Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ارتباطات کاخ‌سفید اعلام کرد مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه پروژه ساخت دیوار مرزی رئیس‌جمهور این کشور را پرداخت خواهند کرد.به گزارش بلاغ، یکی از دستیاران کاخسفید شب گذشته اذعان کرد مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه‌های برنامه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای ساخت دیوار در مرز مشترک این کشور با مکزیک را پرداخت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا این هفته مدعی شد مکزیک هزینه‌ پروژه دیوار مرزی را پرداخت می‌کند.

مرسدس اسکلاپ، مدیر ارتباطات کاخ سفید به خبرگزاری سی ان ان اعلام کرد مالیات دهندگان آمریکایی هزینه این پروژه را متحمل خواهند شد. وی اذعان کرد در توافق تجاری پیشنهاد شده ترامپ با مکزیک و کانادا هیچ شرطی درباره پرداخت مستقیم یا غیرمستقیم برای دیوار مرزی وجود ندارد.

رئیس جمهور آمریکا این هفته در رز گاردن کاخ سفید به خبرنگاران گفت او این مسئله را همانند منفعت اقتصادی می بیند زیرا مکزیک به طور غیرمستقیم هزینه دیوار مرزی را پرداخت می کند. ترامپ در سخنرانی سه شنبه شب خود با دیگر از مردم این کشور خواست تا از طرح دیوار مرزی او حمایت کنند.

ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی خود در سال 2016 بارها مدعی شد که او مکزیک را وادار به پرداخت کامل هزینه‌های ساخت دیوار مرزی خواهد کرد، ادعایی که با انتقاد مقامات مکزیک همراه شد.

دولت آمریکا از تاریخ 22 دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون همچنان تعطیل است. دولت فدرال آمریکا در پی خودداری ترامپ از امضای لایحه بودجه به تعطیلی کشانده شد. ترامپ می گوید تا زمانی که در لایحه بودجه مبلغ موردنیاز برای ساخت دیوار مرزی (5 میلیارد دلار) در نظر گرفته نشود، آن را امضا نخواهد کرد. این در حالی است که کنگره تاکنون در برابر این درخواست ترامپ مقاومت کرده است و حاضر نیست چنین بودجه ای را به تصویب برساند. دموکرات ها مبلغ 1.3 میلیارد دلار را برای تأمین امنیت مرزی (و نه ساخت دیوار) پیشنهاد داده اند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در نشست خبری روزانه در کاخ ملی این‌کشور تاکید کرد: ایالات متحده متعهد می‌شود از حقوق بشر در جهان دفاع کند؛ اما در مقابل دانشجویان و خبرنگارانی که در دانشگاه‌ها تظاهرات می‌کنند، با خشونت رفتار کرد.

رئیس جمهور مکزیک با اشاره به اعتراضات جاری در دانشگاه‌های آمریکا اعلام داشت: شما قاضی حقوق بشر در جهان هستید، پس باید شجاع‌تر باشید.

وی ادامه داد: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها آمد، دیدید با آنها چه برخوردی شد؟

اوبرادور با تاکید بر اینکه واشنگتن به جای مبارزه با بحران فزاینده مهاجرت در منطقه، میلیاردها دلار به اسرائیل و اوکراین اختصاص می‌دهد، تاکید کرد که آمریکا در زمینه مسائل پولی ریاکارانه عمل می‌کند.

رئیس جمهور مکزیک اظهار داشت: آن‌ها می‌خواهند سیاست خارجی فعلی مکزیک را تغییر دهند و از آمریکا خواست به حاکمیت کشورش احترام بگذارد.
 

دیگر خبرها

  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد