Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: حدود 70 درصد زیرساخت صنایع دریایی ایران در این مجتمع صنعتی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، حمید رضاییان اصل شامگاه پنجشنبه در دیدار با مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار داشت: ایزوایکو بزرگ ‌ترین زیرساخت دریایی ایران است و سرمایه گذاری گسترده ای برای توسعه این صنعت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شروع این صنعت در سال 1352 و با ظرفیت ساخت کشتی‌های زیر 3 هزار تن بود اما امروز با پیشرفت های حاصل شده قادریم کشتی‌هایی تا ظرفیت 120 هزار تن را تعمیر کنیم.
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) ادامه داد: این مجتمع صنعتی ظرفیت ساخت و نوسازی کشتی ‌هایی با ظرفیت 300 هزار تن را نیز در آینده‌ ای بسیار نزدیک خواهد داشت.
رضاییان اصل بیان داشت: نقاط قوت و ضعف را در حوزه‌ دریایی شناسایی و توانستیم به بازارهای خوبی در این صنعت دست پیدا کنیم.
این مقام مسوول تصریح کرد: یکی از مسائلی که درآمد ما را افزایش داده ورود به بازارهای جدید است که ورود به بازار تعمیر ریگ‌های حفاری نمونه ای از این بازارهاست.
رضاییان اصل تصریح کرد: هم اکنون با پیشرفت های صورت گرفته توان تخصصی و فنی بالایی در مجتمع ایزوایکو به ‌منظور توسعه ظرفیت‌ های جدید شیلاتی برای استان هرمزگان و کشور وجود دارد.
وی اظهار داشت: دانش ساخت انواع سازه‌ های دریایی از جمله قفس ‌های پرورش ماهی در ابعاد بزرگ و همچنین ساخت شناورها و بارج‌ های موردنیاز برای ارایه خدمات لجستیکی به مزارع پرورش ماهی و میگو در دریا در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران وجود دارد.
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: آماده‌ایم تا نهایت همکاری را با شیلات هرمزگان و سایر فعالان این حوزه به ‌منظور اجرای طرح ‌های پرورش ماهی در قفس که از اولویت‌های مهم اقتصاد مقاومتی است، انجام دهیم.

** شیلات و ایزوایکو دو بازوی توسعه اقتصادی هرمزگان هستند
مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در دیدار با مدیرعامل شرکت مجتمع کشتی ‌سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: بدون شک می‌توان از شیلات و کشتی ‌سازی به‌ عنوان دو بازوی مهم توسعه و رونق اقتصادی استان هرمزگان یاد رد.
محسن یکتاپور بیان داشت: مجتمع کشتی ‌سازی و صنایع فراساحل ایران می‌تواند پشتیبانی فنی شناورهای صیادی شیلات ایران را انجام دهد.
وی ابراز داشت: استان هرمزگان با برخورداری از چهار هزار و 400 فروند شناور صیادی می‌تواند بازار خوبی برای مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران باشد.
یکتاپور خاطرنشان کرد: این مجتمع صنعتی می‌تواند در زمینه‌ پشتیبانی و لجستیک ناوگان صیادی شیلات به‌ خوبی برطرف کننده نیازهای استان هرمزگان باشد.
مدیرکل شیلات هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به ظرفیت‌های پرورش ماهی در دریا و همچنین توانایی تولید سازه‌ های این صنعت در مجتمع ایزوایکو گفت: خوشبختانه ظرفیت‌ های مجتمع کشتی‌ سازی و صنایع فراساحل ایران ب ه‌خوبی می‌تواند زیرساخت ‌های شیلاتی مورد نیاز این حوزه را تأمین کند.
با داشتن قـریب به سه هـزار کیلومتر مرز آبی در کشور و با توجه به توسعه، بهره برداری، گسترش حمل و نقل مواد نفتی و افزایش تردد واحـدهای شنـاور در منطقه استـراتژیک خلیـج فـارس و دریـای عمان، شـرکت مجتمـع کشتی سـازی و صنـایع فراساحل ایران (ایـزوایکو) در سال52 با طراحی شرکت آلمانی (بلوم اندفوس) به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در37 کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.
افزون بر پنج هزار نفر در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با بیش از 30 سال سابقه فعالیت که هم اکنون درقالب منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس اداره می شود مشغول به کار هستند.
مجتمع کشتی سازی ایزوایکو با شش زیرمجموعه که به صورت هلدینگ مرکزی اداره می شوند در زمینه ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک، متوسط و بزرگ، سازه های دریایی شامل سکوهای گازی و نفتی، تعمیر شناورهای داخلی و خارجی و همچنین ساخت و تعمیر سکوهای حفاری نفتی فعالیت دارد.
شیلات هرمزگان با صید سالیانه حدود 240 هزار تن انواع آبزیان، 36 درصد صید کشور را به خود اختصاص داده است.
هرمزگان با 22 بندر صیادی، 30 درصد بنادر صیادی کشور و 40 درصد صید آب های جنوب را به خود اختصاص داده است.
حدود چهار هزار و 400 فروند شناور مجاز و 30 هزار نفر صیاد در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند.
7198/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشتي سازي شيلات هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن

رویترز به نقل از آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی را مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی در ۵۴ مایل دریایی در شمال غرب المخای یمن دریافت کرده است.

این آژانس اعلام کرد که گزارش‌های اولیه حاکی از حمله موشکی به یک کشتی است.

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس همچنین گزارش داد که این کشتی دچار آسیب شده اما خدمه آن در سلامت کامل هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی