Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@02:18:57 GMT

با لایت‌ کوین (LTC) آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۲۳۹۴۴

بیت‌ کوین را فقط نمی‌توان یک ارز دوران‌ساز نامید که به ایجاد موجی از ارزهای دیجیتال و رمزنگاری‌شده دامن زده است، بلکه آن را باید معیار استاندارد تمامی ارزهای دیجیتال قلمداد کرد. ارزهایی را که از بیت‌ کوین الهام گرفته‌اند، آلت‌ کوین (ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین) نامیده‌اند. همه‌ی این ارزهای جایگزین، نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ و بهبودیافته‌ای از بیت‌ کوین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه استخراج برخی از این ارزها آسان‌تر از استخراج بیت‌ کوین است، اما معایبی هم دارند که از آن‌میان می‌توان به ریسک بالاتری که ناشی از کمتر بودن نقدینگی، حفظ ارزش و پذیرش آنها در بازار است، اشاره کرد. ازآنجاکه قیمت بیت‌ کوین‌ها به‌طور تصاعدی در حال‌ افزایش است، ما در این مقاله شش ارز دیجیتال را معرفی می‌کنیم که از میان ۷۰۰ ارز رمزنگاری شده انتخاب شده‌اند. برای آشنایی با این شش ارز دیجیتال با ما همراه باشید.

لایت‌ کوین (LTC)

لایت‌ کوین در سال ۲۰۱۱ به بازار آمد. این ارز جزو اولین ارزهای دیجیتالی بود که پس از بیت‌ کوین معرفی شد. درواقع می‌توان گفت اگر بیت‌ کوین حکم طلا را داشته باشد، لایت‌کوین هم مانند نقره می‌ماند. چارلی لی، لایت‌ کوین را ساخت. او فارغ‌التحصیل MIT و یکی از مهندسان سابق گوگل است. لایت‌ کوین براساس یک شبکه‌ی پرداخت جهانی متن باز ایجاد شده است که هیچ نهادی بر آن نظارت نمی‌کند و از الگوریتم اسکریپت که بر اساس پروتکل اثبات کار است برای استخراج ارز استفاده می‌کند. به این صورت افراد عادی می‌توانند با استفاده از رایانه‌های معمولی برای استخراج این ارز اقدام کنند. گرچه لایت‌ کوین از بسیاری جهات شبیه بیت‌ کوین است، اما نرخ تولید بلوک آن بسیار سریع‌تر است و از این جهت تراکنش را سریع‌تر تأیید می‌کند. به‌غیر از سازنده‌ها، تعداد رو‌به‌رشدی از تجار هستند که لایت‌ کوین را به‌رسمیت می‌شناسند.

منبع: رسانهٔ آموزشی «چطور»

منبع: تابناک

کلیدواژه: بیت کوین ارزهای دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط تلخ تیم نام آشنا به سری بی ایتالیا

به گزارش "ورزش سه"، سالرنیتانا با شکست ۳-۰ در بازی جمعه‌شب مقابل فروزینونه، شانس‌هایش برای بقا در سری A را از دست داد و به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

ماتیاس سوله در دقیقه ۱۰ از روی نقطه پنالتی، مارکو برشیانینی در دقیقه ۲۵ و نادیر زورته‌آ در دقیقه ۸۵ گل‌های میزبان را به ثمر رساندند و سقوط مهمان را قطعی کردند.

این پیروزی همچنین یک گام بزرگ و مهم برای فروزینونه محسوب می‌شود، چراکه آنها با کسب سه امتیاز جمعه‌شب، در رده هفدهم ۳۱ امتیازی شد، اگرچه خطر سقوط همچنان آنها را تهدید می‌کند اما شاگردان اوزه‌بیو دی‌فرانچسکو شانس زیادی برای بقا در سری A دارند.

سالرنیتانا اما با شکست امشب بدون هیچ شانسی برای بقا در رده بیستم جدول قرار گرفته‌اند. آنها در ۳۴ بازی ۲۳ شکست و ۹ تساوی ثبت کردند و فقط دو بازی را برده‌اند.

دیگر خبرها

  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • سقوط تلخ تیم نام آشنا به سری بی ایتالیا