Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - نماينده حوزه انتخابيه مهريز در مجلس شوراي اسلامي گفت: پيگيري براي تسريع در بهره‌برداري کامل از شرکت معادن سرب و روي مهدي‌آباد بهادران اين شهرستان بسار ضروري است و نقش مهمي در رونق اقتصادي و اشتغال منطقه و استان يزد دارد.

به گزارش ايرنا، محمدرضا صباغيان بافقي روز جمعه در بازديد از اين شرکت و در گفت‌وگو با مديرعامل و کارشناسان افزود: از مطالبات بر حق مردم و مسئولان منطقه، بهره‌برداري و ايجاد توليد و اشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بابيان اينکه کارهاي خوبي به اين منظور انجام‌شد، بر اهميت توليد و اشتغال در شرايط کنوني براي جذب جوانان متخصص و رفع معضل بيکاري تأکيد کرد.
همچنين فرماندار مهريز گفت: رويکرد دولت، همکاري با بخش خصوصي و خيران در انجام طرح‌هاي توليدي و اقتصادي براي اشتغال و توسعه همه‌جانبه است.
سيد محمد رستگاري افزود: شرايط منطقه به خاطر قرار گرفتن در کنار جاده اصلي کشور و نزديکي به يزد مرکز استان مي‌تواند زمينه مناسبي براي حضور سرمايه‌گذاران باشد.
شرکت توسعه معادن سرب و روي مهدي‌آباد، فعاليت خود را از خردادماه 1393 به‌منظور احياي معدن منطقه و استفاده از ظرفيت‌هاي محلي، اشتغال‌زايي و رونق بازار کسب‌وکار آغاز کرده است.
اين شرکت جواز تأسيس کارخانه با ظرفيت 300 هزار تن کنسانتره روي و سرب اکسيد و سولفور، 500 هزار تن سيليس دانه‌بندي شده، 500 هزار تن پودر باريت و 17 هزار تن اکسيد روي از سازمان صنعت، معدن و تجارت اخذ کرد.
مجموع ذخاير باريت کشور حدود 10 ميليون تن است و معدن باريت مهدي‌آباد بهادران مهريز با داشتن 113 ميليون تن بزرگ‌ترين معدن باريت کشور محسوب مي‌شود.
شروع عمليات اکتشاف اين معدن از حدود 50 سال پيش آغازشده و نقش بسزايي در ايجاد اشتغال مولد و مفيد و رونق اقتصادي شهرستان دارد.
مجتمع سرب و روي و باريت مهدي‌آباد در فاصله 115 کيلومتري جنوب شرقي شهر يزد به‌عنوان يکي از بزرگ‌ترين معادن سرب و روي جهان شناخته‌شده است.
در حال حاضر عمليات معدني با حجم قابل‌توجه و همچنين احداث کارخانه‌هاي فراوري به ظرفيت ساليانه 800 هزار تن کنسانتره روي و 80 هزار تن کنسانتره سرب – نقره به‌عنوان بزرگ‌ترين کارخانه‌هاي سرب و روي کشور در حال انجام است .
فروش مواد معدني اکسيد روي و باريت به‌صورت کلوخه به‌منظور تأمين نياز واحدهاي مصرف‌کننده نيز توسط اين مجتمع صورت مي‌پذيرد.
اين معدن داراي ذخاير زير است:
ذخيره استخراجي معدن 154 ميليون تن با عيار 6 درصد روي و 2 درصد سرب و 44 گرم بر تن نقره.
1- اکسيد روي با ذخيره 69 ميليون تن با عيار 5 درصد.
2- سولفيد روي با ذخيره 85 ميليون تن با عيار 6.8 درصد.
3- سنگ باريت با ذخيره 124 ميليون تن با وزن مخصوص 3.8 gr/cm3
اين واحد داراي گواهينامه‌هاي ISO 14001 , ISO 9001 , OHSAS 18001 است.
معدن سرب و روي مهدي‌آباد بهادران در 100 کيلومتري جنوب شهر مهريز قرار دارد.
مرکز شهرستان 55 هزارنفري مهريز در 30 کيلومتري جنوب شهر يزد واقع‌شده است.
7536/ 2047/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال حد فاصل چهارراه میرزا کوچک خان تا بلوار شهید باهنر و بهره برداری از ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی پیش از ظهر امروز یکشنبه برگزار شد.

فاز سوم محور نسیم شمال با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و به طول ۲۴۰۰ متر با بهسازی وضع موجود، تعریض معبر، اصلاح شعاع قوس‌ها و اصلاح آب روها اجرا شده است.

همچنین در حاشیه این مراسم، ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز شامل تاکسی، ون، مینی بوس و اتوبوس نیز با اعتباری بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد ریال به شبکه حمل و نقل استان قزوین اضافه شدند.

کد خبر 6097132

دیگر خبرها

  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد