Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:43:16 GMT

تأکید بر ضرورت مدیریت آب‌های سطحی و روان‌آب‌ها

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۲۰۵۹۸

تأکید بر ضرورت مدیریت آب‌های سطحی و روان‌آب‌ها

فرماندار سقز بر مدیریت آب‌های سطحی و روان شهرستان تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز در جلسه حفظ منابع آب و اراضی کامیل کریمیان با تأکید بر ضرورت حفظ منابع آبی و خاک اظهار کرد: تغییر الگوی کشت در راستای حفاظت از منابع آبی و خاک، شعار نیست بلکه باید در شهرستان سقز عملیاتی شود.

وی با اشاره به این‌که اجرای طرح آبخیزداری، نقش مهمی در حفاظت از منابع آبی به‌ویژه روان‌آب‌ها دارد، افزود: تلاش دستگاه قضا و همه ادارات و نهادهای اجرایی در راستای حفاظت از منابع آبی و خاک ضروری است و مکلف به رعایت قوانین هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جهانی»، دادستان سقز در ادامه این جلسه اظهار کرد: نبود کارشناس حقوقی در دستگاه‌های اجرایی از مشکلات اداری شهرستان سقز است. 

وی افزود: ادارات پرونده‌های حقوقی را در موعد مقرر پیگیری کنند.

دادستان سقز تصریح کرد: ادارات در زمان تشکیل پرونده‌های قضایی، مستندات لازم را به قضات شعب ارائه کنند، شعبه ۵ ویژه بررسی پرونده‌های منابع طبیعی از جمله تعرض به اراضی دولتی و قاچاق چوب راه‌اندازی شده است.

 جهانی خاطرنشان کرد: روند گشت‌های مشترک ادارات در راستای حفاظت از منابع آبی و خاک مفید بوده است. 

«عباس جاوید»، مدیر منابع آب در ادامه این جلسه اظهار کرد: برداشت غیرمجاز و بی‌رویه شن و ماسه رودخانه‌ای به همت ادارات و همکاری مردم در حوضه سیمینه کنترل شده است.

 وی تصریح کرد: پیمانکارانی که عملیات جاده‌سازی را انجام می‌دهند در زمان راهسازی به بستر رودخانه‌ها تعرض نکنند.

 مدیر منابع آب افزود: اجرای هر طرح در نزدیک بسترهای رودخانه‌ای نیازمند استعلام از منابع آب است.

 «سهراب احمدی»، رئیس منابع طبیعی گفت: شعبه ویژه در دادستانی و دادگستری برای تسریع در بررسی پرونده‌های منابع طبیعی و جلوگیری از اطاله دادرسی تشکیل شود،۱۲۷ تُن چوب قاچاق توقیف شده است.

«میرزایی»، سرپرست صنعت، معدن و تجارت گفت: هدایت کارگاه‌های شن و ماسه به سمت برداشت مصالح کوهی به جد رصد و پیگیری می‌شود.

«شریفی»، رئیس محیط‌زیست هم در این جلسه گفت: امسال ۱۹ پرونده تخریب و ۸ پرونده قطع درختان منطقه حفاظت شده عبدالرزاق تشکیل که ۴ و نیم هکتار زمین رفع تصرف شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روان آب منطقه کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان

ایسنا/لرستان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ توقیف و به پارکینگ شرکت آب منطقه‌ای استان منتقل شد.

احمد گودرزی امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای صیانت از منابع آبی استان، براساس گزارشات مردمی و با حضور به‌موقع گروه‌های حفاظت و نظارت بر بهره‌برداری منابع آبی، ۵۲ دستگاه حفارغیر مجاز در سال ۱۴۰۲ پس از اخذ دستور قضایی در سطح استان توقیف و به پارکینگ شرکت آب منطقه‌ای منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر حفاری‌های غیرمجاز به‌صورت شبانه و در محیط‌های سربسته صورت می‌گیرد و کشف و توقیف دستگاه‌های حفار در اکثر موارد بر اساس گزارشات مردمی امکان‌پذیر است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: از هم استانی‌ها درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه اقدامی در این زمینه، در اسرع وقت مراتب را به شرکت آب منطقه‌ای لرستان گزارش دهند و همیار همکاران ما در حفاظت از منابع آبی استان باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها