Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه - ایرنا - فرماندار چالدران گفت: اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی آذربایجان غربی مشکل سند مقبره سیدصدرالدین چالدران را حل کنند.

به گزارش ایرنا حسن محمدزاده روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: علاوه بر مقبره سید صدرالدین، مکان تاریخی قره کلیسا نیز مشکل سند دارد که باید رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های گردشگرپذیری و اشتغال زایی این 2 مکان تاریخی، لازم است تعامل و همکاری‌های بیشتری بین اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برقرار شود.
وی اضافه کرد: با رفع مشکل سند مالکیت، تخصیص اعتبارات، حفظ، ساماندهی و نگهداری این مکان‌های تاریخی به‌ویژه مقبره سیدصدرالدین به خوبی انجام می گیرد.
فرماندار چالدران گفت: بنیاد علوی آماده همکاری برای ساماندهی و احداث موزه باز جنگ چالدران در مقبره سیدصدرالدین است و اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی تعامل و همکاری های لازم را با این نهاد داشته باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: نبود نمایندگی اوقاف و امور خیریه در چالدران موجب بروز مشکلات برای مردم در خصوص امور مربوط به موقوفات و خیریه شده است.
حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت افزود: هرچه سریع تر باید نسبت به راه اندازی اداره اوقاف و امور خیریه چالدران اقدام شود تا مشکلات موجود در زمینه وقف حل شود.
وی با اشاره به مشکلات مربوط به موقوفات و امور خیریه در سطح استان از آمادگی این اداره‌کل برای رفع مشکل مقبره سیدصدرالدین جهت حفظ و نگهداری آن خبر داد.
حجت الاسلام جوانبخت گفت: امسال با توجه به ترویج فرهنگ وقف 110 وقف جدید به موقوفات استان اضافه شده است.
وی ادامه داد: با توجه به نیات واقفان بر اساس درآمد موقوفات استان تا هشت ماه اول امسال بالای50 میلیارد ریال در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان و مذهبی و آموزشی هزینه شد.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی به دلیل داشتن تعداد موقوفات بیشتر جزو استان های برتر کشوری است .
همچنین مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ادامه سفر به شهرستان های شمال آذربایجان غربی در دیدار با امام جمعه شوط و فرماندار این شهرستان با قدردانی از خدمات ارزنده امام جمعه این شهرستان در خصوص تبلیغ وقف، ابراز امیدواری کرد که اطلاع رسانی در خصوص اهمیت و جایگاه وقف در اسلام و ترویج فرهنگ وقف با جدیت ادامه یابد.
حجت الاسلام جوانبخت افزود: با شناسایی اراضی و موقوفه های موجود در جهت استفاده بهینه و رفع نیازهای شهرستان اقدامات مناسبی انجام می شود.
وی ادامه داد: با وجود برخی ابهامات در زمینه موفوفات و قوانین آن، سرمایه گذاری و اشتغال زایی در این اراضی و املاک با رعایت قوانین وقفی، هیچ محدودیتی ندارد و از آن استقبال و حمایت می شود.
فرماندار شوط نیز در این دیدار گفت: برنامه ریزی و اولویت بندی امور خیریه و عام المنفعه اثربخشی آنها را بیشتر می کند.
حسن عبداللهی افزود: وقف حرکتی عام المنفعه برای خدمت به مردم است و اوقاف نه تنها مانعی در راه اجرای طرح های عمرانی و سرمایه گذاری نیست بلکه تسهیل کننده این امر و طرح هاست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در دیدار با فرماندار پلدشت نیز با تاکید بر رفع مشکلات موقوفات شهرستان های استان گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه مردم و مسوولان باید در این امر مشارکت جدی داشته باشند و در این میان نقش دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و به ویژه رسانه‌ها بیش از دیگران است.
فرماندار پلدشت نیز در این دیدار با اشاره به صبغه دینی و فرهنگی قوی وقف در این شهرستان اظهار داشت: اعتبارات مناسب برای بازسازی مساجد و بقاع متبرک امامزادگان تخصیص یابد.
مهران صفری افزود: راه اندازی نمایندگی اوقاف و امور خیریه در این شهرستان ضروری است و امیدواریم به زودی این اداره در پلدشت تاسیس شود.
به گزارش ایرنا بیش از 6 هزار و 400 موقوفه با بیش از 36 هزار رقبه در آذربایجان غربی وجود دارد.
8137/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي وقف آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۵۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان چالدران در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی در این شهرستان گفت: سه طرح بهداشتی و درمانی نیز که مربوط به مصوبات سفر اول استاندار آذربایجان‌غربی بوده آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا عبدالله‌نژاد امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی شهرستان چالدران اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه اجرایی می‌شود.

وی افزود: هر سه پروژه خانه بهداشت روستای مخور، مرکز ویژه جامع سلامت شهر سیه‌چشمه و مرکز فوریت‌های پزشکی سیه‌چشمه از مصوبات سفر دوم استاندار آذربایجان‌غربی هستند.

فرماندار شهرستان چالدران گفت: مجموعاً ۲۷۰ میلیارد ریالی قرارداد منعقد شده برای احداث این پروژه‌ها بوده که از این میزان ۱۳۰ میلیارد ریال تخصیص نقدی انجام گرفته است.

عبدالله‌نژاد تصریح کرد: از جمله پروژه‌هایی که در شهرستان چالدران و در حوزه بهداشت و درمان جهت بهره‌برداری آماده شده دو پروژه از مصوبات سفر اول استاندار به چالدران شامل خانه‌های بهداشت روستاهای سازاغل و مادلو است.

وی ادامه داد: پروژه دیگر در این راستا بهره‌برداری از پایگاه فوریت‌های پزشکی قره‌چی بولاقی بوده که در آینده نزدیک با هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیاردریالی مورد افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجتبی علیزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالدران نیز در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: در مجموع تعداد ۶ مرکز جامع سلامت و ۴۰ باب خانه بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنین شهرستان چالدران در حال خدمات‌رسانی هستند.

کد خبر 750554

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • بازش برف و تگرگ بهاری در شهرهای آذربایجان غربی
  • نشت آب در خیابان الزهرا شهر قوشچی از زبان شهروند خبرنگار + فیلم
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد