Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ ابوطالب آذربرا ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، گفت:  نخستین و ویژ‌ه‌ترین خصوصیت حضرت زینب کبری (س) دین‌داری و عشق به خداوند است و این عشق الهی همه چیز و همه کس را در محضر ایشان ذوب می‌کند و در این راه حتی از خویشتن خویش می‌گذرند.

وی ادامه داد: ایمان و اعتقاد حضرت زینب کبری (س) به خداوند آن‌قدر بالاست که همه مصائب واقعه کربلا و شهادت عزیزان خودشان را در راه رضای حق تحمل می‌کنند و هنگامی که ابن زیاد از ایشان سئوال می‌کند «کار خدا را با برادرت چگونه دیدی؟» در جواب این سفاک می‌فرمایند «چیزی جز زیبایی ندیدم»، چراکه حضرت زینب کبری (س) این امر را در راستای خداوند و جاودانگی می‌دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس شورای اسلامی شهر قدس در پایان متذکر شد: تجلی و نقش بسیار والای حضرت زینب کبری (س) به شکلی است که بعد از گذشت قرن‌ها باز هم از جلوه‌ منوری برخوردار است.

آذربرا اظهار داشت: مهمترین پیام حضرت زینب کبری(س) برای زنان و دختران، رعایت حجاب و عفاف است.

وی تأکید کرد: امروز بانوان ایران اسلامی وظیفه دارند تا با الگو گرفتن از حضرت زینب(س)، از ارزش‌های اسلامی دفاع و با حفظ عفت و حجاب توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان قسم خورده نظام را خنثی کنند.

 رییس کمیسیون اجتماعی و امور ایثارگران شورای اسلامی شهر قدس در ادامه به مانوس شدن نسل جوان با قرآن تاکید کرد و افزود: مانوس شدن نسل جوان با قرآن و فعالیت دانش آموزان در کنار تحصیل در زمینه های قرآنی و فرهنگی می تواند در تربیت نسل صالح و آینده ساز جامعه بسیار اثر بخش باشد.

نایب رییس شورای اسلامی شهرقدس به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) خانه فرهنگ علامه دهخدا با برگزاری جشنی از فرهیختگان قرآنی تجلیل کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حجاب حضرت زینب کبری شورای اسلامی عشق ولادت حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در کمیته ترویج فرهنگ اهدای عضو گفت: سلامت یک اصل و مسئله مهم در زندگی بشریت است که بی توجهی به آن، عواقب جبران ناپذیری برای فرد و جامعه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اهدای عضو یکی از مواردی است که در حوزه سلامت تعریف می‌شود ادامه داد: بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۸ هزار فرد سالانه دچار مرگ مغزی خاکسپاری می‌شود که از این تعداد آمار اهدا کننده عضو مطلوب نیست و باید فرهنگ سازی بیشتر و بهتری صورت گیرد.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راه‌های فرهنگ سازی در خصوص هر موضوعی فرهنگ سازی از سنین کودکی است که در این زمینه نهاد‌های آموزشی همچون وزارت آموزش و پرورش و بخش‌های تبلیغی مثل صداوسیما می‌توانند کمک قابل توجه‌ای داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش می‌تواند موضوع اهدای عضو را در سرفصل‌های آموزشی خود قرار دهد.


نجفی گفت: دریافت کارت اهدای عضو یکی از راه‌های عضویت در این امر که سبب ادامه زندگی به افراد دیگر می‌شود است، اما با توجه به شرع مقدس برای اهدای عضو رضایت، ولی دم نیاز است لذا انجمن اهدای عضو نباید به صرف داشتن کارت عضویت اکتفا کند بلکه باید این مسئله را در خانواده‌ها نیز ترویج کند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • تجلیل از فرهیختگان شهر در منطقه ۱۵ اصفهان
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است