌ای یا عدم دقت تولیدکننده محتوا را نیز در نظر بگیریم. اگر مطلبی یا تصویری در یک خبر مشکوک به نظر می‌رسد، قبل از اشتراک‌گذاری با دیگران، آن را بررسی کنیم.

به عنوان مثال هیاهوی بی‌بی‌سی فارسی در ماجرای نیکا شاکرمی برای القای یک سند دروغ، با توجه به تناقضات گزارش این رسانه، در نهایت رسوایی بی‌بی‌سی را در پی داشت و باعث تمسخر و کاهش اعتبار این رسانه شد.

در سال ۲۰۱۷ نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت ایالات متحده ادعا کرد که رسانه‌ها «دشمن مردم» هستند. این ادعا نمونه‌ای از نحوه استفاده از شلوغ بازی رسانه‌ای برای تضعیف اعتماد به رسانه‌ها و دشوارتر کردن مردم برای دسترسی به اطلاعات دقیق است.

همچنین در سال ۲۰۱۶ یک داستان جعلی در مورد پیتزاگیت، یک حلقه قاچاق جنسی کودکان که توسط مقامات عالی رتبه دموکرات اداره می‌شود، در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. این داستان هیچ پایه و اساسی در واقعیت نداشت، اما به طور گسترده توسط برخی رسانه‌ها به اشتراک گذاشته شد. این داستان نمونه‌ای از نحوه استفاده از شلوغ بازی رسانه‌ای برای انتشار اطلاعات نادرست و گمراه کردن مردم است.

در سال ۲۰۲۰ نیز شیوع COVID-۱۹ منجر به افزایش اطلاعات نادرست و شلوغ بازی رسانه‌ای در مورد ویروس و نحوه انتشار آن شد. برخی از مردم ادعا می‌کردند که این ویروس یک فریب است، در حالی که برخی دیگر بر این باور بودند که توسط دولت چین ایجاد شده است.

این اطلاعات نادرست منجر به سردرگمی و ترس گسترده شد، به نحوی که برخی مردم از اقدامات احتیاطی لازم برای محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس خودداری کردند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • شلوغ‌بازی رسانه‌ای برای دروغ‌پراکنی
  • اتهام مدیران «مأمن سیاسی» و «نگرش امروز» نشر اکاذیب بود
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند