Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قزوين - ايرنا - نماينده مردم تاکستان و عضو کميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي گفت: تمام تلاش مجلس بر آن است تا ضمن بررسي صحيح و قانونمند بودجه، بتواند آن را تا قبل از پايان سال به تصويب برساند.

بهمن طاهرخاني روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بايد بودجه کشور را حکيمانه و علمي تر کنيم تا بتوانيم تعادل را براي سال آينده ايجاد کنيم که البته اين بدان معني نيست که بتوانيم معجزه کنيم، اما مي توان طوري عمل کرد تا درآمد اقشار آسيب پذير به نحوي باشد که بتواند پاسخگوي نيازهايشان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين نماينده مجلس با اشاره به اينکه بودجه امسال نسبت به سال هاي گذشته از شفافيت بيشتري برخوردار بوده، تصريح کرد: مي توان با شفاف سازي بيشتر در بين مردم ايجاد اطمينان بيشتر کرد تا نسبت به عملکرد مجلس و دولت و ساير سازمان هايي که به عنوان مکانيسم دولتي عمل مي کنند، مطمئن تر باشند.
وي با بيان اينکه بعيد مي دانم بودجه ارايه شده به مجلس براي سال 98 بتواند هزينه هاي لازم کشور را پاسخگو باشد، اظهار داشت: بايد بدانيم که امروز وضعيت معيشت مردم به هيچ وجه مناسب نيست و در اين زمينه نيازمند توجه جدي دولت به اقشار کم درآمدي که در وضعيت بدي قرار داشته و حتي قدرت تامين معاش عادي خود را نيز ندارند، هستيم.
وي ادامه داد: ما نيازمند يک کار کارشناسي عميق در افزايش بودجه هستيم تا ضمن تامين منابع درآمدي، سطح درآمد مردم و حقوق کارمندان دولت را بالا ببريم تا سال آينده با چالش هاي مربوط به معيشت آحاد جامعه روبرو نشويم.
طاهرخاني در ادامه اضافه کرد: با توجه به اينکه متاسفانه منبع اصلي تامين بودجه کشور، درآمدهاي نفتي است و به لحاظ زياده خواهي هاي استکبار جهاني و اعمال تحريم هاي به اجرا درآمده، بايد تدبيري بينديشيم تا درآمد کشور را از منابع نفتي قطع و درآمدهاي ديگري را مانند صنايع دستي و گردشگري جايگزين آن کنيم.
عضو کميسيون حقوقي مجلس گفت: تلاش تهيه کنندگان لايجه بودجه و همچنين بررسي کنندگان آن، يعني مجلس شوراي اسلامي بايد ايجاد تعادل و برابري اقتصادي در کشور باشد اما به نظر مي رسد برنامه ريزان نتوانسته اند اين تعادل و توازن را براي توزيع درآمدها ايجاد کنند تا جايي که با آن نمي توان دره عميق فقر و غنا در جامعه را پوشش داد که اين امر بايد مورد توجه مجلس واقع شود.
8054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد




به گزارش خبرگزاری صداوسیما،به نقل از خانه ملت، علی خضریان در تشریح نشست این کمیسیون در خصوص بررسی آخرین وضعیت سامانه ستاد بابیان اینکه استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی یکی از راهکارهای کلیدی مبارزه با فساد است افزود: الکترونیکی کردن فرآیند انجام معاملات از طریق سامانه‌های الکترونیکی در مسیر شفافیت گامی مهم است که نظارت بر خط و سریع را ممکن می‌کند.

این نماینده مجلس گفت: افزایش بهره وری و کاهش کسری بودجه با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بودجه دولت صرف انجام معاملات می‌شود، بخشی دیگر از مزایای این سامانه است همینطور سیاست‌گذاری، اجرای سیاست‌ها و ارائه خدمات با توجه به اهمیت معاملات دولتی در اقتصاد و نقش و جایگاه آن در پیشرفت کشور، توجه به تصمیم سازی بر مبنای اطلاعات در این حوزه بسیار مهم است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: با ایجاد سامانه ستاد می‌توان بر تمامی مراحل انجام معاملات نظارت کرد. همچنین با استفاده از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی می‌توان ظرفیت‌های نظارتی را افزایش داد.

خضریان با اشاره به اهمیت اصلاح ساختار بودجه مبتنی بر عملکرد و آمایش سرزمین خاطرنشان کرد: یکی از گلوگاه‌های اصلی نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، شفاف‌سازی منابع صرف شده و خروجی‌ها و پیامدها است که روش اصلی تحقق آن، استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است با توجه به اهمیت این موضوعات کمیسیون اصل نود به عنوان بازوی نظارتی مجلس و اهمیت زیادی برای اجرایی شدن این سامانه داشته است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: در آخرین جلسه این کمیسیون نشستی با موضوع پیگیری انجام تکالیف قانونی مندرج در جزء ۳ و ۴ بند ک تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور برگزار و مقرر شد جهت حل مسائل الکترونیکی شدن مزایدات دوایر اجرای ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی به شکلی عمل کند که تا در مهلت ۱۰ روزه مزایدات یک استان به صورت آزمایشی در سامانه ستاد ثبت شود. و مزایدات اراده تصفیه امور ورشکستگی در یک استان از این طریق انجام شود و مشکلات پیمانکار سامانه نیز پیگیری و مرتفع شده و گزارش همه اقدامات به کمیسیون ارسال شود.

دیگر خبرها

  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • وزارت کشور دور اول انتخابات مجلس تیمی را روانه مشهد کرد
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی: چک‌های بی محل و پرداخت‌های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد وجود ندارد
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز