Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قم گفت:نماینده شهرستان هم می‌تواند بر روی مسائل ملی تمرکز کند و اسیر مسائل حوزه انتخابیه نشود. اگر نماینده‌ای اسیر این مسائل می‌شود چه در سطح استان باشد چه در سطح شهرستان تفاوتی ندارد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در ارزیابی اش نسبت به طرح استانی شدن انتخابات اظهار داشت: استانی شدن انتخابات به ضرر کشور و مردم است چرا که در این صورت مردم شناختی بر نمایندگان نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ذوالنوری افزود: در حال حاضر ۳۰ نفر نماینده از حوزه انتخابیه تهران در مجلس حضور دارند که اگر درباره آن‌ها از مردم بپرسید  حتی یک نفرشان را هم نمی‌شناسند. پس انتخاب لیستی با شناخت صورت نمی‌گیرد. 
وی با تاکید بر اینکه در استانی شدن انتخابات باتوجه به اینکه نماینده برای رای آوری در سطح استان  به برخی از جریانات سیاسی یا لیست‌ها متوسل شود، تصریح کرد: از سوی دیگر باعث می‌شود نماینده‌هایی به مجلس راه پیدا کنند که ویژگی لابی گری و رایزنی بالایی دارند و افراد مستقل به مجلس از راهیابی به مجلس باز می مانند.  
نماینده مردم قم با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات  مردم شهر‌های کوچک دسترسی به نمایندگان خود نخواهند داشت و به طور کلی فراموش می‌شوند تاکید کرد: در حال حاضر تنها مسئولی که مردم برای حل مشکلاتشان به آن دسترسی دارند نماینده است که با استانی شدن انتخابات این قشر کاملا فراموش می‌شوند. آقایان می‌گویند کار مجلس قانون گذاری است و مردم نباید از آن‌ها توقع دیگری داشته باشند این حرف در صورتی درست است که خلایی که با اجرایی شدن این طرح مبنی بر دسترسی نداشتن مردم به مسئولان به وجود می آید با پیش بینی یک جایگزین پر شود.

ذوالنوری یادآور شد: از سوی دیگر اگر فردی چهره ملی و برجسته‌ای است که در سطح استان رای می‌آورد چگونه در یک شهر کوچک نمی تواند رای بیاورد؟ چرا چهره‌های ملی نمی‌توانند از شهر‌های کوچک به مجلس راه پیدا کنند؟ پس این یک مغلطه و فریب است که آقایان مطرح می کنند. نماینده باید شهامت داشته باشد که بر روی مسائل ملی پافشاری کند و خود را اسیر مسائل محلی نکند.

وی تاکید کرد: نماینده شهرستان هم می‌تواند بر روی مسائل ملی تمرکز کند و اسیر مسائل حوزه انتخابیه نشود. اگر نماینده‌ای اسیر این مسائل می‌شود چه در سطح استان باشد چه در سطح شهرستان تفاوتی ندارد.

نماینده مردم قم در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین استدلال‌هایی که آقایان در این خصوص می‌آورند حرف‌های بی جا و بی خودی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ذوالنور مجلس شورای اسلامی انتخابات استانی شدن انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات مجلس نیز حضوری پرشور داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی خاوری در خطبه‌های نماز جمعه امروز مرودشت با بیان اینکه هفته پیش‌رو شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مرودشت ارسنجان پاسارگاد هستیم گفت: دشمن همانطور که در دور اول با تبلیغات زیاد دنبال کمرنگ کردن حضور و مشارکت مردم در انتخابات مجلس بود در دور دوم نیز تمام تلاش خود را خواهد کرد.

امام جمعه مرودشت گفت: حضور پرشور و حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی تمام دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن را خنثی خواهند کرد.

خطیب جمعه مرودشت با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی باید فارغ از هر نتیجه‌ای با هم رفاقت داشته و همدل باشند گفت: به محض انتخاب نامزد نهایی باید نامزد رقیب و حامیانش به رأی مردم و فرد منتخب احترام گذاشته و فرد پیروز نیز از اقدامات احساسی خودداری کنند و نامزدها کاری نکنند که دشمن خوشحال شود.

حجت الاسلام خاوری با اشاره به تحولات جهانی نیز گفت: مدتی است دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های غربی به اتفاقات و جنایاتی که توسط رژیم غاصب اسرائیل و حامیانش در غزه و فلسطین اشغالی رخ می‌دهد معترض هستند اما جهانیان شاهد هستند که برخورد غرب با این اعتراضات، چگونه است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه این تحولات نشانگر بیدار بودن جهان و وجود وجدان‌های آزاده و بیدار است گفت: مقام معظم رهبری سال‌ها پیش در نامه‌ای به جوانان غرب این وجدان‌های بیدار را مخاطب قرار داده بودند.

کد خبر 6095717

دیگر خبرها

  • مردم در دور دوم انتخابات مجلس نیز حضوری پرشور داشته باشند
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی