Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکشنبه هفته‌ آینده جلسه شورای عالی کار با دستور کار بررسی ترمیم عقب‌ماندگی مزد ۹۷ و افزایش حق مسکن ۹۸ کارگران برگزار خواهد شد. ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یکشنبه هفته‌ آینده جلسه شورای عالی کار با دستور کار بررسی ترمیم عقب‌ماندگی مزد 97 و افزایش حق مسکن 98 کارگران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی (کارگران، کارفرمایان و دولت) با دستور کار فوق برگزار می‌شود. این جلسه پس از مدت‌ها درخواست نمایندگان کارگران به منظور بررسی کاهش قدرت خرید کارگران تشکیل می‌شود.

متعاقب بررسی‌های به عمل آمده با سقوط ارزش ریال و افزایش نرخ ارز، همچنین گرانی‌های چشمگیر در معیشت خانوار کارگری، قدرت خرید دستمزد بیش از 80 درصد کاهش پیدا کرد. آنطور که نمایندگان کارگران می‌گویند حقوق کارگران که مطابق قانون کار می‌باشد در حال حاضر تنها پاسخگوی تامین 10 روز از زندگی است.

اکنون باید دید آیا جلسه پیش روی شورای عالی کار باز هم بدون نتیجه برای ترمیم مزد 97 پایان می‌پذیرد یا با افزایش میزان دستمزد کارگران در سال آینده دستمزد واقعی‌تری را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در سی و ششمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست به ریاست رئیس جمهور، با صدور مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین موافقت شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه پس از توضیحاتی درباره مناطق چهارگانه محیط زیست، مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و با صدور مجوز بهره‌برداری معدن سرب روی آلبلاغ شهرستان اسفراین موافقت شد و مورد تصویب شورای عالی محیط زیست قرار گرفت.

کد خبر 6095327

دیگر خبرها

  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر