Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-08@03:02:45 GMT

توکیو به پرداخت رشوه برای میزبانی المپیک متهم شد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۲۹۸۲۱

توکیو به پرداخت رشوه برای میزبانی المپیک متهم شد

«سونکازو تاکِدا» رئیس کمیته المپیک ژاپن به اتهام فساد و پرداخت رشوه در رابطه با کسب امتیاز میزبانی المپیک 2020 توکیو، از سوی مقامات کشور فرانسه مورد پیگرد قانونی قرار گرفت.

به گزارش "ورزش سه" از ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت: تاکدا 71 ساله در تاریخ دهم دسامبر سال 2018 پس از تحقیقات مراجع قضایی به پرداخت مبلغی در حدود 2 میلیون یورو به عنوان رشوه پیش از انتخاب توکیو به عنوان میزبان بازی های المپیک سال 2020، متهم شد و تحت پیگرد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


توکیو در جریان رای گیری سال 2013 با شکست اسپانیا و ترکیه، امتیاز میزبانی بازی المپیک تابستانی 2020 را به دست آورد.


تاکدا که سابقه هدایت تیم ملی سوارکاری کشورش را در بازی های المپیک در کارنامه دارد، یکی از اعضای پرنفوذ کمیته بین المللی المپیک (IOC) نیز محسوب می شود.


تحقیقات مذکور که توسط کشور فرانسه در سال 2016 آغاز شده است، دو فقره از مبالغ پرداخت شده به شرکت سنگاپوری «بلک تایدینگز» که با «پاپا ماسا دیاک» پسر «لامین دیاک» عضو اسبق سنگالی فدراسیون جهانی ورزش های دو میدانی (IAAF) پیوندهایی دارد را مورد رسیدگی قرار داده است.


مبالغ مذکور در دو مرحله یکی پیش از رای گیری کمیته ملی بین المللی المپیک و یکی پس از آن پرداخت شده است.


پاپا ماسا دیاک ملقب به «پی ام دی» (PMD) به دریافت چندین میلیون یورو به عنوان رشوه چه در مورد قراردادهای اسپانسرینگ و چه در جهت منافع پیشنهادهای ریودوژانیرو و توکیو به ترتیب برای المپیک 2016 و 2020 مضنون است.

علاوه بر این، ماسا دیاک از سال 2015 یکی از نام هایی است که به شدت از سوی پلیس اینترپل تحت تعقیب قرار گرفته است؛ این در حالی است که دولت سنگال همواره از استرداد وی به فرانسه سر باز زده است.


«توماس باخ» رئیس کمیته بین المللی المپیک ماه گذشته به طور رسمی از کشور سنگال درخواست کرد تا در پرونده تحقیقات فساد مالی و اتهامات مطرح شده با مقامات کشور فرانسه همکاری کنند.


تاکدا که هم اکنون سمت نایب رئیس کمیته سازماندهی المپیک 2020 را بر عهده دارد، در سال 2017 و به درخواست مقامات قضایی فرانسه توسط مقامات ژاپنی مورد بازجویی قرار گرفت.
قضات فرانسوی با این استدلال که امکان پولشویی مبالغ مذکور در خاک فرانسه وجود دارد، اقدام به بازگشایی پرونده مذکور کرده اند.


لامین دیاک پدر ماسا دیاک از سال 1999 تا سال 2015 یعنی زمانی که در کشور فرانسه بازداشت شد، سمت ریاست فدراسیون جهانی دو و میدانی را بر عهده داشت.


از جمله اتهامات مطرح شده علیه وی می توان به پذیرش میلیون ها دلار به منظور سرپوش گذاشتن روی آزمایش های دوپینگ ورزشکاران روس و همچنین طرفداری از فرزندش در مذاکرات بر سر اسپانسرینگ حق پخش تلویزیونی اشاره کرد.

ژاپن

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل

رئیس کمیته امداد شهرستان بابل گفت: با اجرای سیاست توانمندسازی مددجویان در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷۰ نفر از مددجویان، تسهیلات کاریابی و اشتغالزایی پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد نیک پور با اشاره به اجرای طرح اشتغالزا در بابل گفت: برای اجرای طرح های اشتغال در سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده مرکز با بانک‌های عامل از محل تبصره 16 و 18  و منابع صندوق امداد ولایت، مبلغ 140 میلیارد و 803 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه کشاورزی، صنعتی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد بابل تصریح کرد: در این فرصت‌ها 812 نفر از مددجویان و مجریان طرح های اشتغال با مهارت مختلف و پایدارسازی مشاغل آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با بازار کسب و کار و  اصول بازاریابی در کنار فروش محصولات با ورود اساتید دانشگاه، جهاد سازندگی و اداره دامپزشکی از خدمات ارائه شده در  آموزش کسب و کار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بر روی حمایت ایران از سپک تاکرا درIOC حساب باز کرده ایم
  • مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید
  • ضعف فرانسه در تامین امنیت هوایی المپیک پاریس
  • دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم
  • ۴.۵ میلیارد تومان؛ میزان جرایم مالی کمیته انضباطی در ۱۷ روز
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس
  • باخ: حاضرم اولین نفر در رودخانه سن شنا کنم