Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، بررسی لوایح بودجه سالهای 97 و 98 نشان میدهد طی این دو سال انتشار مجموعا نزدیک به 200 هزار میلیارد تومان انواع اوراق لحاظ شده شده است. بر این اساس در سال آینده، 29 هزار میلیارد تومان اوراق مالی برای اجرای طرحهای تملک دارایی(کل اعتبار 62 هزار میلیارد تومان)، در جهت تسویه بدهی های طرحهای تملک دارایی حدود 13 هزار میلیارد تومان، 10 هزار میلیار تومان برای استمرار جریان پرداختهای خزانه و 20 هزار میلیارد تومان برای اجرای عملیات بازار باز از سوی دولت منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کل اوراق منتشر شده از سوی دولت حدود 102 هزار میلیارد تومان و 10 هزار میلیارد تومان نیز از سوی شهرداری ها  و شرکتهای تابع وزارت خانه ها منتشر خواهد شد.

به این ترتیب در سال 98 ، پیش بینی انتشار 112 هزار میلیارد تومان انواع اوراق انجام شده است که نسبت به سال قبل 32 درصد رشد داشته است. در سال 98 مانند سال 97 انتشار 3 میلیارد دلار اوراق از سوی وزارت نفت پیش بینی شده است.

گفتنی استف در احکام تبصره های لایحه بودجه 98 مجموعا 65 هزار میلیارد تومان پیش بینی فروش اوراق مالی اسلامی انجام شده است. این در حالی است که سال آینده 22 هزار میلیارد تومان اوراق تسویه خزانه و 15 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی منتشر خواهد شد. به این ترتیب دولت مجموعا 102 هزار میلیارد تومانانواع اوراق منتشر خواهد کرد و حدود 10 هزار میلیارد تومان نیز از سوی شرکتها و شهرداری ها منتشر خواهد شد که مجموعا انتشار 112 هزار میلیارد تومان انواع اوراق پیش بینی شده است.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی ظهر شنبه با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در این جلسه تأکیدات بودجه ۱۴۰۳ و کنترل و پیشرفت پروژه‌های سال جاری مورد بررسی قرار گرفت

وی افزود: درباره واگذاری بخشی از یکی از پروژه‌های مشارکتی نیز بحث و تبادل نظر شد، همچنین درباره تسویه بخشی از مطالبات بانک شهر بابت اوراق مشارکت در شهرداری بررسی لازم انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه میزان اوراق مشارکت سال گذشته که در سال جاری محقق می‌شود، ۲,۹۰۰ میلیارد تومان است که بخش زیادی از آن با تعهد ۱۰۰ درصد شهرداری و بخشی با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت است، تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان از این اوراق مربوط به خرید اتوبوس با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت، ۶۰۰ میلیارد تومان هم با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت و ۲ هزار میلیارد تومان با تعهد ۱۰۰ درصد شهرداری اصفهان است.

نورصالحی ادامه داد: ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سهمیه سال ۱۴۰۲ است که در ۱۴۰۳ محقق می‌شود و تمام این اوراق برای زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهر اصفهان از جمله خرید اتوبوس و واگن‌های مترو هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد: پروژه‌های سال جاری که در مرحله عقد قرارداد یا تهیه طرح است، تا پایان خرداد سال جاری نهایی و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان در سال جاری چند قرارداد در حال اجرا است که امیدواریم در زمان مقرر به اتمام برسد.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت عظیم مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان، گفت: برای تعیین بهره‌بردار این مرکز برای اینکه مکمل سالن اجلاس تهران باشد و تحت بهره‌برداری برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی باشد، مذاکراتی با محوریت استانداری و معاونت ریاست جمهوری در حال انجام است و تا دو ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

کد خبر 6089907

دیگر خبرها

  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟
  • رئیس سازمان نظام روانشناسی: انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها نتیجه خوبی نداشت
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است