Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار عبدالله محمود زاده دبیر امر به معروف و نهی از منکر ستاد کل نیرو‌های مسلح و از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس در مراسم سومین سالگرد شهادت پاسدار حریم انقلاب اسلامی سعید سیاح طاهری، اظهار کرد: ما در دورانی زندگی می‌کردیم که ۲ ابر قدرت شرق و غرب در جهان بشریت حاکم بودند که تمام دنیا را بعد از جنگ جهانی دوم بین خود تقسیم کرده بودند و هر کدام اهدافی داشتند که یکی‌از اهداف هایشان کشور ایران بود که ما در دوره‌ای زیر سلطه ابر قدرت غرب قرار گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اسلام زدایی از اصالت‌های حکومت پهلوی به شمار می‌رود، افزود: ما در دورانی زندگی می‌کردیم که طعم آزادی انقلاب اسلامی و ارزش‌های خدایی دیده نمی‌شد؛ در محلی زندگی ما در یک خیابان پنج مغازه مشروب فروشی قرار داشت. ارزش‌های خدایی زیر پا گذاشته شده بود و شاه تلاش می‌کرد که فرهنگ غربی را در جامعه حاکم کند یا به عبارت دیگر استحاله فرهنگی به روشنی در کشور وجود داشت.

دبیر امر به معروف و نهی از منکر ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: ما در یک دورانی وابسته اقتصادی سیاسی بودیم و‌استقلال سیاسی وجود نداشت، بیش از ۱۰۰ هزار مستشار نظامی حاکمیت می‌کردند، خاطرم است که یک استوار امریکایی به یک تیمسار ایرانی دستور می‌داد که این مسئله واقعا شرم آوربود. در این شرایط سخت چهل سال گذشته یک پیرمرد اللهی کشور را نجات داد و تمامی وابستگی‌ها را از میان برد، ما در تمام زمینه‌ها پیروز شدیم، اما در ۲ جبهه چهل سال ضربه خوردیم و هنوز هم ضربه می‌خوریم که این ۲ جبهه فرهنگی و اقتصادی است، امام خمینی «ره» دیکتاتوری مثل شاه را بیرون کرد و نظام اسلامی را حاکم کرد.

این فرمانده ارشد دفاع مقدس ادامه داد:چند صباحی نگذشته بود که توطئه‌هایی شروع شد، انواع گروهک‌های داخلی چپی علیه انقلاب قیام کردند، اما مردان مجاهدی از میان جمعیت ۳۵ میلیونی آن زمان وارد معرکه شدند و در مقابل توطئه‌ها ایستادند که خوشبختانه گروهک‌ها سرکوب شدند و بعد از آن هم جنگ تحمیلی آغاز شد که دشمنان این نظام تمامی امکانات نظامی، فکری را در اختیار یک دیکتاتوری مثل صدام قرار دادند که مجدد هم مجاهدان فی سبیل الله این جنگ هشت ساله را به پیروزی رساندند.

سردار محمود زاده با اشاره به اینکه شهید سیاح طاهری نمونه بارز یک مجاهد فی سبیل الله به حساب می‌آید، بیان کرد:ایشان قبل وبعد از انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف حضور پیدا کرده و خدمات شایسته در هشت سال دفاع مقدس از خود نشان داد که از طرفی جانباز فی سبیل الله شد، اما از پای در نیامد و وارد صحنه دیگری بعد از پایان جنگ هشت ساله شد که آن جبهه فرهنگی بود که در این زمینه هم افتخارات بی شماری در کارنامه خود به ثبت رساند.

اهدای جوایز مرحله نهم مسابقات “رسم کتابخوانی” یکی از یادگاری‌های فرهنگی باقی مانده از شهید سیاح طاهری و رونمایی از نسخه اولیه “وب سایت شهید سعید” از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است؛ شهید سعید سیاح طاهری پس از عمری مجاهدت در جبهه‌های دفاع مقدس و نیز زحمات بی‌شمار و خالصانه در ابداع روش‌های نوین در عرصه آشنایی نسل جوان و نوجوان کشور با تاریخ حماسه‌های ملت ایران، سرانجام در دی ماه سال ۹۴ در نبرد با گروه تروریستی داعش در خان طومان سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی دفاعی و امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک/ ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور

ابرپروژه سد و نیروگاه "اومااویا" نمونه‌ای از توان صنعت فنی و مهندسی ایران است. یک سد پیشرفته به لحاظ مختصات مهندسی که دارای مسیر انتقال آب از یک سطح به سطحی دیگر بوده است، همچنین به‌صورت همزمان یک نیروگاه و یک سد پیشرفته مبتنی بر کار علمی در کشور سریلانکا انجام شده است.

گرافیست: نگین نصراللهی 

دیگر خبرها

  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • شهید مهدی شاه آبادی نمونه مدیر جهادی دهه ۶۰ + فیلم
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • اینفوگرافیک/ ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور
  • الهلال از سبیل متنفر است - تا اطلاع ثانوی
  • دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با مادر و خانواده طلبه مجاهد مرحوم حاجی حسینلو در خوی