Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که ایران به برنامه‌های هوافضا خود ادامه می‌دهد، چراکه هیچ قانون بین‌المللی چنین برنامه‌ای را ممنوع نکرده است. آفتاب‌‌نیوز : محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان که برای دیدار با مقامات هندی و شرکت در کنفرانس سالانه رایسینا در هفته جاری به دهلی نو سفر کرده بود، در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد: ایران به برنامه‌های هوافضای خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ قانون بین‌المللی چنین برنامه‌ای را ممنوع نکرده است.
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ ظریف در ادامه گفت که خروج از توافق هسته‌ای که در سال ۲۰۱۵ با قدرت‌های جهان به دست آمد یک گزینه برای تهران است اما تنها گزینه روی میز نیست.

آمریکا در اوایل ماه جاری طی پیامی هشدارآمیز علیه برنامه‌های موشکی ایران مدعی شد که برنامه‌های موشکی ایران قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند، چراکه آنها از فن‌آوری موشک‌های بالستیک استفاده می‌کنند.
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که هیچ قطعنامه‌ای در سازمان ملل ایران را از انجام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک منع نکرده است و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تنها از ایران می‌خواهد از فعالیت‌های مرتبط با موشک‌هایی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند، پرهیز کند.
به گزارش ایسنا، مقامات ایران نیز بارها تاکید کرده‌اند که برنامه موشکی ایران تنها برای گسترش توان دفاعی کشورمان است و ایران همچون هر کشور دیگری حق دارد توان دفاعی خود را توسعه دهد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر امور خارجه محمدجواد ظریف توافق هسته ای برجام توافق هسته ای برنامه موشکی برنامه هوا ف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو

ایتامار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حالی که به نظر می‌رسد مذاکرات آتش‌بس غزه وارد مرحله حساسی شده، تهدید کرد در صورت حصول «توافق سهل انگارانه» کابینه را ترک خواهد کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، این وزیر صهیونیست در بیانیه‌ای از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل عدم اعزام هیئت مذاکره‌کننده به قاهره تمجید کرد و گفت از وی انتظار دارد بر سر وعده‌هایی که در دیدار هفته گذشته داده، بماند. به گفته او این وعده «نه به توافق بی‌محتوا، بله به [حمله] رفح» بوده است.

وی افزود: «نخست وزیر به خوبی می‌داند که بهای عدم رعایت این تعهد چیست». 

در حال حاضر گزارش‌ها حاکی از آن است که مذاکرات با میانجیگران مصری و قطری وارد مرحله حساسی شده و برخی منابع مصری از «پیشرفت» در آن خبر داده‌اند. در سرزمین‌های اشغالی نیز تظاهرات علیه نتانیاهو ادامه دارد و معترضان خواستار برکناری وی و توافق هر چه سریع‌تر برای بازگرداندن اسرا شده‌اند.

در همین حال، اسامه حمدان، یکی از رهبران حماس تاکید کرده که برای حصول توافق، نباید هیچ حمله‌ای به غزه صورت بگیرد که قطعا شهر رفح نیز جزء آن خواهد بود. وی خواستار تضمین آمریکا و یک بیانیه روشن شده که مواضع طرف صهیونیست و طرف آمریکایی را روشن می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • سفر گروسی به اصفهان مهر تاییدی بر حمایت آژانس اتمی از مجموعه‌های علمی ایران است
  • خروج از بحران/ همه دعوت شده‌ها به اردوی تیم ملی والیبال آمدند
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • دقیقا این ۳ مدل موشک به اسرائیل شلیک شد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)