Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:15:02 GMT

اصفهان هشت هزار پرستار کم دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۲۷۲۱۱

اصفهان هشت هزار پرستار کم دارد

اصفهان - ایرنا - دبیر هیات مدیره نظام پرستاری اصفهان گفت : از مجموع 150 هزار پرستار کشور، هشت هزار نفر در بیمارستان های دولتی، خصوصی و خیریه ای این استان فعالیت دارند که برای رسیدن به استانداردهای این بخش به هشت هزار نیروی دیگر نیاز داریم.

به گزارش ایرنا، عباس اسکندری در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان افزود : بر اساس استانداردهای جهانی به ازای هر تخت به 2 پرستار نیاز است که در اصفهان در شرایط معمولی یک پرستار برای یک تخت و در مناطق کمتر برخوردار 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 پرستار به ازای یک تخت است.
وی ادامه داد: بیشتر نارضایتی ها به دلیل کمبود نیروی انسانی است زیرا به جای اینکه یک پرستار در شیفت خود از پنج بیمار مراقبت کند باید از 15 بیمار مراقبت کند.
وی با اشاره به ضرورت حرکت به سمت استانداردها در زمینه های کمی و کیفی در این بخش، اظهارداشت : دولت و مجلس زمینه های کاهش مشکلات معیشتی و حرکت جامعه پرستاری به سمت یک نهاد حاکمیتی را فراهم سازند.
وی با بیان اینکه 70 درصد جامعه بهداشت و درمان کشور را پرستاران تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد : در زمان حاضر 192 دانشکده پرستاری، هشت مرکز تحقیقاتی، 40 دانشکده در مقطع کارشناسی ارشد و سه دانشکده در مقطع دکترا در حوزه پرستاری در کشور فعالیت دارد که از این تعداد پنج دانشکده کارشناسی، سه دانشکده در مقطع کارشناسی ارشد و یک دانشکده مقطع دکترا در اصفهان مستقر است.
وی تعداد دانشجویان پرستاری این استان را هزار و 500 نفر اعلام و اضافه کرد : در کشور سالانه 11 هزار نفر پرستار دانش آموخته می شوند که از این تعداد 265 نفر از اصفهان هستند.
اسکندری با اشاره به ضرورت غربالگری برخی بیماریهای خاموش در جامعه گفت: 30 درصد مردم ایران مبتلا به فشار خون که 50 درصد آنها و 12 درصد مبتلا به دیابت که 70 درصد از این مشکلات بی اطلاع هستند.
وی از مردم خواست در زمینه های بهداشتی و پرستاری حتما از افراد دارای کارت پرستاری استفاده شود و به صرف پوشیدن روپوش سفید پرستاری افراد سلامت خود و جامعه را به خطر نیاندازد.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود 10 هزار دانشجو و 800 عضو هیات علمی است.
این دانشگاه با داشتن 11 دانشکده و 47 مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، از دانشگاه های علوم پزشکی برتر کشور است.
6026// 7134

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اصفهان پرستار بهداشت ودرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری

سجاد دادفر نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه از برگزاری نوبت اول کنکور در روز‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ماه (پنجشنبه و جمعه) هفته جاری در استان خبر داد و گفت: در نوبت اول آزمون سراسری ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب در ۱۴ حوزه امتحانی در استان کرمانشاه با هم به رقابت می‌پردازند که از مجموع داوطلبان نوبت اول کنکور در استان ۶۲ درصد یعنی ۲۴ هزار و ۲۴۲ نفر زن و ۳۸ درصد یعنی ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر مرد هستند.

به گفته وی داوطلبان کنکور نوبت اول امسال استان کرمانشاه ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۳۴ درصد در رشته علوم انسانی، ۷ درصد در رشته ریاضی، ۵ درصد زبان خارجی و ۲ درصد در رشته هنر شرکت کرده‌اند.

وی زمان آزمون رشته‌های علوم انسانی و ریاضی را صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ساعت ۸ صبح و رشته‌های زبان‌های خارجی و هنر را بعد از ظهر همین روز از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه اعلام کرد.

دادفر زمان امتحان کنکور رشته تجربی را روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه ساعت ۸ صبح همزمان با سراسر کشور عنوان کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه حوزه‌های امتحانی رشته‌های ریاضی و علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه را شامل ۱۲ حوزه دانشگاه رازی؛ ۲ حوزه دانشگاه صنعتی، چهار حوزه دانشگاه آزاد اسلامی و ۲ حوزه در دانشگاه پیام نور بیان کرد و افزود: آزمون امتحان رشته‌های هنر و زبان خارجی صرفاً در ۷ حوزه دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

وی آزمون رشته تجربی در صبح جمعه را ۱۲ حوزه در دانشگاه رازی، ۲ حوزه در دانشگاه صنعتی، پنج حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی، ۵ حوزه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ۴ حوزه در دانشگاه پیام نور، و ۸ حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد.

دادفر یادآور شد: ۸ حوزه دانشگاه رازی در پردیس مرکزی شامل دانشکده علوم پایه، مجتمع کلاسی، دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده برق و کامپیوتر، دانشکده نفت و پتروشیمی و دانشکده فنی و مهندسی و ۴ حوزه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده دامپزشکی، دبیرستان وابسته به دانشگاه دختران و پسران است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد