Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدای ایران-  دکتر فریبا هندسی متخصص قلب و عروق با بیان اینکه اصلاح روش زندگی ، ورزش ، رژیم درمانی راه های پیشگیر از فشارخون است، گفت: فشار خون حدودا 25 درصد در جامعه ما شیوع دارد یعنی از هر چهار نفر بالای 30 سال یک نفر مبتلا به فشار خون می باشد. 
دکتر هندسی در گفتگو با خبرنگار صدای سلامت پایگاه خبری صدای ایران اظهار کرد: فشار خون حدودا 25 درصد در جامعه ما شیوع دارد یعنی از هر چهار نفر بالای 30 سال یک نفر مبتلا به فشار خون می باشد و وقتی به سن 60 سال برسند از هر دو نفر یک نفر به فشار خون مبتلا هستند و به همین خاطر اهمیت خاصی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این متخصص قلب و عروق افزود: به خاطر این اهمیت حدود سه سال هست که ما کلینیک فشار خون راه اندازی کردیم که به صورت تخصصی روی این بیماری کار کردیم و به صورت علمی این بیماری راتشخیص و درمان می کنیم.   دکتر هندسی گفت:  بدین صورت که افرادی که جهت چکاپ فشار خون مراجعه می کنند با دستگاه هایی که هر دو دست را همزمان کنترل می کند و استاندارد جهانی دارند فشارشون را درچندین نوبت چک می کنیم بعد از آنکه معیار فشار خون را اندازه گیری کردیم از ابزارهایی مثل مانیتورینگ 24 ساعته فشار خون برای آنهایی که ضرورت دارد استفاده می کنیم و روشهای غیر دارویی رو مثل تغذیه که متخصص تغذیه  ارائه  می کند یا ورزش درمانی که باز متخصصین با ما در این زمینه همکاری دارند تجویز می شود .
وی خاطر نشان کرد: اینکه فشار خون در مراحل اولیه نیاز به تجویز دارو نیست و ما می توانیم با اصلاح روش زندگی ، ورزش ، رژیم درمانی به اهداف دلخواه خود برسیم .   این قلب و عروق افزود: در افرادی که کاندیدای تجویز دارو می باشند دارو تجویز می شود و به بیمار یاد می دهیم که خودش فشار خون خود را در منزل  بگیرد  و هر ماه اعداد فشار خون را به ما می دهند و ما آنها را پالایش می کنیم  و به ما کمک بکنند در  درمان آن .   

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: فشارخون متخصص قلب و عروق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان در بازدید از مزارع گندم مرگور با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری های برگی غلات هشدار داد.

  وی ضمن دستور به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری ادامه داد: با توجه به وزش باد و بارندگی روزهای آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماریها را با جدیت پیگیر شوند.   در ادامه دیانتی افزود: کنترل علف های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف های هرز آموزش و ترویج داده شود.   این بازدید به منظور پایش، بررسی و نظارت بر روند مبارزه با عوامل خسارتزا گیاهی با حضور مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی جهاد کشاورزی ارومیه در منطقه مرگور انجام و توصیه های فنی لازم به کارشناسان پهنه و کشاورزان ارائه شد.   تاکنون  بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶۸۰۰ هکتار علیه علف های هرز سمپاشی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • علائم فشار خون بالا
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • مراقب این قاتل خاموش باشید
  • مراقب فشار خون، این قاتل خاموش باشید
  • مراقب قاتل خاموش باشید
  • فشارخون عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی
  • مراقب قاتل خاموش باشید/ افراد بالغ باید غربالگری فشارخون شوند