Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@05:23:33 GMT

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی به ایلام

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۲۷۳۹۹

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی به ایلام

شادمهر کاظم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عمده اهمیت بودجه استان ایلام در حوزه عمرانی است زیرا حوزه عمرانی علاوه بر تکمیل زیرساخت های استان باعث اشتغال نیز می شود.

وی افزود: بودجه عمرانی  استان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در ردیف های عمرانی پیوست ملی و استانی بوده که  برای زیرساخت های استان اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه البته این فعلا لایحه است و قطعا بعد از کمیسیون تلفیق تغییراتی خواهد داشت و در صحن مجلس نیز نهایی می شود، گفت: این اعداد و ارقام اعداد قطعی نیست و اعضای خود کمیسیون تلفیق به دنبال افزایش بودجه عمرانی استان هستند.

افزایش اعتبار برای زیرساخت های عمرانی استان در دستور کار

کاظم زاده افزود: برای پررنگ تر شدن طرح های اولویت دار استان در بودجه، مدیران و مسئولان استان ردیف هایی که مدنظر است را به اطلاع نمایندگان ارسال کردند و ما آنها را در اولویت ردیف هایی که مورد نیاز است تغییراتی که در بودجه شود، قرار داده ایم.

نماینده دهلران، آبدانان، دره شهر، بدره در مجلس اظهار داشت: همه این موارد در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار می گیرد و سعی ما بر این است که دوستان در کمیسیون تلفیق را مجاب کنیم که رای دهند.

وی گفت: به خصوص در حوزه افزایش اعتبار برای زیرساخت های عمرانی استان بدون شک اطمینان داشته باشید حضور بیشتر اعضا در کمیسیون تلفیق می تواند تاثیر گذار باشد.

رئیس مجمع نمایندگان ایلام عنوان کرد: بودجه عملا سند مالی یک سال آینده و بسیار تاثیرگذار است و به شکلی موتور محرکه رشد اقتصادی در هر جایی هم در کشور و هم در استان است.

وی بیان داشت: سال گذشته  در کمیسیون تلفیق چندین مورد از ردیف های استانی به ملی تبدیل کردیم و اعتباراتی از همین منابع تزریق شد، امیدوار هستیم که امسال نیز بتوانیم با همکاری همه مدیران اجرایی و نمایندگان استان تحرکات خوبی در جذب و تخصیص و مصوب کردن اعتبارات ملی برای استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: عمده ترین طرح های عمرانی که در بودجه سال ۹۸ از ردیف بودجه اعتبارات ملی استفاده می کنند در حوزه راه ها، آب، کشاورزی، سد ها است.

وضعیت بودجه کشور در سال آینده

وی گفت: اما منابع و محدودیت هایی که دولت دارد باعث شده که دولت، ۴۰۷ هزار تومان برای سطح اول و ۴۴۷ هزار میلیارد تومان برای سطح دوم در شرایط خاص دیگر هم اندیشیده است.

وی ادامه داد: برای بودجه سال ۹۸، ۱۴۲ هزار میلیارد تومان از منابع نفت و ۱۵۳ هزار میلیارد تومان از عوارض گمرکی و مالیات و ۴۴ هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی، اوراق مشارکت و بحث اوراق استحفاص است.

کاظم زاده اظهار داشت: امسال بودجه عمومی کشور ۳۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص تغییرات بودجه سال ۹۸ در مقایسه به بودجه سال ۹۷ افزود: حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان نسبت به سال گذشته بودجه عمومی دولت بیشتر شده اما با توجه به نرخ تورم باید بیش از این مقدار باشد.

وی تصریح کرد: از ۴۰۷ هزار میلیارد بودجه کشور، ۳۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه ای است که از این ۳۲۰ هزار میلیارد تومان، ۹۵ هزار میلیارد تومان آن فقط حقوق کارمندان است یعنی یکی از ایرادهای بودجه کشور ما این است که نزدیک ۸۰ درصد آن به سمت بودجه های هزینه ای می رود در حالی که بودجه عمرانی کل کشور در لایحه دولت  ۶۲ هزار میلیارد تومان است که باید بیشتر شود.

وی گفت: در کل بودجه امسال ایراداتی نیز ممکن است داشته باشد آن هم این که ما برابر برنامه ششم باید ۳۴ درصد فروش نفت را به صندوق توسعه ملی واریز کنیم، اکنون این ۳۴ درصد با توجه به محدودیت ها به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده یعنی ۲۰ درصد فروش نفت عملا به صندوق توسعه ملی واریز می شود.

کد خبر 4509742

منبع: مهر

کلیدواژه: بودجه عمرانی نماینده ایلام در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار عباسی در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، گفت: با دستور بهرام‌نیا استاندار ایلام سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، از فعالیت ۷ تعاونی مرز نشینی در استان با عضویت ۲۲۷ هزار نفر در قالب ۷۴ هزار خانوار خبر داد.

عباسی گزارشی از وضعیت بازارچه‌های مرزی استان ارائه کرد و یادآور شد با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام همچنین افزود: با پیگیری دکتر بهرام نیا استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده و هدف ما این است که تمامی مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی همچنین از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امیدواریم در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود.

عباسی با ذکر برخی از مشکلات موجود بر سرِ راه توسعه اقتصادی استان خواستار ورود جدی وزارتخانه‌های مربوطه برای مرتفع شدن این مشکلات شد و از همکاری‌های مثبت مجموعه وزارت کشور تشکر کرد.

کد خبر 6088130

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام