Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کاکی اظهار داشت: برخی در کشور تصور می‌کنند که آمریکایی‌ها و غربی‌ها از دستگاه تحلیلی قوی و خطاناپذیری برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که غرب در حقیقت دچار خطاهای استراتژیک و اشتباهات محاسباتی فراوانی است که در مقابله با نظام جمهوری اسلامی غالبا این خطاهای غرب بروز یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وضعیت، اینجا یک عده غرب‏زده پُز قدرت آمریکا را دهند.

امام جمعه کاکی با بیان اینکه سران آمریکا احمق‏‌های درجه یکی هستند افزود: مقابل یاوه‏ گویی دولتمردان آمریکایی، شجاعت و عقلانیت داشته باشید. این‏ها نه تهدیدشان، نه قولشان و نه امضایشان اعتبار ندارد و نباید اعتنا کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید قدردان ظرفیت‏ های درونی کشور باشند خاطرنشان کرد: به معیشت مردم هم توجه ویژه‏ ای مصروف کنید. اساسی ترین کارها برای مسئولان دولتی است. رفع مشکلاتی که برای طبقات ضعیف پیش می آید، بهترین کمک مردم به کشور حضور در صحنه های انقلاب است. دشمن در تلاش است با شایعه‏ سازی و تهمت پراکنی مردم را مضطرب کند.

محمدی به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و جشن ۴۰ سالگی انقلاب، سه ماهواره جدید ایرانی به فضاپرتاب می شود. این رویداد، پیشاپیش موجب عصبانیت شدید آمریکایی ها را فراهم آورده و مدعی اند این اقدام، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

وی تصریح کرد: برای آمریکایی‌ها حصول ایران به این پیشرفت‌ها علی‏رغم چهار دهه تحریم و تهدید و فشار، سخت و سنگین است چراکه حاوی این پیام مهم و راهبردی است که می‌توان هم استقلال سیاسی داشت و به آمریکا وابسته نبود، از آن نترسید و هم پیشرفت کرد.

وی با اشاره به ۲۶ دی فرار شاه گفت: چند شاخصه مهم رژیم پهلوی که مانع پیشرفت پایدار کشور نیز شد و انقلابی که در تئوری وعمل دگرگونی درست کرد؛ ساختار قدرت بعد از کودتای  ۲۸مرداد،  شخصی بودن حکومت استقلال‏ خواهی و عدم نیاز به مردم و جامعه، گرایش مفرط نظامی گری و سرکوب مخالفان و منتقدان و تحکیم خصلت دست‏ نشاندگی.

محمدی با اشاره به سالروز انتصاب حضرت امام خامنه ای به امامت جمعه تهران اظهار داشت:  نمازجمعه امام المسلمین حاکی از خشوع و خضوع در پیشگاه خدا و بندگان خدا همراه با آگاهی بخشی و درایت، رفتار شجاعانه، هدایت مردم و افزایش بصیرت آن‏ها و مقابله با فتنه‏ ها و صلابت برخورد با قانون شکنان و کلا رحماء بینهم با دوستان نظام و مردم و اشداء علی الکفار با دشمنان انقلاب و نظام اسلامی بوده است.

وی بیان کرد: موضوع مهم در قضیه بودجه ۹۸، مراقبت از حقوق عامه مردم است. انتظار این است که دولت محترم و مجلس محترم دغدغه اصلی خودشان را صیانت و حفاظت از حقوق عامه مردم بگذارند.

وی افزود: ۲۲ دیماه سالروز دستگیری تفنگداران آمریکایی متجاوز بدست دلیرمردان سپاه پاسدران منطقه دوم دریایی بوشهر در خلیج همیشه فارساست که این سیلی محکم  اقتدار فرزندان دلیر بوشهر میراث داران مبارزه با استکبار است.

لزوم استفاده از ظرفیت داخلی

حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد در خطبه های این هفته آبدان اظهار داشت: بر ائمه جمعه واجب است که در همه خطبه های نماز جمعه توصیه به تقوا داشته باشند و فلسفه نماز جمعه هم دعوت تقواست.

وی اضافه کرد: معمولا معنای ناقصی از تقوا ارائه می شود، و توصیه به انجام واجبات و ترک محرمات، این معنای ناقصی از تقواست. در قرآن ما را به معنای جامع تر از تقوا راهنمایی می کند. از زبان پیامبران مختلف خداوند می‌فرماید که تقوا داشته باشید و از ما( پیامبران) اطاعت کنید.

امام جمعه آبدان اضافه کرد: رهبر انقلاب در دیدار با مردم قم در ۱۹ دی ماه فرمود: حقایقی است که جوانان باید توجه کنند زیرا کشور و آینده متعلق به آنهاست. روز ۱۰ دیما ۵۶ رییس جمهور امریکا آمدند تهران و گفتند ایران جزیره ثبات است . کمتر از ۱۰ روز مردم قم قیام کردند.

وی بیان کرد: دستگاه محاسباتی دشمن که خیلی به آن می بالند و برخی در داخل هم به آن پز می دهند، سست است و بر خلاف آن محقق می شود. همچنان که چند روز قبل گفتند جشن کریسمس در تهران برگزار می کنیم، اما اینگونه نشد. چندین بار سقوط نظام را پیش بینی کردند، سقوط نظام سوریه را پی بینی کردند، حمله اسراییل به لبنان، هیچ کدام از پیش بینی های آنها محقق نشد. اما پیش بینی های جریان حق از طرف امام ما همه محقق شده است.

حمیدی‌نژاد افزود: ملت ایران چون زیر بار نمی رود و روشنگری می کند، با ما دشمن هستند. امام فرمود: برخی خود را به نفهمی می زنند، شاید جور دیگری است. یعنی خائن هستند. این افراد می گویند وقتی روی موشک شعار می نویسیم کار ما پیش نمی‌رود. ما باید توجه کنیم که این افراد یا نفهم هستند یا خائن، دشمنی امریکا با ما به دلیل این مسائل نیست. هستی ما آنها را به خطر انداخته است و ما لحظه ای از پا نمی نشینیم.

وی ادامه داد: هرجا جوانان وارد شدند کار حل شده است، مسئولین باید به سمت جوانان بروند. برای مسئولان دولتی مهمترین کار معیشت مردم است. ممکن است منابع داخلی کم باشد، اما برخی با دلال بازی منابع را ظالمانه می بلعند. هزاران میلیارد تومانی که افرادی با مسئولین همراهی می کنند، از کیسه بیت المال برداشته می شود، چرا مقابله نمی کنید؟ مسئولین و بانک ها این کارها انجام می شود.

حمیدی‌نژاد خاطرنشان کرد: وقتی امام به مردم می گوید که مسئولین کاری نمی‌کنند. دشمن می گوید ما پنجمین کشور ثروتمند دنیا است، در این کشور ما باید فقیر داشته باشیم؟ دشمن روی معیشت قشر ضعیف متمرکز شده است. دشمن پروژه براندازی دارند.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب طراحی براندازی ۳۰ ساله به صورت ۱۰ ساله برنامه ریزی کردند. از سال ۶۸ شروع کردند، تا سال ۷۸، موفق نشدند، تا سال ۸۸ باز هم موفق نشدند، از سال ۸۸ شروع کردند تا در سال ۹۸ به نتیجه برسند. باید در این ۱۰ سال طبقه متوسط و پایین فشار وارد شود و مسئولین القا کنند که مشکل کشور رهبری است. گفتند: ولایت فقیه مانند زرهی است که از نظام ایران اسلامی محافظت می کند، باید مردم را از ولایت جدا کنیم.

امام جمعه آبدان تاکید کرد: مسئولین همه خرابکاری می کنند، اقتصاد را به هم می ریزند، بعد هم تقصیرها را گردن رهبری می اندازند. در حالی که همه امکانات در دست مسئولین اجرایی است. می خواهند با فشار بر قشر ضعیف و مقصر جلوه دادن رهبری  نظام را از پا در آورند. ملت ما اگر از گرسنگی بمیرد از فرمان ولای فقیه خارج نمی شود.

وی افزود: در فضای مجازی القا می کنند که همه بودجه کشور به حوزه ها می رود تا ملت علیه روحانیت بشورد. حوزه علمیه ای که ۱۲۸ هزار طلبه دارد، ۳۰۰ میلیارد بودجه دارد، دانشگاه تهران ۵۹۶ میلیارد بودجه دارد با هزار دانشجو، هزینه هر طلبه دو میلیون، و هزینه هر دانشجو ۳۱ میلیون است. اینها نقشه است، بیدار باشیم و ابزار دست دشمن نباشیم. همه وظیفه داریم روشنگری کنیم.

شکست‌های زنجیره‌وار آمریکا

حجت‌الاسلام محمد صادق عاشوری در خطبه‌های امروز نماز جمعه سیراف اظهار داشت: تجربه چهل ساله انقلاب اسلامی مملو از دستاوردهای مختلفی است که تاکنون حقایق آن آشکار شده است.

وی افزود: رژیم پهلوی از چند شاخصه مهم در حوزه سیاست داخلی برخوردار بود که همین شاخصه ها ضمن آن که موجب می‌شد سیاست های رژیم در تقابل با آزادی مردم و گروه های سیاسی قرار گیرد، مانع پیشرفت پایدار کشور نیزشد.

خطیب نماز جمعه بندر سیراف افزود: در ماجرای فرار شاه از کشور و عدم بازگشت او، نقش بی بدیل رهبری هوشمندانه و شجاعانه حضرت امام(ره) و مبارزات هوشیارانه و مداوم ملت ایران قابل توجه بود؛ چراکه آمریکایی ها از مدت ها قبل یکی از راه های مقابله با انقلاب مردم ایران را تدارک کودتا همچون کودتای سال ۳۲ دانسته و در دستور کار خود قرارداده بودند.

وی به پرتاب ماهواره توسط ایران تا پایان سال و عصبانیت آمریکا و شرکای اروپایی آن پرداخت و گفت: قرار است در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و جشن ۴۰ سالگی انقلاب، سه ماهواره جدید ایرانی به فضاپرتاب شوند. این رویداد، پیشاپیش موجب عصبانیت شدید آمریکایی ها را فراهم آورده و مدعی اند این اقدام، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

عاشوری تاکید کرد: واکنش‌های عصبی آمریکا به دستاوردهای فضایی ایران کاملا قابل درک است. برای آمریکایی ها حصول ایران به این پیشرفت ها علی رغم چهار دهه تحریم و تهدید و فشار، سخت و سنگین است چراکه حاوی این پیام مهم و راهبردی است که می توان هم استقلال سیاسی داشت و به آمریکا وابسته نبود، از آن نترسید و هم پیشرفت کرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکتیک های دشمن در مقابله با ورود ایران به حوزه فضایی کاملا شبیه پرونده هسته ای است. پرتاب موفقیت آمیز سه ماهواره جدید در آینده نزدیک و مقارن با ایام ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، پیامی روشن برای دوستان و دشمنان خواهد داشت. دوستان را نسبت به آینده روشن انقلاب اسلامی و جریان مقاومت امیدوار می سازد و دشمنان را بیش از پیش عصبانی و سرخورده خواهد کرد.

امام جمعه بندر سیراف به پروژه آمریکایی صهیونیستی برای بی ثبات سازی ایران پرداخت و افزود: تأکید روزهای اخیر سران کاخ سفید بر تلاش برای تشدید تحریم های اقتصادی وفشار بر مردم ایران با ادعای حمایت از مردم ایران وادعای کذب مبنی بر وجود آشوب واغتشاش در شهرهای ایران والقای شکست اراده مسؤولان ایران وآمادگی آن ها برای مذاکره،نشان دهنده برنامه ریزی آن ها برای ایجادچالش وآشوب داخلی با هدف ایجاد بحران اجتماعی و نهایتا تسلیم یا براندازی نظام اسلامی است.

وی اظهار داشت: خط ونشان ترامپ و پمپئو علیه ایران در شرایطی صورت می گیرد که روند تحولات منطقه غرب آسیا این روزها به کلکسیونی از شکست های زنجیره وار آمریکا و متحدان اروپایی و منطقه ای اش تبدیل شده است و تیم مستقر در کاخ سفید نتوانسته نه تنها افکار عمومی آمریکا،بلکه حتی هم حزبی های خود را در چرایی شکست های زنجیره ای آمریکا در منطقه توجیه کند.

کد خبر 4509768

منبع: مهر

کلیدواژه: آبدان اقامه نماز جمعه بوشهر خطبه های نماز جمعه محمد محمدی کاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۷۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با رانیل ویکر مسینگر رئیس جمهور سریلانکا ضمن ابراز خرسندی از حضور در سریلانکا و بهره‌برداری از ابرپروژه ستودنی و قابل تقدیر طراحی و اجرا شده با علم و دانش و فناوری ایرانی در این کشور گفت: بهره‌برداری از این ابرپروژه چندمنظوره از این جهت باعث خرسندی است که طرحی عادی نیست بلکه برخوردار از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها از سوی متخصصین ایرانی است و موجبات رفاه مردم خوب سریلانکا را فراهم کرده است.   رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و سریلانکا به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی شده و رو به توسعه است، افزود: در گفتگو‌های صورت گرفته میان مقامات عالی دو کشور تاکید شد سطح این همکاری‌ها در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگی، گردشگری، علمی و فناوری افزایش یابد.   رئیسی تبادل ظرفیت‌های بسیار خوب موجود در ایران و سریلانکا را به نفع دو کشور و دو ملت عنوان کرد و افزود: مقرر شد وزرای امور خارجه دو کشور برگزاری کمیسیون مشترک ایران و سریلانکا را در دستور کار قرار دهند تا هرچه سریع‌تر سازوکار‌های توسعه روابط تجاری و اقتصادی به ویژه در بخش‌های کشاورزی و علم و فناوری را احصاء و زمینه اجرایی شدن تصمیمات و توافقات صورت گرفته در این سفر را سریعاً فراهم کنند.   رئیس جمهور در ادامه خطاب به مردم و دولتمردان سریلانکایی با بیان اینکه تهدید‌ها و تحریم‌ها به هیچ‌وجه موجب توقف یا کُندی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران نشده بلکه ملت ما را در ادامه این مسیر مصمم‌تر کرده است، افزود: امروز با توجه به پیشرفت‌ها و دستاورد‌های چشمگیر مهندسان، متخصصان و دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فن‌آور نامید.   رئیسی ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور و انتقال این تجربیات و خدمات فنی و مهندسی جهت توسعه و پیشرفت سریلانکا، افزود: همانند ابرپروژه اجرا شده در حوزه آب و برق در سریلانکا می‌توان با تامین مالی از سوی دولت سریلانکا و استفاده از توان فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران، پروژه‌های بزرگ دیگری در این کشور اجرایی و عملیاتی کرد.   رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فلسطین به عنوان مهم‌ترین موضوع جهان و دغدغه اصلی همه ملت‌ها اشاره کرد و گفت: آنچه امروز از جنایات مستمر و هولناک در غزه می‌گذرد موجب نگرانی و حیرت همه مردم دنیا شده و سوال‌شان این است که چرا سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند؟   رئیسی با بیان اینکه کودک‌کشی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه نه فقط امت اسلامی بلکه پیروان سایر ادیان و مذاهب دنیا را نیز متاسف و متاثر کرده است، تصریح کرد: تاسف‌بارتر این است که چرا و با چه منطقی این جنایات از سوی آمریکا و کشور‌های غربی مورد حمایت قرار می‌گیرد؟ و چرا سازمان ملل و شورای امنیت از کارایی افتاده‌اند و اقدام موثری برای جلوگیری از این جنایات انجام نمی‌دهند؟   رئیس جمهور قطع سریع حملات و جنایات علیه مردم غزه، کمک‌رسانی فوری و دسترسی بلامانع مردم این منطقه به کمک‌های بشردوستانه را موضع مشترک دو کشور ایران و سریلانکا عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بار‌ها اعلام کرده است راهکاری عادلانه، دموکراتیک و مبتنی بر آرای مردم فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی ارائه کرده و معتقد است نباید به رژیم غاصبی که بیش از ۷۵ سال ظلم و جنایت کرده میدان داد بلکه باید از سرزمین غصب شده بیرون و به مجازات رساند.   رئیسی با طرح این پرسش که اگر نظام بین‌الملل، ظالم و غاصب را به مجازات نرساند چه تضمینی وجود دارد که گروه دیگری نیز همین اقدامات و جنایات را علیه کشور دیگری مرتکب نشود؟، افزود: جلوگیری از تکرار فجایع و جنایات صورت گرفته از سوی این رژیم جنایتکار و غاصب بر علیه دیگر کشور‌ها و ملت‌ها مجازات این رژیم را امری ضروری ساخته است.   رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه هیچ مانعی برای توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا وجود ندارد، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا مصمم هستند روابط دو کشور را در همه زمینه‌ها و در تمامی سطوح ارتقا دهند و یقین داریم این تصمیم به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • ایران ظرفیت‌های خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود