Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@22:33:34 GMT

وعده فرانسه برای خروج نظامی از سوریه

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۲۲۶۰۳

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «ژان-ایو لو دریان»، وزیرخارجه فرانسه به تازگی از وعده مشروط خود برای خروج نظامیان فرانسوی از سوریه خبر داده است.

در عین حال وزیرخارجه فرانسه خروج از سوریه را منوط به دستیابی به یک  راه‌حل سیاسی در این کشور عنوان کرده است.

لو دریان که با یک شبکه تلوزیونی فرانسه گفتگو می‌کرد، ضمن تائید حضور نظامیان فرانسوی در عراق اما افزوده تعداد کمی از نظامیان فرانسوی در سوریه حضور دارند و حضور نظامی پاریس در فرانسه محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیرخارجه فرانسه در عین حال روسیه را مسئول دستیابی به یک راه حل سیاسی در سوریه عنوان کرده است.

وعده مشروط وزیرخارجه فرانسه در ارتباط با خروج نظامی از سوریه کمتر از یک ماه پس از اعلام خروج نظامیان آمریکایی از سوریه صورت می‌گیرد که از سوی دونالد ترامپ اعلام شد.

پیش از این فرانسه اعلام کرده بود در صورت خروج نظامی آمریکا از سوریه، به حضور خود در سوریه برای حمایت از نیروهای کُردی این کشور ادامه خواهد داد و این نخستین بار است که پاریس مسئله خروج از سوریه را پس از آمریکا مطرح می‌کند.

وزیر دفاع فرانسه در عین حال بر این نکته تاکید کرده که حتی در صورت خروج از سوریه، جنگ و نبرد علیه گروه تروریستی داعش ادامه خواهد داشت.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه قصد دارد از رئیس جمهور چین برای حل بحران اوکراین کمک بگیرد.

به گفته منابع آگاه، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه قصد دارد در جریان سفر شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین به فرانسه، روابط شخصی خود را با وی تعمیق بخشد و از رئیس جمهور چین درخواست می کند که از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه بخواهد به درگیری در اوکراین پایان دهد.

درخواست احتمالی فرانسه از چین درباره اوکراین در حالی ممکن است صورت بگیرد که گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

به تازگی نیز، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه اوکراینسکایا پراودا گفته است که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

روز سه‌شنبه نیز «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6093683

دیگر خبرها

  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین