Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@10:58:55 GMT

تصویب مصوبه انتقال آب کارون به اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۲۱۹۳۹

استاندار اصفهان با بیان اینکه روز یکشنبه دولت بهترین مصوبه یعنی انتقال آب کارون به اصفهان را تصویب کرد، گفت طی دو روز گذشته هزینه تکمیل پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران تامین شد و روند تکمیل آن از روز گذشته دوباره آغاز شد. آفتاب‌‌نیوز : عباس رضایی عصر امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه صنایع و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی اصفهان، اظهار کرد: دولت روز یکشنبه بهترین مصوبه یعنی انتقال آب کارون به اصفهان را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع بدون آب هیچ چیز معنایی ندارد.
وی با بیان اینکه تصویب این مصوبه در ۱۵ سال گذشته می توانست مانع بسیاری از مشکلات امروز حوزه آب اصفهان شود، افزود: طبق بررسی ها و بنا بر درخواست صنف کشاورزان در بهمن ماه و در مدت محدود آب رودخانه برای کشاورزی رها می شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در شرایط نگران کننده اقتصادی و تحریم ‌با نظر به خداوند تفضل حاصل می شود، ادامه داد: طی دو روز گذشته هزینه تکمیل پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران با اعتبار ۱۳.۶ میلیارد یوان چین تامین شد و از روز گذشته ادامه روند تکمیل پروژه آغاز شد‌ و تا انتهای سال ۹۹ در مدت یک ساعت و پنجاه دقیقه از اصفهان به تهران سفر می کنیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هر فرد یا سازمانی اشتغال ایجاد کند قهرمان واقعی است، تاکید کرد: پذیرای سرمایه گذاران در حوزه صنایع و ایجاد اشتغال بدون نیاز به آب است. به همین منظور کمیسیون رفع موانع تولید در استانداری تشکیل شده است، همچنین از بانک ها می خواهم دست مردم را بگیرند.
وی با بیان اینکه اصفهان در برخی شاخص ها عقب است، تصریح کرد: متوسط اشتغال استان اصفهان ۲.۴ درصد از متوسط کشور کمتر و تنها ۲۵ درصد مسکن روستایی را احداث کرده است.
استاندار اصفهان در ادامه به برپایی نمایشگاه تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: شخصا مصرف کننده تجهیزات آزمایشگاهی وطنی هستم، اما برخی تجهیزات از کیفیت لازم برای رقابت برخوردار نیست. در واقع رقابت سخت و تنگاتنگی در جهان داریم و باید با حسابگری مانع بازگرداندن صادرات بی کیفیت داخلی شویم.
وی با اشاره به اینکه برای بقا در بازار بین المللی باید ورود عالمانه و جدی در عرصه جهانی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: استکبار تمام مشکلات را ایجاد نکرده است، بلکه بسیاری از مشکلات را خودمان درست کرده ایم، همچنین تولیدات باید متناسب با موقعیت جنگ اقتصادی باشد.
رضایی با بیان اینکه باید با تفکر عمیق، آینده نگر و عالمانه در جهت تولید با کیفیت حرکت کنیم، تاکید کرد: در واقع آیین نامه های کذایی، ارائه آمار و ارقام و جلسات معارفه و افتتاحیه بدون اقدام در جهت جنگ اقتصادی بی فایده است. کار فرهنگی را با تولید باید باکیفیت نشان دهیم و با بسیج امکانات به جنگ اقتصادی برویم.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی عظیمی‌فر یکشنبه بیان کرد: با توجه به ادامه بارش‌ها در بخش‌های بالادست سد دز و به منظور کنترل سیلاب‌های وارده به سد، تغییرات خروجی سد متناسب با شرایط ادامه داشته و جریان‌های بالا و نوسانات زیاد در رودخانه تداوم خواهد داشت.

وی از هم استانی‌های ساکن در شهرستان‌های حاشیه رودخانه‌های دز و کارون شامل شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، شوش، کرخه، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر تقاضا کرد از اسکان و یا نزدیک شدن در حاشیه رودخانه‌ها به ویژه رودخانه دز اجتناب کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان آب وبرق خوزستان گفت: همچنین تقاضا می‌شود اقدامات لازم برای جمع‌آوری موتورتلمبه‌های کشاورزی و تجهیزات آسیب‌پذیر در حاشیه رودخانه‌های ذکر شده اقدام شود.

بارندگی روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته گذشته منجر به خسارت‌هایی به مزارع کشاورزی و آبگرفتگی معابر درنقاط مختلف خوزستان شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خط انتقال آب جدید شهر زاینده‌رود بهره‌برداری شد
  • استعدادیابی و تامین تجهیزات را در رأس کار قرار دادیم
  • ثبت ۱۲۰۳ بیمار تالاسمی با درجات مختلف در استان اصفهان
  • تا ۵۰ سال آینده مشکلی برای دفن در باغ رضوان نداریم/ ‏احیای قبور ۳۰ ساله
  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • دستگیری سارق تجهیزات انتقال برق در خاش
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند