Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@17:50:04 GMT

انتخابات شورایاری‌ها برگزار نمی ‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۲۵۳۱۷

انتخابات شورایاری‌ها برگزار نمی ‌شود

پرونده برگزاری "انتخابات شورایاری‌ها" برای دوره جدید بسته شد و با توجه به شرایط اعلام شده از سوی مسئولان برگزاری تا به امروز، برگزاری این انتخابات در دوره جدید منتفی است.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، با اعلام قبلی از سوی اعضای شورای شهر تهران و موافقت اولیه وزارت کشور قرار شد انتخابات شورایاری‌های در ماه‌های پایانی سال جاری برگزار شود اما مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ابهاماتی در خصوص برگزاری انتخابات مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی بازرسی کل کشور نامه‌ای را به وزارت کشور ارسال کرده و گفته است انتخابات شورایاری‌ها غیرقانونی است؛ سازمان بازرسی کل کشور در خصوص برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نامه‌ای به شورای شهر نوشت که شورایاری‌ها غیرقانونی است و به تبع آن انتخابات آن هم غیرقانونی است و در دوره قبل هم این امر صادق بوده اما اعضای شورا بر این باور بودند که دلیلی وجود ندارد که انتخاباتی که اصولگراها برگزار می‌کردند ما قطع کنیم.

اما مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تا به حال لایحه‌ای از سوی شورای عالی استان‌ها برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها به مجلس ارسال نشده است، اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیازی به مصوبه مجلس نبوده است.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته و همزمان با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در تهران، هماهنگی‌های با وزارت کشور انجام و نهایتاً انتخابات برگزار شده است.

چمران ادامه داد: در دولت یازدهم وزارت کشور و شورای  عالی استان‌ها طرحی را در خصوص نحوه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها به تصویب رسانند که همین طرح می‌تواند مبنای برگزاری انتخابات آتی شورایاری‌ها باشد.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: انتخابات شورایاری‌ها یک انتخاب محلی و غیرسیاسی است و هر شهری می‌تواند این انتخابات را با هماهنگی فرمانداری برگزار کند.

اما علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران نیز درباره برگزاری انتخابات شورایاری‌ها اینگونه توضیح داد: در حال فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات شورایاری‌ها هستیم و به محض اینکه موافقت نهایی به شورای شهر تهران اعلام شود ما انتخابات را برگزار می‌کنیم و تا این لحظه موافقت اعلام نشده است.

اعطا افزود: پس از نامه رئیس شورای شهر تهران به وزیر کشور درباره برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، با برگزاری این انتخابات موافقت شده اما هنوز به صورت کتبی به شورای شهر تهران ارسال نشده است؛ ما آماده برگزاری این انتخابات هستیم ضمن اینکه در ادوار گذشته نیز شورای شهر تهران و شهرداری تهران برگزارکننده انتخابات شورایاری‌ها بودند و در نامه‌ای که برای وزیر کشور ارسال شده است پیشنهاد ما این بوده که این انتخابات را مدیریت شهری برگزار کند.

با این شرایط برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در دوره جدید تا این لحظه منتفی است مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد البته هم اینک نیز شورایاری‌ها فعالیت خاصی را در محلات ندارند و تعطیلی کلی آن نیز دور از ذهن نیست.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انتخابات انتخابات شورایاری ها مهدی چمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز محمدی مهر عصر پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر؛ گفت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکمفرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر، اظهار کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رأی، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

وی با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، افزود: دستگاه قضائی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می‌کند.

محمدی مهر با بیان اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضائی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

محمدی مهر ادامه داد: ناگفته نماند که ۳۰۰ قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

کد خبر 6088690

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود