Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-تولیت آستان قدس رضوی گفت: سکولاریسم ارادی و اجتماعی حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند، به این معنا که جامعه مشغول کار خود و ما حوزوی‌ها نیز مشغول کار خود باشیم. حجت الاسلام رئیسی افزود: این در حالی است که بر ما واجب می‌باشد جامعه‌ای برای رسیدن به تزکیه تربیت کنیم و رویکرد انقلابی را در آن رشد دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در درس اخلاق عمومی از سلسله جلسات اخلاق و سلوک انقلابی در محل مدرسه علمیه نواب مشهد افزود: این در حالی است که بر ما واجب می‌باشد جامعه‌ای برای رسیدن به تزکیه تربیت کنیم و رویکرد انقلابی را در آن رشد دهیم.

وی ادامه داد: اندیشه انقلابی زمینه‌ای برای ترویج اخلاق است. نظم، عقلانیت، اخلاق، معنویت و نگاه ژرف در اندیشه و تفکر انقلابی قرار دارد و باید جامعه را به این سمت هدایت کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: وظیفه روحانیت آن است که انسانی وارسته و خودساخته باشد و جامعه را به سمت کرامت انسانی هدایت کند. رمز موفقیت امام خمینی (ره) آن بود که خود در قله قرار داشتند و مردم را به همان سمت هدایت می‌کردند.

وی افزود: امروز گرایش به معنویت در دنیا رواج یافته لذا با تهذیب نفس و اخلاق فاضله و کریمه باید به سمت هدایت و جذب جوانان عالم باشید.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: تجربه ۴۰ ساله برای اداره کشور بر اساس مبانی نورانی قرآن داریم لذا با همیاری جوانان تحقق جامعه مبتنی بر قرآن در جهان دور از انتظار نیست پس باید با راه، هدف و آسیب‌ها آشنا بود و مقصد را شناخت.

وی به موضوعات حوزه اخلاق نیز اشاره و بیان کرد: رعایت موازین اخلاقی به عنوان یک قرارداد اجتماعی مطرح است، اما اخلاق مبتنی بر دین، در حوزه عقاید و باور‌های الهی، احکام و اخلاق فاضله قرار دارد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تحقق آرمانشهر در گرو معنویت، اخلاق، عقلانیت، عدالت اجتماعی و توحید است لذا نگاه مبتنی بر فرهنگ دینی آن است که جامعه برای نظام اصولی هدایت شود تا معنویت، عقلانیت و اخلاق در آن نهادینه شود.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

طاهره عاشوریان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در گیلان به عنوان استانی که درگیر پیری جمعیت است، اظهار کرد: دوره جامعه کنشگر_ کارشناس جمعیت از ویژه خواهران فعال حوزه تخصصی جمعیت و خانواده استان گیلان در سطح استان برگزار شده است.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این دوره به بررسی ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دینی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و راهکارهای حوزه جمعیت می‌پردازد، افزود: دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت با عنوان «خاکریز امنیت ۸» با محوریت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج جامعه زنان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در حوزه جمعیت، چالش ضرورت توجه و برنامه ریزی دقیق و نهادینه کردن آن در بین افکار عمومی است، ادامه داد: جمعیت در ساختارهای مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تأثیرگذار است و از این حیث یکی از مهمترین و حساس‌ترین موضوعات حال حاضر بوده که باید برنامه‌ریزی های مدون صورت بگیرد.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه باید در تبیین مساله جمعیت فعالانه وارد شده تا با فعالیت کنشگران آگاهی بخشی عمومی صورت بگیرد، بیان کرد: مقوله جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در هر جامعه بوده بنابراین جمعیت از نظر ساخت، ترکیب و توزیع از مؤلفه‌های اقتدار و استحکام ساخت درونی هر جامعه به شمار می‌رود.

به گفته عاشوریان سازمان بسیج جامعه زنان استان با همکاری ستاد خانواده و جمعیت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گیلان دوره تربیت کنشگر جمعیت را با تعداد ۲۲۰ نفر از خواهران علاقه مند و توانمند برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه این دوره با حضور اساتید شورای راهبردی حوزه علمیه قم و تهران برگزار شده است، تصریح کرد: فرهنگ سازی گسترده و تبیین اهمیت جمعیت در بین افکار عمومی مهم و ضروری است که این دوره نیز با هدف آگاه سازی در گیلان برگزار شده است.

کد خبر 6088733

دیگر خبرها

  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد