Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیدعلی پارسا بر رفع موازی کاری آماری تاکید کرد و گفت: در دنیا کشوری نداریم که دو نرخ تورم و دو نرخ رشد اقتصادی داشته باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس مرکز آمار در برنامه گفتگوی 18:30 دقیقه شبکه خبر با بیان این مطلب افزود: وقتی منابع کشور محدود است و به علت محدودیت مالی ما نمی توانیم 50 درصد آمار لازم را تولید و منتر کنیم چرا باید موازی کاری کنیم و منابع را هدر دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پلرسا با اشاره به رهنمودهای رهبری برای رفع موازی کار و پرهیز جدی از دستکاری آمار که گناه کبیره است گفت: وقتی دو دستگاه آماری دو آمار متفاوت تولید کنند که در جزئیات و ساختار خیلی فرق دارند این منشأ اختلاف و بی اعتمادی مردم به آمار و اعداد و ارقام رسمی می شود.  رئیس مرکز آمار با اشاره به نظر بانک مرکزی که باید کار تخصصی اش را انجام دهد گفت: تا قبل از سال 1960 متولی تولید و انتشار آمارها بانک مرکزی کشورها بود اما از آن تاریخ به بعد کشورها به جز 5 کشور مسئولیت تولید و انتشار آمار را به مرکز یا سازمانی مستقل تحت عنوان مرکز آمار یا سازمان آمار واگذار کردند. پارسا تاکید کرد با این محدودیت منابع اگر رفع موازی کاری بشود و آمار یکسان تولید و منتشر شود به نفع کشور است. او مسئولیت تصویب تصمیم کمیته تخصصی شورای عالی آمار را در باره رفع موازی کاری خود شورای عالی آمار و مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی باید با طرحی دو فوریتی از قانون مصوب در این باره رفع ابهام کند.   
 
 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شما یا نمیدانید یا میخواهید که ندانید!

به گزارش انتخاب، عبدالناصر همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت : خبرگزاری رسمی دولت ⁩، به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل اینجانب در مورد ‌ نرخ تورم ⁩ اشتباه است! 

‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رئیس جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد،به امار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می کردند،به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد نموده ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می داند ولی شما یا نمی دانید یا میخواهید که ندانید. 

‏هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد. 

‏این دو مورد را چگونه توجیه می کنید؟!

دیگر خبرها

  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار امروز چند شد؟
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • شما یا نمیدانید یا میخواهید که ندانید!
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد