Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور چاک شومر و نانسی پلوسی، رهبران دموکرات‌های امروز (چهارشنبه ۹ ژانویه) کنگره یک بار دیگر برای مذاکره با رییس‌جمهوری آمریکا برای خروج از بن‌بست بر سر لایحه بودجه دولت و بازگشایی بخش‌های تعطیل شده دولت فدرال به کاخ‌سفید رفته بودند.   به گزارش آفتاب‎نیوز؛ گفتگوها میان دموکرات‌ها و رئیس‌جمهور آمریکا در حالی دوباره بی‌نتیجه ماند که تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال وارد نوزدهمین روز خود شده است و تنها دو روز کمتر از طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت آمریکا فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  حدود ۸۰۰ هزار نفر از کارمندان وزارت‌خانه‌های مختلف دولت آمریکا از روز ۲۲ دسامبر سر کار نرفته‌اند و در پی آن حقوق ابتدای ماه ژانویه خود را هم هنوز دریافت نکرده‌اند.   اختلاف اصلی میان رهبران دموکرات کنگره و دونالد ترامپ بر سر بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری احداث دیوار مکزیک است که آقای ترامپ می‌گوید بدون تصویب آن حاضر نیست لایحه بودجه را امضا کند.   آقای ترامپ دقایقی بعد از ترک جلسه با رهبران دموکرات‌ها در توییتر نوشت این جلسه "وقت تلف‌کردن مطلق بود".   او تهدید کرده که اگر از راه کنگره به هدف خود نرسد با اعلام وضعیت فوق‌العاده از اختیارتش برای جابجایی بودجه دولت و ساخت فوری دیوار استفاده خواهد کرد.   نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان که به تازگی اکثریت آن به دست دموکرات‌ها افتاده، پس از این جلسه نیمه‌کاره به خبرنگاران گفت: "جو کاخ‌سفید بسیار سرد است".   سناتور چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس سنا هم به خبرنگاران گفت آقای ترامپ هنگامی جلسه را ترک کرد که خانم پلوسی گفت هیچ بودجه‌ای برای احداث دیوار مکزیک تصویب نخواهد شد.   آقای شومر گفت: "او از خانم پلوسی پرسید: آیا با طرح دیوار من موافقت می‌کنید؟ و وقتی خانم پلوسی گفته نه، او برخاست و گفت پس دیگر دلیلی برای این مذاکره باقی نمانده و اتاق را ترک کرد."   سناتور شومر همچنین به خبرنگاران گفت: "یک بار دیگر شاهد اوقات تلخی او بودیم چون به خواسته‌اش نرسیده بود."   سناتور شومر همچنین گفته آقای ترامپ پیش از ترک اتاق کنفرانس "روی میز کوبیده" اما استیو اسکالیس، از رهبران جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان می‌گوید کسی روی میز نکوبیده است.   جلسه مذاکره امروز آقای ترامپ با رهبران دموکرات‌ها در حالی نیمه‌کاره و بی‌نتیجه ماند که آقای ترامپ شب گذشته در یک نطق تلویزیونی که به طور زنده از اکثر شبکه های تلویزیونی آمریکا پخش شد از مردم ایالات متحده خواست با تلفن کردن به نمایندگان خود در کنگره از آنها بخواهند به او بودجه و امکانات لازم برای احداث دیوار مکزیک را بدهند.   آقای ترامپ در نطق هشت دقیقه ای خود که ساعت نه شب به وقت شرق آمریکا انجام شد و کلیه شبکه های عمده آن را پخش کردند، دمکرات ها را عامل تعطیلی دولت معرفی کرد.   رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا خواهان اختصاص بودجه ای ۵.۷ میلیارد دلاری از سوی کنگره برای ساختن یک مانع فولادی مرتفع است که از قول های انتخاباتی او بود، اما دمکرات ها قویا با تامین چنین بودجه ای مخالفت می کنند.   منبع: بی بی سی

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها کاهشی در میزان حقوق‌های پرداختی نخواهیم داشت و یکی از ویژگی‌های این طرح این است که ساعات اضافه کاری به نفع کارکنان باشد.

علی اکبر بسطامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها اظهار کرد: لایحه دولت در مورد کم کردن ساعت کار کارکنان دولت و در جهت تعالی خانواده بود تا کارمندان دولت، سازمان‌ها و نهادها بتوانند در کنار خانواده‌هایشان باشند و در این طرح ۴۴ ساعت را به ۴۰ ساعت کار با هماهنگی دولت تقلیل دادیم و قرار شد در هفته دو روز تعطیل شود.

وی افزود: در ابتدا نظر ما این بود که روزهای شنبه را همزمان با دیگر نقاط جهان تعطیل کنیم تا از نظر مبادلات اقتصادی هماهنگی داشته باشیم، اما به دلایلی تصمیم گرفته شد که این کار انجام نشود و به سمت این برگشتیم که در هفته دو روز تعطیل باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نهایت مطابق این طرح ۴۶ ساعت به ۴۲ ساعت تقلیل داده شد و قرار شد کارکنان ۵ روز در هفته کار کنند تا هم کارکنان بتوانند در کنار خانواده خود باشند و هم راندمان کاری بالا برود و اثرگذاری کار بیشتر شود و این نگاهی بود که دولت و مجلس به این موضوع داشت؛ در نهایت باید دید نظر نهایی صحن در مورد این طرح چیست.

بسطامی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در مجلس یازدهم تصویب خواهد شد یا خیر، گفت: لوایح بسیار زیادی در نوبت هستند و بستگی دارد که در زمان اندک باقی مانده نمایندگان با توجه به مطالبه افکار عمومی به این موضوع بپردازند یا خیر، اگرچه تلاش ما در مجلس این است که این طرح در هفته‌های آینده در دستور کار قرار بگیرد و تصویب شود.

وی تاکید کرد: با تصویب این طرح کاهشی در میزان حقوق‌های پرداختی نخواهیم داشت و یکی از ویژگی‌های این طرح این است که ساعات اضافه کاری به نفع کارکنان باشد یعنی به نرخ ساعات کاری اضافه خواهد بود که از حقوق مستمری که قبلاً می‌گرفتند بالاتر است و این به نفع کارکنان دولت خواهد بود.

کد خبر 749971

دیگر خبرها

  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح