Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رئيس اداره امور فن آوريهاي مکانيزه کشاورزي سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي گفت: همه ماشين آلات کشاورزي استان براي دريافت سوخت مايع، بايد تا پايان امسال پلاک گذاري شوند.

به گزارش خبرنگار ما در تبريز؛  مهندس محسن قهرمان نژاد در حاشيه پلاک گذاري بيش از 40 دستگاه تراکتور در بخش خواجه شهرستان هريس گفت: اجراي اين طرح بر طبق مصوبات نشست ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئيس اداره امور فن آوريهاي مکانيزه کشاورزي سازمان جهادکشاورزي استان يادآور شد: در آذربايجان شرقي بيش از 9هزار دستگاه تراکتور زير25 سال، مشمول شماره گذاري است و از ابتداي اجراي طرح تاکنون، نزديک 3هزار دستگاه تراکتور با سن زير 25 سال در استان شماره گذاري شده است.

وي با بيان اينکه اين طرح ملي جهت هويت بخشي به ماشين آلات فاقد شماره و ساماندهي نظام تخصيص سوخت بر مبناي پلاک گذاري تا سال 1398 ادامه خواهد يافت افزود: از دارندگان ماشين آلات کشاورزي که سال ساخت آنها 1372 به بعدمي باشد دعوت به عمل مي آيد جهت پلاک گذاري ماشين آلات خود به يکي از نزديک ترين مراکز جهاد کشاورزي در شهرستان ها مراجعه و از مزاياي فوق در فرصت تعيين شده استفاده نمايند.

وي افزود: از ابتداي امسال تاکنون، 590 ميليارد ريال تسهيلات از محل خط اعتباري مکانيزاسيون به کشاورزان استان براي خريد ادوات و ماشين آلات کشاورزي پرداخت شده است و در اين راستا 761 دستگاه تراکتور و 10 دستگاه کمباين و 819 دستگاه ادوات دنباله بند به کشاورزان تحويل داده شده است ، با اين وجود تا اتمام اعتبارِ موجود، اين کار همچنان ادامه مي يابد.

مهندس قهرمان نژاد ضريب کنوني مکانيزاسيون کشاورزي استان را 1.82 اسب بخار بر هکتار اعلام کرد و افزود: اين ميزان بالاتر از ميانگين کشوري است با اين حال در تلاشيم با افزايش توزيع تراکتور به کشاورزان از محل خط اعتباري مکانيزاسيون، اين ضريب در ماه هاي بعد، باز هم افزايش يابد. ايازي خبرنگار آريا

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهاد کشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴۵ هزار پلاک آبی هوشمند بر منازل اصفهانی‌ها نصب شده است

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: پروژه نصب پلاک آبی هوشمند منازل از سال ۱۴۰۰ با بودجه‌ای بالغ‌بر ۸۹۰ میلیارد ریال توسط سازمان فاوای شهرداری اصفهان آغاز شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان ۱۴۰۳ در کل مناطق اصفهان به پایان خواهد رسید.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنابا اشاره به پروژه نصب پلاک آبی هوشمند در اصفهان اظهار کرد: در این پروژه ابتدا پلاک‌های آبی به املاک شهروندان اختصاص داده شد و اطلاعات توصیفی منتسب به هر ملک در پایگاه داده مکانی تجمیع می‌شود ، در ادامه برای هر پلاک آبی یک لینک اختصاصی QR کد تولید و نسبت به طراحی و ساخت پلاک اقدام می‌شود، در مراحل بعدی امکان اتصال خدمات مختلف به QR کد اختصاصی هر ملک وجود دارد.

وی افزود: از مزایای اجرای این طرح می‌توان به ارائه خدمات سازمان‌های اجرایی مختلف به شهروندان به‌صورت یکپارچه، زیباسازی نمای شهر اصفهان، شناسنامه‌دار کردن املاک در داده‌های مکانی و دریافت خدمات امدادی توسط شهروندان با اسکن QR کد اشاره کرد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این پروژه امکاناتی همچون نمایش نشانی پستی صحیح ملک بر اساس آخرین وضعیت بانک اطلاعاتی مرتبط، اتصال به پروفایل شهروندی سامانه اصفهان من، نمایش شماره اشتراک، ردیف آب و شناسه قبض برای هر ملک و ثبت درخواست‌های اضطراری ملک برای حریق و حادثه از طریق منوی آتش‌نشانی، پیاده‌سازی شده است.

فردانی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امکان ارائه اطلاعات مورد نیاز شهروندان همچون کد نوسازی، امکان اجرای پروژه سرشماری نفوس و مسکن ۱۴۰۵ در مکان‌های دارای پلاک آبی و امکان استفاده از QR کد هوشمند پلاک‌های آبی برای ارائه اطلاع‌رسانی‌ها و تبلیغات شهری به‌صورت هدفمند در آینده‌ای نزدیک به این پلاک‌های هوشمند افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این پروژه که توسط سازمان فاوای شهرداری اصفهان در حال اجرا است، ۳۴۵ هزار پلاک آبی هوشمند تا پایان سال گذشته بر منازل شهروندان نصب شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال ۱۴۰۳ روند نصب تمام پلاک‌ها به پایان برسد.

کد خبر 750970

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود
  • ۳۴۵ هزار پلاک آبی هوشمند بر منازل اصفهانی‌ها نصب شده است
  • بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی
  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی