Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: حدود 80 درصد رانندگان با نحوه، باز کردن و بستن زنجیرچرخ خودرو، آشنا نیستند که این مشکلات عدیده ای را در مسیرهای ارتباطی برون شهری بوجود می آورد.

سرهنگ عباس مظفری، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لازم است رانندگان پیش از ورود به جاده به طور دقیق و کامل با روش بستن و باز کردن زنجیرچرخ به لاستیک های خودرو آشنا شوند تا در صورت لزوم بتوانند از این وسیله ایمن کننده استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: ناآشنا بودن رانندگان با بستن زنجیرچرخ علاوه بر ایجاد راه بندان، موجب اتلاف وقت و دغدغه و نگرانی راننده و سرنشینان خودروها می شود.
مظفری، افزود: در بسیاری از مواقع عوامل پلیس راه و راهداری و همچنین رانندگان و سرنشینانی که با بستن زنجیرچرخ آشنا هستند به کمک در راه ماندگان شتافته و آنها را از نگرانی و سردرگمی، رهایی می بخشند اما این چاره کار نیست.
وی تصریح کرد: با پلیس راهنمایی و رانندگی این استان مکاتبه شده است تا یک دوره یک ساعته، نحوه باز و بست زنجیرچرخ خودرو در آموزشگاه های رانندگی به صورت عملی آموزش داده شود.
مظفری ادامه داد: رانندگان در فراگیری باز و بست زنجیرچرخ خودرو نباید تنبلی کنند و لازم است قبل از ورود به جاده، این کار را بر روی چرخ زاپاس، انجام داده و مهارت لازم را به دست آورند.
رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: پلیس راه و پلیس راهور استان زنجان قرار است یک دوره مسابقه بستن زنجیرچرخ خودرو را برگزار کنند که در این خصوص برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.
مظفری، آشنایی رانندگان با نحوه صحیح بستن زنجیرچرخ بر روی لاستیک خودروها را از جمله اهداف این مسابقه اعلام کرد و افزود: در پایان این رقابت، به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.
6084/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پليس راه زنجيرچرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«راهنما نزدن» نشانه حرفه‌ای بودن راننده نیست

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان به هیچ عنوان نباید اهمیت راهنمازدن را دست کم بگیرند چرا که این اقدام به ظاهر کوچک، از تصادفات بسیاری جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی اصغر شریفی گفت: تجربه، در رانندگی معلم خوبی نیست و احتیاط شرط عقل است؛ چرا که بسیاری از رانندگان با تجربه هم گاهی با بی احتیاطی‌های خود باعث بروز حوادث جبران ناپذیری می‌شوند. به عنوان مثال  ناگهان تغییر مسیر دادن و عرض راه را بدون زدن راهنما طی کردن؛ بسیار خطرناک است اما برخی رانندگان  این کار انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه عدم استفاده از راهنما در هنگام تغییر مسیر نشانه حرفه‌ای بودن نیست، گفت: بسیاری از موتورسیکلت‌ها در همین تغییر مسیرهایی که توسط رانندگان بی‌احتیاط صورت گرفته دچار آسیب‌های شدید و حتی مرگ شده‌اند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: رانندگان هنگامی که رانندگان در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها در حال حرکت هستند و قصد تغییر مسیر دارند باید حتما از راهنما استفاده کنند. همچنین پس از استفاده از راهنما کاهش سرعت نیز ضروری است و پس از آن باید اقدام به تغییر مسیر شود.

شریفی گفت: برخی از تغییر مسیرهای ناگهانی در صورت سرعت بالای خودروی سواری می‌تواند به علت وجود نیروی گریز از مرکز، باعث واژگونی خودرو شود.

وی همچنین با اشاره به رفتار غلطی که برخی از رانندگان مرتکب آن می‌شوند، گفت: رانندگان نباید با بیرون آوردن سر از خودرو و فریاد زدن، دیگر رانندگان را از اهداف خود باخبر کنید بنابراین استفاده از راهنما، بهترین روش است. 

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: حال سوال اینجاست که اگر شما راهنما بزنید؛ حق تقدم عبور با شماست؟ و در جواب این سوال باید گفت خیر. راننده حتما باید حق تقدم عبور را رعایت کرده و ابتدا با نگاه کردن به آیینه‌های وسط و جانبی تردد دیگر خودرو ها را کنترل کند. سپس در منتهی الیه سمت راست، با توجه به اینکه از قبل در فاصله مناسب ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری راهنما زده، با کاهش سرعت اقدام به خروج از راه کنند.

شریفی افزود: شاید این جمله را شنیده باشید که برخی از رانندگانی که عادت به زدن راهنما ندارند و  به شوخی می‌گویند که راهنما نزنید چون برق مصرف می‌شود. این کار اصلا درست نیست. در ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی نیز عنوان شده که رانندگان باید در بین خطوط حرکت کرده و برای هر تغییر مسیر، با زدن راهنما به دیگر خودروها اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 
  • «راهنما نزدن» نشانه حرفه‌ای بودن راننده نیست
  • محکومیت مبل ساز متقلب در زنجان
  • آخرین جزئیات استخدام پلیس فتا + شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام
  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!