Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: فضای مجازی برای انتقال اطلاعات فرصت و بستر مناسبی است و ما باید یک فرهنگی را در فضای عمومی کشور ایجاد و استفاده از شبکه‌های اجتماعی را قاعده‌مند کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: فعلا لایحه یا طرح مدونی درخصوص آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به در مجلس مطرح نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آن چیزی که در رابطه با فضای مجازی وجود دارد قوانین بازدارنده در ارتباط با جرائمی که واقع می‌شود، است و طبیعتا کسی که بر خلاف اصول و موازین قانونی بخواهد اقدامی را در فضای مجازی داشته باشد که موجب هتک حرمت و حیثیت افراد شود باید برخورد جدی به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای مجازی برای انتقال اطلاعات فرصت و بستر مناسبی است و ما باید یک فرهنگی را در فضای عمومی کشور ایجاد و استفاده از شبکه‌های اجتماعی را قاعده‌مند کنیم.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اخلاق رسانه ای حاکم باشد و کسانی که وارد این فضا می‌شوند متعهد به موازین اخلاقی و قانونی باشند که فضایی که در دنیای واقعی وجود دارد به مردم انتقال دهند و اطلاع رسانی کنند.

طاهرخانی عنوان کرد: نقدهای رسانه‌ها باید منصفانه و مبتنی بر حقایق و عقلانیت باشد تا فضای تعامل و هم افزایی خوبی در کشور برای عموم مردم ایجاد شود.

وی افزود: امروزه در فضای بین‌المللی نیازمند این هستیم که فضای مجازی و واقعی در مباحث اطلاع رسانی امانت‌دار و آگاهی دهنده باشد به نحوی که مردم خوبی را از بدی بشناسند و تصمیمات به جا و به موقع بگیرند و بتوانند راه حق را از باطل تشخیص دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقض قوانین از طریق دوستیابی مجازی با هوش مصنوعی

ایتنا - بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که تبلیغات بسیار در ۲ سکوی فیس‌بوک و اینستاگرام از طریق هوش‌مصنوعی منجر به دوستیابی می‌شود.
متا سعی دارد هوش‌مصنوعی را در فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ یکپارچه کند اما اکنون مشخص شده فقط ویژگی های هوش‌مصنوعی این شرکت در پلتفرم های آن گسترش نیافته‌اند، بلکه تبلیغات آشکار برای دوست مجازی ایجاد شده با هوش مصنوعی در فیس بوک و اینستاگرام بسیار محبوب شده اند.

به گزارش ایتنا از برنا، جستجوهای نشریه ویرد نشان می دهد حداقل ۲۹هزار تبلیغ آشکار برای دوست مجازی در پلتفرم های متا منتشر شده است. این نشریه جستجویی در بخش تبلیغات متا نیز انجام داده که تمام آگهی‌های موجود در پلتفرم‌های آن، تمام تبلیغات منتشر شده در اتحادیه اروپا در سال گذشته، تمام تبلیغات ۷ سال گذشته که با انتخابات، سیاست یا موضوعات اجتماعی مرتبط هستند را آشکار کرد.

این تبلیغات آشکارا ناقض قوانین محتوای تبلیغات بزرگسالان متا هستند. طبق این قوانین آگهی دهندگان اجازه ندارند آگهی‌های حاوی محتوای هرزنگاری و بزرگسالان یا فعالیت‌های بیش از حد تلقین‌کننده یا تحریک‌کننده جنسی را ترویج کنند.

در بخش دستورالعمل اینستاگرام و فیس بوک نیز هرزنگاری و هر چیزی که پلتفرم به عنوان خدمات هرزنگاری تلقی کند، ممنوع است. این پلتفرم‌ها هرگونه اغواگری و حتی ایموجی‌های مرتبط با این موضوع را منع کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • نقض قوانین از طریق دوستیابی مجازی با هوش مصنوعی
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی